Modern Warfare 2 - inga dedikerade servrar

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

Hepp det säger jag inte! Vad har de med saken att göra f.ö ?

Jag ser ingenting i killzone 2 som inte redan finns i andra spel?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

Hepp det säger jag inte! Vad har de med saken att göra f.ö ?

Jag ser ingenting i killzone 2 som inte redan finns i andra spel?

På samma sätt som det inte finns något i MW2 som inte finns i andra spel. Ett spel är summan av en mängd olika saker, så att kolla på varje enskild del av ett spel för sig och säga att detta redan finns i andra spel är inte direkt intressant.

Medlem

Det blir tokigt att jämföra spel på olika plattformar med olika prestanda.

Om någon recensent av spel till iphone ger lyriska kommentarer och höga betyg på nya telefonspel... innebär det att iphone är en bättre spelplattform än X-box360?

Likadant att jämföra de 5 till 6 år gamla konsollerna med nuvarande PC-teknik. Spel på konsollerna är klart begränsade (av tekniken) jämfört med PC.

Recensenter (och vi) måste väl ändå jämföra produkter i samma klass/genre/grupp?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Blev avbokning direkt för min del igår.

Säger som Einsten: "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

Infinity Ward träffar mitt i prick där.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Update 1 Midnight Oct 15 '09

Aside from the interesting Steam-related news, the latest I have heard related to dedicated servers was a comment from a GSP (anonymous source as he wanted anonymity) that dedicated servers will in fact be available. Apparently, he was contacted by IW on this topic recently.

Det smäller inte så högt när det är anonymt. Gameservers har gått ut och dragit tillbaka möjligheterna att förhandsbooka servrar till MW2. Med namn. Kolla bara codboards.com

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Tommy_h:

Update 1 Midnight Oct 15 '09

Aside from the interesting Steam-related news, the latest I have heard related to dedicated servers was a comment from a GSP (anonymous source as he wanted anonymity) that dedicated servers will in fact be available. Apparently, he was contacted by IW on this topic recently.

Det smäller inte så högt när det är anonymt. Gameservers har gått ut och dragit tillbaka möjligheterna att förhandsbooka servrar till MW2. Med namn. Kolla bara codboards.com

Väntar på ett officiellt meddelande från IW angående deras beslut om dedicated servers. Blir det dedicated servers så blir det att boka. Annars håller jag mig till WaW och Cod 4.

Snart 90k signade på petition.
89946 Total Signatures

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?dedis4mw

Medlem

Katastrof har dom fått fullständigt hjärnsläpp????? Har iaf skrivit på protestlistan ändras det inte kan dom behålla spelet jag lär inte köpa.
protestera nu http://www.petitiononline.com/dedis4mw/petition.html

Medlem

Jävla muppar.

Happ, då blir det att inte köpa detta spelet... heller.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

Hepp det säger jag inte! Vad har de med saken att göra f.ö ?

Jag ser ingenting i killzone 2 som inte redan finns i andra spel?

På samma sätt som det inte finns något i MW2 som inte finns i andra spel. Ett spel är summan av en mängd olika saker, så att kolla på varje enskild del av ett spel för sig och säga att detta redan finns i andra spel är inte direkt intressant.

Men jaha, vad har det med saken att göra? Tror inte du har läst allting nu.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Just det. Det fanns ju co-op som man hade sett fram emot... Nu strör det bara salt i såren.

Nej, det verkar som att årets hit kommer att bli Football Manager 2010.


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Riktigt bra!
[...]
/ LordDaimos

Hahahaha! Klockren!


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

Jag har aldrig varit bra på matte, men en sak kan jag räkna ut.

PC + FPS + Internet
- Dedikerade servrar
= KATASTROF & värdelöshet.

Inget köp av såna spel.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

allt nerdrage är bara en ursäkt för att kidsen inte kan lira pirat.. det är uppenbart..

Har du någon form av kris för att du är över 30?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Det blir tokigt att jämföra spel på olika plattformar med olika prestanda.

Om någon recensent av spel till iphone ger lyriska kommentarer och höga betyg på nya telefonspel... innebär det att iphone är en bättre spelplattform än X-box360?

