Kriga utav bara helvete i nya Doom

Robot
Medlem
Kriga utav bara helvete i nya Doom

Alltid trevligt med CGI-trailers.

Inaktiv
Skrivet av Ahris:

Alltid trevligt med CGI-trailers.

CGI? Alltså det är ju gjort på datorn, men det är ju ändå ingame

Medlem

Call of Doom typ.

Känns inte rätt, men vi får spela och se själva.

Inaktiv
Skrivet av vampyrer_suger:
Skrivet av Ahris:

Alltid trevligt med CGI-trailers.

CGI? Alltså det är ju gjort på datorn, men det är ju ändå ingame

Nej det där är inte in-game.

Medlem

Jag är så extremt sugen, efter att ha spelat Alpha och kommer lira Beta imorgon!

Jag gick tillbaka och spelade om Doom / Doom 2 / Final Doom för att ha oldschool Doom i färskt minne och känsla vilket gjorde mig väldigt positivt inställd till att DOOM kommer leverera en mera modern tagning av oldschool shooter.

När jag spelade om de första Doom spelen så blev jag så förvånad av upplevelsen, det kändes som en frisk fläkt i dagens annars så bleka FPS träsk att få spela något som Doom. Vilket är tragiskt med tanke på hur gammalt Doom är. Bandesignen och sättet att omringa dig med fiender trots primitiv AI fick mig att spela helt på ett annat sätt och vara mera medveten av mina omgivningar än vad de flesta moderna FPS får mig att vara.

Så jag tror DOOM kommer leverera en god mix av gammalt och nytt, spelet kommer inte vara för alla dock. Jag tror att förväntar man sig något tungt skriptat storydrivet FPS kommer man bli besviken, men förväntar man sig att bli påmind om glansdagarna och få sin nostalgi del kittlad, blir man nöjd.

Vi får se!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Det där va det mest episka jag sätt på länge måste jag säga.

Holy shit !! : Musiken tillsammans med klippen = EPIC
D är så här man gör en trailer

Ambassadör
Xbox

Det här kan ju faktiskt bli skoj på riktigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Det ska gå undan, vara tung musik och tjaska mycket! Ser verkligen fram emot betan imorrn! Alphan var riktigt bra enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Jag är så extremt sugen, efter att ha spelat Alpha och kommer lira Beta imorgon!

Jag gick tillbaka och spelade om Doom / Doom 2 / Final Doom för att ha oldschool Doom i färskt minne och känsla vilket gjorde mig väldigt positivt inställd till att DOOM kommer leverera en mera modern tagning av oldschool shooter.

När jag spelade om de första Doom spelen så blev jag så förvånad av upplevelsen, det kändes som en frisk fläkt i dagens annars så bleka FPS träsk att få spela något som Doom. Vilket är tragiskt med tanke på hur gammalt Doom är. Bandesignen och sättet att omringa dig med fiender trots primitiv AI fick mig att spela helt på ett annat sätt och vara mera medveten av mina omgivningar än vad de flesta moderna FPS får mig att vara.

Så jag tror DOOM kommer leverera en god mix av gammalt och nytt, spelet kommer inte vara för alla dock. Jag tror att förväntar man sig något tungt skriptat storydrivet FPS kommer man bli besviken, men förväntar man sig att bli påmind om glansdagarna och få sin nostalgi del kittlad, blir man nöjd.

Vi får se!

Japp, Doom är på de svårare svårighetsgraderna en vacker dödsdans där man måste använda strafeknappen och dansa runt fiender och eldbollar.
Mycket roligare än många av dagens singleplayer-FPS där man rör sig från ett shooting gallery till ett annat och gameplayet består av att vänta på att fienden ska titta fram från bakom en låda eller ett hörn så att man kan skjuta dem.

Medlem
Skrivet av SogeUnleashed:

Det där va det mest episka jag sätt på länge måste jag säga.

Holy shit !! : Musiken tillsammans med klippen = EPIC
D är så här man gör en trailer

Beredd att hålla med faktiskt.

Det där kändes som megaröj, rätt känsla förmedlades!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Musiken kommer från Umeå, Refused!

Medlem

Tråkigt med bara 6 vs 6 men kommer troligtvis köpa det här ändå. Har ju alltid snapmap och singleplayer om mp delen skulle suga penis.

Inväntar svar om systemkrav och ifall mp kommer ha dedikerade servrar till PC.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

There you go ppl

Can i scream? YEAAAA

Medlem

Yeah baby! Hell yeah!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

That's one doomed spacemarine.

Medlem

Jävla PG13 trailer! Fan Id, jag vill se mer blod och substanser. Scenen i shining ska vara en barnfilm i jämförelse !

Medlem

Hade varit bättre med någon mörk klassisk musik.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag är så extremt sugen, efter att ha spelat Alpha och kommer lira Beta imorgon!

Jag gick tillbaka och spelade om Doom / Doom 2 / Final Doom för att ha oldschool Doom i färskt minne och känsla vilket gjorde mig väldigt positivt inställd till att DOOM kommer leverera en mera modern tagning av oldschool shooter.

