Onlinekostnader för nästa Call of Duty?
Inte svårt när en hel del konsumenter är idioter.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Ibland tror jag fan att folk är helt dumma i huvudet!
Det står överhuvudtaget inte vad det är som dom ska ta betalt för, det står verkligen inte att dom SKA göra det heller. Utan att dom kanske ska göra det. Herregud vad pantade folk kan vara!
Lilla vännen, jag citerar här:
"Ni bör förvänta er att vi testar och förr eller senare släpper en kompletterande online-monetäriseringsmodell för några av våra största serier, som Call of Duty."
Men du vet kanske inte vad monetärisering är?, google det, och sätt ihop 1+1, förhoppningsvis är du inte helt blåögd och ser vart det kommer leda!
Retro.
Inte ett dugg förvånad över detta beslut snarare är jag mer förvånad över att de inte gjort detta tidigare. Skriker man vargen kommer, vargen kommer för många gånger så kommer det till slut bli så att ingen tror en, kan vara värt att tänka på när man uppmanar till bojkott men köper så fort ett spel släpps...
Här har vi en stor skillnad mellan datorspelare och konsolspelare, de förstnämnda hade aldrig accepterat något sådant här medan konsolägare verkar godta nästan vad som helst (iaf en alltför stor del) tydligen.
Inte oväntat alls. Då får vi ju verkligen hoppas att inte alla hoppar på det så andre utvecklare blir lika giriga.
IW visar gång på gång vilket storhetsvansinne man har fått. Man kör upp långfingret i ansiktet på (framförallt) oss PC-spelare helt utan att blinka. Vilka jävla rövhål på ren svenska...
Tror inte det är IW utan Activision men oavsett vilkas felet är så är det mycket tråkigt att man behandlar sina kunder på det här sättet. Då jag är rätt så säker på att Activision ligger bakom beslutet så börjar jag allt mer överväga att helt börja bojkotta deras spel, detta innebär även det spel jag väntat på i över 10 år. Tänk vilken chock det hade varit för A/B om deras främsta titel inte sålde så bra som de hoppats på och då det är ett pc spel kan man en gång för alla visa dom hur det går om man inte inser att kunden alltid har rätt=).
Mer än lite löjligt. Börjar bli dags för en revolt.
Varför, när folk inte kan stå för vad de säger?
Se på steam tex, 1600 medlemmar i "boycott MW2", och när man går in på gruppen, så sitter varjenda flanjan och har köpt spelet. Idioti.
Bara så trött på skiten rent ut sagt.
Retro.
Dom är ju äckliga, har knappt hunnit rulla sig i miljarder i omsättning förän man planerar hur man ska suga ut mer pengar i nästa spel. Dessa features som dom ska ta betalt för är väl vanliga saker som moddare brukar tillföra spelet. Alt. Köp nytt camo till ditt vapen trams.
Welcome to the Manglerdome
Fyfan vilka pengaK*ta sk*t stövlar. tänker då inte spendera en enda krona av deras spel mer. Tacka fan för att folk "laddar hem" spel om dom gör såhära .. fattas bara att det blir en lag som säger att du måste betala runt 50 kr varenda gång du ska gå på skithuset, och med en kamera inne så dom ser att du inte dat för många "pappersnävar" haha
vilka töntar dom är
Här har vi en stor skillnad mellan datorspelare och konsolspelare, de förstnämnda hade aldrig accepterat något sådant här medan konsolägare verkar godta nästan vad som helst (iaf en alltför stor del) tydligen.
Nja, snarast är det väl PC-ägare som accepterar pålagda kostnader?
Såväl månadskostnad på mmorpg som möjligheten attt köpa bättre vapen/saker in-game har vi PC-spelarna att tacka för. Då många andra PC-spel bygger på samma princip förstår jag att Activision gör samma sak med COD.
Sen är det som många säger helt värdelöst med PC-bojkott, de som inte köper spelet tankar det hur som helst och spelar ändå (vilket ökar populariteten). Skulle PC-spelare ha heder nog att inte tanka spel så hade det nog sett annorlunda ut, men nu "måste" spelföretagen börja ta ut månadsavgifter/kostnader för innehåll bara för att få betalt. För även en PC-pirat tvingas betala i slutänden.
Sen är det bara patetiskt att försöka skylls PC-spelarnas misstag på konsolspelare, lol!