Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4
Mitt kraschar varannan match. Verkar ändå vara något hos klient ihop med server då typ 50 procent av folket på servern blir utslängda samtidigt som jag, medans vissa som jag sitter med på teamspeak får vara kvar.
Detta har gjort att jag inte orkat spela särskilt mycket sen release. Jag hade mindre krascher i betan
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Har inte haft några direkta problem med servrarna ... men det är gött att dom patchar spelet snabbt
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.
Battlefield 4 är spelet jag har spelat.
Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz
Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.
Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)
Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )
Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta
Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).
Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )
Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice
Du har Nvidia?
Ja, vaddåda?
Har Nvidia i speldatorn och AMD i HTPCn och för mig är det bara speldatorn som har CTDs. Så det är nog bara att vänta på vettiga drivrutiner från Nvidia så ska det bli bättre ska du se.
Är inte helt 100% säker på att det är felfritt på AMD men det ser ut att fungera rejält mycket bättre på HTPCn och inte ännu haft en enda krash. Men då har jag inte heller spelat speciellt mycket då speldatorn har problemen.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U