Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av ReDog:

Med dedikerade servrar blir det lite som en community runt varje server. Att helt slopa det kan inte bli annat än en försämring, eller? Nu när jag tänker efter så är det just communityn som gör hela grejen med online-spel. Hur kul hade tex Quake och Quake II varit med matchmaking ala L4D?

Man hade sina favoritservar, med folk som var likasinnade. Ofta också med ett forum/irc kanal till där man kunde snacka och fixa matcher.

Nu kanske jag har fått allt om bakfoten men det är väl allt det här vi går miste om nu? Nu blir de bara "Press Start" och du knös in på en random server. Om du nu inte vill ringa runt och be vänner och bekanta att hoppa in på servern du skapar.

Att hoppa in och spela med olika människor varje gång är bara ett litet snäpp ifrån att spela med botar enligt mig.

Medlem
Medlem

Som någon nämnde så är communityt kring servrarna något som man verkligen mister i ett sånt här fall. I CS-världen var detta en av de få anledningarna till varför jag fortsatte spela. Man träffar nya människor och har kul. Att spela FPS går inte alltid ut på att bli bäst och visa hur duktig man är. Alla som har spelat Left 4 Dead vet hur värdelöst matchmaking-systemet var. Ni som testat BF:Heroes kan nog intyga det ni också. Nu var jag iofs inte särskilt inne på ett köp på grund av att datorn troligtvis inte orkar med, men jag har sneglat lite ändå. Utan dedikerade servrar så blir det nog alltmindre ett köp.


signatur

snestreck woicer

Medlem

har avbokat spelet. Väntar och ser istället vad som händer. Har i vilket fall som helst bokat Dragon Age och det hade ändå krockat lite. Tror stenhårt på dragon age så cod6 kan iw ta och stoppa upp i häcken tills vidare.

Man vill ju spela på sin klans server där man känner varandra med bra kvalité på servern.

Medlem

HAhahaha detta är juh bara så kul infinity ward FTW! hihhi

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag gillar när det är Serverlistor. varför har det blivit en sån hat från utvecklare mot de?

Underlättar för utvecklarna att ta betalt för DLC som kartor etc.

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

dsd

Finns en anledning till att nästan all esport är på PC.

Medlem

Ska utnyttja min makt som konsument, att inte köpa spelet. Sorgligt, för jag köpte inte CoD 4, tänkte jag skulle köpa det här o lira MP iställe. Men ser framemot BFBC 2 mycket.

Medlem

Riktigt tråkigt att höra.. usch

Inaktiv

Var rätt sugen på spelet innan men det försvann nu. :/

Medlem

@Weyzer: Ditt "Vad händer i Modern Warfare 2? Dedikerade servrar finns inte längre i det spelet, och inga serverlistor. Istället kan du bara trycka "start" och slängs då in med ett gäng andra spelare från ingenstans, och sedan tvingas en av spelarna stå för spelets uppkoppling från sin egen maskin!!! Det här leder till: Lagg och kaos."

Jag har då inte stött på det problemet du replikar. Finns väldigt många matchmaking som fungerar utmärkt utan lagg och kaos. Det handlar om att matchmakingen väljer bästa host och att dem inplanterat det bra i "koden". Och det lyckas många otroligt bra med.
Det är bara en myt det du säger.
Vill inte göra ett påhopp,( Är själv för dedikerad server på PC), men var tvungen att kommentera.

Medlem

Riktigt bra!

Har inte varit särskillt intresserad av MW2 men jag vet hur viktigt det är med dedikerade servrar och mods för ett spels överlevnad. Tror verkligen att de skjutit sig i foten med detta men vi får väl se hur det blir vid release.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

@Weyzer: Ditt "Vad händer i Modern Warfare 2? Dedikerade servrar finns inte längre i det spelet, och inga serverlistor. Istället kan du bara trycka "start" och slängs då in med ett gäng andra spelare från ingenstans, och sedan tvingas en av spelarna stå för spelets uppkoppling från sin egen maskin!!! Det här leder till: Lagg och kaos."

Jag har då inte stött på det problemet du replikar. Finns väldigt många matchmaking som fungerar utmärkt utan lagg och kaos. Det handlar om att matchmakingen väljer bästa host och att dem inplanterat det bra i "koden". Och det lyckas många otroligt bra med.
Det är bara en myt det du säger.
Vill inte göra ett påhopp,( Är själv för dedikerad server på PC), men var tvungen att kommentera.

Då har du aldrig lirat Halo 3 eller Left 4 Dead om du tycker att matchmaking är bra. Stora problemet med matchmaking är att det tar död på Esport vissa vill vara mer än en public hero.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Det här spelet gick från ett "måste-köp" till ett "ev. köp när det ligger på REA-hyllan"...