Likadant att jämföra de 5 till 6 år gamla konsollerna med nuvarande PC-teknik. Spel på konsollerna är klart begränsade (av tekniken) jämfört med PC.

Recensenter (och vi) måste väl ändå jämföra produkter i samma klass/genre/grupp?

Håller med till 100, den här tråden faller offer för pc vs konsol. Tycker dock det är tråkigt när folk som inte verkar bry sig om pc sidan fäller tråkiga kommentarer.

Det här drabbar ju dem som vill lira detta seriöst med sin klan eller bara kunna sätta upp dedikerade servrar för publik användning och communitys.

Har man inget vettigt att lägga till om den dedikerade situation lämna det utanför den här tråden. Man kan sitta och hålla föredrag om Konsollens inverkan på PC sidan någon annan stans...

Medlem

Avbeställt nu. Blev BF:bc2 i ställt dom kommer köra dedicated server i alle fall. Vill jag köra med matchmaking så har jag alltid en ps3/360 som jag kan lalla med.

Medlem
Skrivet av liberator:
Skrivet av Tybalt:

Det blir tokigt att jämföra spel på olika plattformar med olika prestanda.

Om någon recensent av spel till iphone ger lyriska kommentarer och höga betyg på nya telefonspel... innebär det att iphone är en bättre spelplattform än X-box360?

Likadant att jämföra de 5 till 6 år gamla konsollerna med nuvarande PC-teknik. Spel på konsollerna är klart begränsade (av tekniken) jämfört med PC.

Recensenter (och vi) måste väl ändå jämföra produkter i samma klass/genre/grupp?

Håller med till 100, den här tråden faller offer för pc vs konsol. Tycker dock det är tråkigt när folk som inte verkar bry sig om pc sidan fäller tråkiga kommentarer.

Det här drabbar ju dem som vill lira detta seriöst med sin klan eller bara kunna sätta upp dedikerade servrar för publik användning och communitys.

Har man inget vettigt att lägga till om den dedikerade situation lämna det utanför den här tråden. Man kan sitta och hålla föredrag om Konsollens inverkan på PC sidan någon annan stans...

Ja, själv har jag sett fram emot MW2, men som det ser ut nu utövar jag konsumentkraft och bojkottar spelet (på alla plattformar).


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Vi var 9st. här på jobbet som tillsammans hade förhandsbokat spelet.
I dag avbokar vi det. Så jäkla trötta vi blev på det här när nyheten kom. Vi som hade sett fram emot det här spelet så mycket


signatur

Jäh!

Medlem
Medlem
Medlem

Kommer bli den bästa FPS som finns ute på marknaden och jag kommer köpa den dirr...fuck yeah

Medlem

Set sail for an epic fail...

Hoppas iaf att dom lyckas med campaginen.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

förstår inte allt gnäll om dedicated server..hur svårt är det..vill du lira multi är det bara att trycka på search game typ och den hittar spel åt dig..ska det vara så mycket gnäll och bojkott för att man inte får nöta en och samma map om och om igen?? aja som sagt ska köpas till 360 och njutas hela vintern...Ha ett kul vinter ni som bojkottar haha

Medlem
Skrivet av Pojii:

förstår inte allt gnäll om dedicated server..hur svårt är det..vill du lira multi är det bara att trycka på search game typ och den hittar spel åt dig..ska det vara så mycket gnäll och bojkott för att man inte får nöta en och samma map om och om igen?? aja som sagt ska köpas till 360 och njutas hela vintern...Ha ett kul vinter ni som bojkottar haha

haha, jäklar vad intelligent du måste vara och ha kul du i vinter:) Tills vidare kan du ju läsa igenom kommentarerna om du inte fattar varför det är så himla viktigt!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Pojii:

förstår inte allt gnäll om dedicated server..hur svårt är det..vill du lira multi är det bara att trycka på search game typ och den hittar spel åt dig..ska det vara så mycket gnäll och bojkott för att man inte får nöta en och samma map om och om igen?? aja som sagt ska köpas till 360 och njutas hela vintern...Ha ett kul vinter ni som bojkottar haha

Just det, du förstår inte. Om du tror att det handlar om att spela en speciell bana så har du faktisk ingen koll alls.
Det är tydligt att du bara spelar på konsoll, vilket är ok, men det som du gillar tycker vi PC-spelare kan jämföras med en offline match med bots. Man känner inte dom man spelar med, man bara skjuter anonyma främlingar.
Dessutom dras ni med dåliga förbindelser och lag, samt 0-ping hosts.
Bra att du gillar det du gör, men för mig låter det/är det dödstråkigt.

