Routine – I rymden kan ingen höra dig skrika

Inaktiv

Mycket effektivt berättande verkar det kunna bli i det där spelet. Vad skönt med interaktiva skärmar/terminaler/osv. som man styr i förstapersonsläge och inte går in i nån slags meta-läge (Dead Space t ex). Då kan man fortfarande se sig om, speja, vara rädd, bli ännu räddare, osv.

Och som yrkesverksam kompositör av bl a spelmusik kan jag bara konstatera igen vad underskattat det är att inte ha någon musik alls. Obehagligt som fan.

Skrivet av KnäckeHäxan:

Med Oculus kommer det där bli vansinnigt läskigt! Störde mig lite på lagget i bildskärmen på den där pistol-grunkan. Men det kanske var avsiktligt. Får dock en obehaglig känsla i kroppen när FPS sjunker till sånna nivåer.

Jag upplevde att det var avsiktligt. Lite skönt low-tech, liksom. Tyckte det var en grymt stämningsfull detalj!

Som flera andra redan har skrivit är det häftigt och roligt att se att tre oberoende utvecklare kan göra ett spel i samma visuella klass som AAA-studios med investerare i ryggen. Hoppas att själva spelupplevelsen blir så bra som det verkar också. (Fast då kommer jag nog inte våga spela det... Fasen också.)

123
Skriv svar