När jag spelade om de första Doom spelen så blev jag så förvånad av upplevelsen, det kändes som en frisk fläkt i dagens annars så bleka FPS träsk att få spela något som Doom. Vilket är tragiskt med tanke på hur gammalt Doom är. Bandesignen och sättet att omringa dig med fiender trots primitiv AI fick mig att spela helt på ett annat sätt och vara mera medveten av mina omgivningar än vad de flesta moderna FPS får mig att vara.

Så jag tror DOOM kommer leverera en god mix av gammalt och nytt, spelet kommer inte vara för alla dock. Jag tror att förväntar man sig något tungt skriptat storydrivet FPS kommer man bli besviken, men förväntar man sig att bli påmind om glansdagarna och få sin nostalgi del kittlad, blir man nöjd.

Vi får se!

betan startar annars nu 22.00

Medlem

Älskade verkligen Doom 3 då när man gick runt i mörkret med ficklampa många gånger man skrek av rädsla haha

Medlem
Skrivet av RedZour:

Älskade verkligen Doom 3 då när man gick runt i mörkret med ficklampa många gånger man skrek av rädsla haha

Det var just det som jag tyckte var felet med Doom 3.
Och som de sedan rättade till, med något ljusare grafik. Men då hade jag tyvärr tröttnat.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av RedZour:

Älskade verkligen Doom 3 då när man gick runt i mörkret med ficklampa många gånger man skrek av rädsla haha

Jag gillade det men efter ett tag blev det lite för förutsägbart, spelet hamnade ju tyvärr lite i skymundan när Half-Life 2 kom med Source och körde över Carmacks nya tungrodda spelmotor totalt.

Medlem

precis testat betan :(. Multiplayer i nya "DOOM" är ett stort skämt :'(. "fast paced deathmatch" really??? ingen ändring av fov, ingen bunnyhopping mm. INGET fast paced MP i sann ID-software anda. Loadouts, hacking modules å "dubbelhopp" (inte av den klassiskt skillade sorten). Bye bye father of FPS, this will surely be your DOOM :'(.

Passar nog kidsen dock, mer likt HALO än doom tyvärr. såg verkligen fram emot ett nytt Quake/Doom. Hoppas SP blir bra istället så kanske Bethesda får mina pengar. Ha en trevlig fredag. No more Doom beta for this old school gamer.

Medlem
Skrivet av ToRcH:

precis testat betan :(. Multiplayer i nya "DOOM" är ett stort skämt :'(. "fast paced deathmatch" really??? ingen ändring av fov, ingen bunnyhopping mm. INGET fast paced MP i sann ID-software anda. Loadouts, hacking modules å "dubbelhopp" (inte av den klassiskt skillade sorten). Bye bye father of FPS, this will surely be your DOOM :'(.

Passar nog kidsen dock, mer likt HALO än doom tyvärr. såg verkligen fram emot ett nytt Quake/Doom. Hoppas SP blir bra istället så kanske Bethesda får mina pengar. Ha en trevlig fredag. No more Doom beta for this old school gamer.

Gå och kör nya Unreal Tournament istället. Det ligger i Alpha, men helt klart stabilt och spelbart. Och gratis. Och old school!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

rot
Medlem

Ser fortfarande inte hur det vi ser i gameplay och trailers är så jävla köttigt och snabbt - det är ju verkligen inte det?

Tycker folk det eller är det bara något man hänger på för hypen? Det låter ju lite överdrivet efter ett tag.

Medlem

Jag hoppas verkligen på att spelet har ett survival mode där man ska överleva horder av fiender med sina vänner!

Redaktör
Skrivet av rot:

Ser fortfarande inte hur det vi ser i gameplay och trailers är så jävla köttigt och snabbt - det är ju verkligen inte det?

Tycker folk det eller är det bara något man hänger på för hypen? Det låter ju lite överdrivet efter ett tag.

Det är inte snabbt. Se här, Calle livestreamar.


signatur
rot
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av rot:

Ser fortfarande inte hur det vi ser i gameplay och trailers är så jävla köttigt och snabbt - det är ju verkligen inte det?

Tycker folk det eller är det bara något man hänger på för hypen? Det låter ju lite överdrivet efter ett tag.

Det är inte snabbt. Se här, Calle livestreamar.

Trasig länk: "Artikeln kunde inte hittas."

Redaktör
Skrivet av rot:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av rot:

Ser fortfarande inte hur det vi ser i gameplay och trailers är så jävla köttigt och snabbt - det är ju verkligen inte det?

Tycker folk det eller är det bara något man hänger på för hypen? Det låter ju lite överdrivet efter ett tag.

Det är inte snabbt. Se här, Calle livestreamar.

Trasig länk: "Artikeln kunde inte hittas."

Nu så!


signatur
Medlem

Går det inte att spela längre? Har bara spelat 22 minuter i lördags.
"Kunde inte starta spel (Okänt fel)" står det på Steam.


signatur

autograph

12
Skriv svar