Hur i helvete tänker man när man gör så här mot hela PC-communityt? Man måste ha insett att det skulle skapa enorm badwill för såväl spelet som IW. Helt sjukt...

Medlem

Att spela på dedikerade servrar (som nämns flera gånger här) ger en community-känsla. Det finns en anledning till varför man bookmarkar en server! Det är roliga personer som spelar där osv. Nej, jag avbeställer mitt spel för detta gjorde mig väldigt besviken.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Oconaghan:

Text

Vad kul att du gillar din konsoll, själv gillar jag FPS på PC.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Försökte regga mig på officiella forumet, men fick "404 Not found". Gissar att dom inte vågar släppa in fler personer som klagar

Medlem

VAC = stoooort fail

Inaktiv
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Oconaghan:

Text

Vad kul att du gillar din konsoll, själv gillar jag FPS på PC.

Och det har du full rätt att göra. Och jag hoppas för din skull att ni får precis vad ni förtjänar till PC. Ha en bra dag och simma lungt.

Medlem

Au revoir CALL OF DUTY! Hur stupido är dom egentligen?

Medlem
Skrivet av Johan:

Försökte regga mig på officiella forumet, men fick "404 Not found". Gissar att dom inte vågar släppa in fler personer som klagar

Hehe trodde jag också men du måste trycka på länken sign up uppe i högra hörnet.

Sen tycker jag det kul med alla konsol fanboys som undrar varför pc ska ha ded srv för? Spelar väl ingen roll bla bla. Det är ju ingen ide att förklara för de fattar ju ändå inte.

Medlem

pc versionen står enbart för 10% av försäljningen så vem fan bry sig?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

pc versionen står enbart för 10% av försäljningen så vem fan bry sig?

Dom 10% som spelar på PC?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Fan, vilket jävla äckligt besked. Funderar fan på att bojkotta Modern Warfare 2. pffhh.

gnu
Medlem

Det var/är ju skitmånga som spelade på crackade servrar i CoD4, dom vill väl undvika det .

Medlem
Skrivet av gnu:

Det var/är ju skitmånga som spelade på crackade servrar i CoD4, dom vill väl undvika det .

Källa på det? Enligt game-monitor så finns det bara ca 186 srv som är crackade och ca 2000 spelare bara,inte mycket faktiskt. Sen så är det bara ca 60 -70 st som det är spelare på också resten är helt tomma. Skulle väl gissa på att iaf 90 % av pc spelarna köper sitt cod spel just på grund av mp. Som sagt inte många som spelar på crackade srv som en del vill få det till.

Deamon//

Fundera inte gör det

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av klossen:
Skrivet av WarpGuN:

pc kids^^

förbokat till xbox

Kan du nåt annat ord än pc kids??

är du en ?

Sitt du där med din lilla styrspak och låtsas som om du vore duktig med lilla autosiktet ^^

ehm, golvad vare va? RIGHT IN YOUR FACE CONSOLE LOVER


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Tycker det är sunkigt att de inte erbjuder dedikerade servers.
Förstår precis vad folk menar när de snackar om community känslan på favoritserverserna sen mina dagar då jag lirade CS när det var nytt för massvis med år sedan.

För övrigt har jag själv bara bra erfarenheter av matchmaking i spel som Halo 3 tex.

Tror att det kommer fungera helt okay, MEN den stora förlusten för er pc lirare är just community aspekten:(

Sedan alla idioter som måste börja skrika att man är en idiot om man spelar på konsol vid varje tillfälle som ges, lägg ner.

Tycker det är så drygt när folk säger att fps SKA spelas på PC..
Okay att ha den åsikten, men låt folk spela på konsol om de vill.

Jag själv tycker det är trist att se hur pcspelen blir konsolportar:(

Ser i dagsläget ingen som helst nytta i att ha en fet pc med massa cores och grafikkort för 6000 spänn..

Riktigt tråkigt att det går i den rikningen det gör, pc kommer säkerligen bli platform för strategi och MMO i framtiden uteslutande.

Medlem

Hade för avsikt att köpa MW2 för att spela med polare online på, just det, dedikerade servrar. Jag kan bara hoppas att IW inser sitt misstag även om PC står för en såpass liten del av försäljningen. För någon (som mig) som alltid spelat FPS på PC och knappast klarar av att skjuta mig själv i foten med en konsollkontroll är det bara att låta bli att köpa spelet. Jag påstår inte att det ena är mer skill än det andra, jag är medgivet värdelös på FPS med handkontroll.

Medlem

BRA NU cpar infinity ward upp spelet jag som har förboket helvetet till pc :@ arghroflcopterinabuildingthatcrasinginatelescopefuckingapeshit:down::down::down::down:

Skriv svar