Deus Ex: Mankind Divided får stöd för HDR – uppdatering ute nu

Robot
Deus Ex: Mankind Divided får stöd för HDR – uppdatering ute nu
Inaktiv
Deus Ex: Mankind Divided får stöd för HDR – uppdatering ute nu

Visst kräver det en tv som stöder HDR?

Medlem

Det är bra med ny teknik men har vanliga användare koll på att det krävs en väldigt ny tv för att kunna använda tekniken? Läste någonstans att bara 2016 års modeller har stöd och även om dom har stöd så är det inte säkert att dom stödjer det till fullo....

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Visst kräver det en tv som stöder HDR?

Självklart krävs det stöd av din TV


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Undrar hur sånt här funkar på PC, måste spelen ha stöd eller är det något GPUn fixar automatiskt? Hur skiljer sig HDR skärmar från "wide color gamut" skärmar med bra kontrast och svärta?

Om det är i stort sett samma sak så är det najs då dom varit ofantligt dyra nish produkter en längre tid.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det är bra med ny teknik men har vanliga användare koll på att det krävs en väldigt ny tv för att kunna använda tekniken? Läste någonstans att bara 2016 års modeller har stöd och även om dom har stöd så är det inte säkert att dom stödjer det till fullo....

Helt inkorrekt Min Sony 4k TV från 2015 fick HDR-stöd i och med en firmware-uppdatering.
Kruxet sen blir ju dock att det finns flera HDR-standarder: HDR-10, Dolby, mfl. Dock verkar HDR-10 vara den vanligaste och mest utbredda.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Undrar hur sånt här funkar på PC, måste spelen ha stöd eller är det något GPUn fixar automatiskt? Hur skiljer sig HDR skärmar från "wide color gamut" skärmar med bra kontrast och svärta?

Om det är i stort sett samma sak så är det najs då dom varit ofantligt dyra nish produkter en längre tid.

Spelet, tvn och grafikkortet måste ha stöd.
Just nu är det bara gtx 1070, 1080 som har stöd men inga spel.
Bara att vänta tills det blir standard på tv spel som kommer det till PC om ett tag. Först måste skärmarna få stöd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:

Undrar hur sånt här funkar på PC, måste spelen ha stöd eller är det något GPUn fixar automatiskt? Hur skiljer sig HDR skärmar från "wide color gamut" skärmar med bra kontrast och svärta?

Om det är i stort sett samma sak så är det najs då dom varit ofantligt dyra nish produkter en längre tid.

Spelet, tvn och grafikkortet måste ha stöd.
Just nu är det bara gtx 1070, 1080 som har stöd men inga spel.
Bara att vänta tills det blir standard på tv spel som kommer det till PC om ett tag. Först måste skärmarna få stöd.

Nää även AMD's RX kort har HDR stöd. Problemet är ju att det inte finns någa pc skärmar med HDR än.

Tycker förövrigt att HDR är riktigt fränt. Kör det på min ONE-S 4k BD & UE65JS9505


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:

Undrar hur sånt här funkar på PC, måste spelen ha stöd eller är det något GPUn fixar automatiskt? Hur skiljer sig HDR skärmar från "wide color gamut" skärmar med bra kontrast och svärta?

Om det är i stort sett samma sak så är det najs då dom varit ofantligt dyra nish produkter en längre tid.

Spelet, tvn och grafikkortet måste ha stöd.
Just nu är det bara gtx 1070, 1080 som har stöd men inga spel.
Bara att vänta tills det blir standard på tv spel som kommer det till PC om ett tag. Först måste skärmarna få stöd.

Nää även AMD's RX kort har HDR stöd. Problemet är ju att det inte finns någa pc skärmar med HDR än.

Tycker förövrigt att HDR är riktigt fränt. Kör det på min ONE-S 4k BD & UE65JS9505

Håller helt med. Kommer bli helt otroligt när vi får oled som klarar hög ljusstyrka.
Själv väntar jag på nästa generation av Sony för ny tv med hdr. Har nu en billig LG som inte går att jämföra med Sony eller Samsung när det gäller hdr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Rurounin:

Undrar hur sånt här funkar på PC, måste spelen ha stöd eller är det något GPUn fixar automatiskt? Hur skiljer sig HDR skärmar från "wide color gamut" skärmar med bra kontrast och svärta?

Om det är i stort sett samma sak så är det najs då dom varit ofantligt dyra nish produkter en längre tid.

Spelet, tvn och grafikkortet måste ha stöd.
Just nu är det bara gtx 1070, 1080 som har stöd men inga spel.
.

AMD 480/470 samt tex 390 har stöd.
Hur kan du vara så oinsatt?
med en enkel googling så hade du fattat det, la ditt grafikkort av när du skrev in amd?

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Radeon-Technologi...

Medlem

Detta gäller väl inte PC-versionen? Windows har inte stöd för HDR än.

Medlem

Jag har 4k HDR TV, Nvidia GTX 1080 kopplat till den och väntar på HDR-spel. Verkar dock som att jag bara kan ställa graikkortet till 8 bitar i 60 Hz. Med 30 Hz får jag dock 12.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:
Skrivet av Fearnox:

Det är bra med ny teknik men har vanliga användare koll på att det krävs en väldigt ny tv för att kunna använda tekniken? Läste någonstans att bara 2016 års modeller har stöd och även om dom har stöd så är det inte säkert att dom stödjer det till fullo....

Helt inkorrekt Min Sony 4k TV från 2015 fick HDR-stöd i och med en firmware-uppdatering.
Kruxet sen blir ju dock att det finns flera HDR-standarder: HDR-10, Dolby, mfl. Dock verkar HDR-10 vara den vanligaste och mest utbredda.

Du har rätt när det kommer till tv-modeller från 2015. Jag misstolkade nog elgigantens info om hdr där dom skrev att det är 2016 års nyhet.
"Ultra-HD handlar om högre upplösning medan HDR betyder bättre kontrast och bredare färgspektrum vilket är 2016:års stora bildförbättring."

Tack för rättelse. Ville bara säga att det inte räcker med konsol som har stödet, vilket jag tycker att dom varit otydliga med.

Medlem

Tv'n måste ha hdmi 2.0a för att köra hdr via hdmi. Många 2015 modeller får uppdatering för hdr men då är det bara via streaming eller USB tyvärr. Tycker det är lite skumt att den gamla PS4 skulle klara det...

Medlem

Kan de inte fixa minst 60 FPS istället?

1
Skriv svar