Enslaved
Dystopier finns det gott om och de flesta utspelas i en sönderbombad värld. Det är dock inte fallet för Enslaved, som går mot strömmen och erbjuder en helt annan framtidsvision. Här berättar vi vad som hittills läckt ut om Ninja Theorys nästa.
"150 år in i framtiden blir muskelklumpen Monkey förslavad av den trinda tjejen Trip."
Trind = klotrund, rund, avrundad, sfärisk; fet, knubbig, fyllig, mullig, tjock.
Vad besviken jag blev. Hade varit kul med en fetlagd tjej som hjälte i ett actionspel men det verkar vara felskrivet bara?
Vad jag har sett/läst så är bara en av karaktärerna spelbar, apan tror jag det var, tjejen hänger bara med, som i det där prince of persia där man hade en prinsessa med sig.
Tråkigt att dom inte skrev en egen story utan flyttade den klassiska sagan "Journey to the West" ett gäng århundrade in i framtiden.
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
hmmm sterotyper någon? Tänk om den spinkiga kvinnan hade fått stå för musklerna och den kraftiga mannen för tankegångarna. Hade varit underbart festligt men å andra sidan... det är ju inte speciellt realistiskt...
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886