Medlem

Ja det här gjorde att jag överväger att aldrig handla detta spel. Hellltt sjukt.

Medlem

PC och Fps = Banan o chocklad, kalle o hobbes, jing yang, marge o homer och Sommar o sol. Nää ush ville ha spelet men nä det blir inget köp.

Vi måste stå upp för vad vi tror på gott folk och tycker det är jäkligt bra att så pass många gör det.

För er som inte bryr er, hoppas ni en dag blir tvingade att spela något barbie spel för att de tycker att ni bara behöver nya barbie spel

Medlem
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Pojii:

förstår inte allt gnäll om dedicated server..hur svårt är det..vill du lira multi är det bara att trycka på search game typ och den hittar spel åt dig..ska det vara så mycket gnäll och bojkott för att man inte får nöta en och samma map om och om igen?? aja som sagt ska köpas till 360 och njutas hela vintern...Ha ett kul vinter ni som bojkottar haha

Just det, du förstår inte. Om du tror att det handlar om att spela en speciell bana så har du faktisk ingen koll alls.
Det är tydligt att du bara spelar på konsoll, vilket är ok, men det som du gillar tycker vi PC-spelare kan jämföras med en offline match med bots. Man känner inte dom man spelar med, man bara skjuter anonyma främlingar.
Dessutom dras ni med dåliga förbindelser och lag, samt 0-ping hosts.
Bra att du gillar det du gör, men för mig låter det/är det dödstråkigt.

det märks att du har bra koll...


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

Hepp det säger jag inte! Vad har de med saken att göra f.ö ?

Jag ser ingenting i killzone 2 som inte redan finns i andra spel?

På samma sätt som det inte finns något i MW2 som inte finns i andra spel. Ett spel är summan av en mängd olika saker, så att kolla på varje enskild del av ett spel för sig och säga att detta redan finns i andra spel är inte direkt intressant.

Men jaha, vad har det med saken att göra? Tror inte du har läst allting nu.

Det har med saken att göra för du verkar menar att ett spel som tex killzone 2 inte kan föra utveckligen framåt om det inte har något som inte finns i andra spel redan, vilket i min mening är fel. Gears of war tex "snodde" saker från tex kill switch men utförde det på ett bättre än det spelet och nu säger vi att alla spel som har samma coversystem är en gears kopia, trots att gears "snodde" det från ett annat spel.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Tommy_h:

haha ja visst borde jag det! Omg..

EDIT: Förklara gärna för mig föresten hur konsolerna med killzone 2 och uncharted driver utveckligen framåt, det lär ju bli FRUKTANSVÄRT kul att se:)

så du menar att experter och recensenter ljuger?

Hepp det säger jag inte! Vad har de med saken att göra f.ö ?

Jag ser ingenting i killzone 2 som inte redan finns i andra spel?

På samma sätt som det inte finns något i MW2 som inte finns i andra spel. Ett spel är summan av en mängd olika saker, så att kolla på varje enskild del av ett spel för sig och säga att detta redan finns i andra spel är inte direkt intressant.

Men jaha, vad har det med saken att göra? Tror inte du har läst allting nu.

Det har med saken att göra för du verkar menar att ett spel som tex killzone 2 inte kan föra utveckligen framåt om det inte har något som inte finns i andra spel redan, vilket i min mening är fel. Gears of war tex "snodde" saker från tex kill switch men utförde det på ett bättre än det spelet och nu säger vi att alla spel som har samma coversystem är en gears kopia, trots att gears "snodde" det från ett annat spel.

Nej men han mena ju på att det var tack vare konsolen som utvecklingen går framåt, jag menar att det som gjorts för konsol kunde lika gärna ha gjorts via PC!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skriv svar