Recension – Sea of Thieves

Ambassadör
Xbox
Skrivet av jbx:

Förstår inte varför folk gnäller på att spelet kostar 600kr plus och att ni tröttnar efter några timmar. NÄR ni kan välja gamepass för 79kr. Tröttnar ni efter 10 timmar så här ni haft förbannad kul för 7.90kr i timmen.
Är folk verkligen så dumsnåla att det är värt och gnälla om.

Jag tycker oxå det är för lite innehåll. Men efter 20 timmar är jag nöjd, det kostade 0kr eftersom man får testa 2 veckor gratis...

Äntligen någon som förstår.

Om man köper det till fullpris utan att veta vad man köper eller vilka alternativa sätt att betala för spelet det finns så är man ju inte läskunnig alternativt utmanad på olika sätt. Det enda som de som gnäller över att det är för dyrt visar på är ju sin egen okunskap.


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Äntligen någon som förstår.

Om man köper det till fullpris utan att veta vad man köper eller vilka alternativa sätt att betala för spelet det finns så är man ju inte läskunnig alternativt utmanad på olika sätt. Det enda som de som gnäller över att det är för dyrt visar på är ju sin egen okunskap.

Fast nu har ju folk resonerat ner det till "vadå, det kostar ju bara 0kr med två veckors trial!"

Spelet kostar 600kr, alla vill inte signa upp sig i en service där de till slut kommer behöva betala mer än bara de 600kr för att kunna fortsätta spela sina spel.

Inaktiv

@eld: Nu ska du inte överdriva. Spelet kostar från 515 sek om du nu absolut inte vill ha/ har gamepass där det tillsammans med 120-150 andra spel kostar totalt 79 kr / månad. Gamepass är en suverän tjänst för folk som vill spela mycket olika spel och inte redan har ett stort spelbibliotek. Din sk. Service har INTE 8 månaders uppsägningstid som du vill påskina

eld
Medlem
Skrivet av anon_81726:

@eld: Nu ska du inte överdriva. Spelet kostar från 515 sek om du nu absolut inte vill ha/ har gamepass där det tillsammans med 120-150 andra spel kostar totalt 79 kr / månad. Gamepass är en suverän tjänst för folk som vill spela mycket olika spel och inte redan har ett stort spelbibliotek. Din sk. Service har INTE 8 månaders uppsägningstid som du vill påskina

förlåt, 649 från microsoft. Eller finns det några andra alternativ här om man vill köpa online?

Jag påstår inte att gamepass är dåligt, men många vill inte betala den summan för ett spel, eller behöva betala den summan varje månad de vill kika in i sea of thieves för att se om det har förbättrats.

Inaktiv
Skrivet av eld:

förlåt, 649 från microsoft. Eller finns det några andra alternativ här om man vill köpa online?

Jag påstår inte att gamepass är dåligt, men många vill inte betala den summan för ett spel, eller behöva betala den summan varje månad de vill kika in i sea of thieves för att se om det har förbättrats.

499 sek fysiskt på elgiganten.

Gav själv 517 sek för det på en av flera tjänster som säljer cd keys....

Går säkert att köpa ännu billigare.

Edit : Dessutom - 649 är innan ev cashback som du normalt sett får på ditt Microsoft konto (iafl jag) så ca 600

Medlem
Skrivet av jbx:

Förstår inte varför folk gnäller på att spelet kostar 600kr plus och att ni tröttnar efter några timmar. NÄR ni kan välja gamepass för 79kr. Tröttnar ni efter 10 timmar så här ni haft förbannad kul för 7.90kr i timmen.
Är folk verkligen så dumsnåla att det är värt och gnälla om.

Jag tycker oxå det är för lite innehåll. Men efter 20 timmar är jag nöjd, det kostade 0kr eftersom man får testa 2 veckor gratis...

Helt korrekt analys, men det verkar precis som jag nyss var inne på i en annan tråd, att folk förväntar sig att spel idag ska leverera hundratals timmar av underhållning.
Görs inte det, så blir det per automatik en inställning kring att spelet är ”trasigt”.

Själv måste jag backa då jag trots att ha läst på om spelet totalt missförstod dess uppsåt, jag trodde att det skulle vara betydligt med storydrivet med nån typ av kampanj och där är ju misstaget helt på min sida.

Jag gillade det nån annan svarade mig, att man får se det som nån typ av minecraft.

Dock så är min högst personliga åsikt att jag starkt sörjer att det inte var mer storydrivet och med en större del ”endgame”, då hde jag nog gett detta 5/5.
Säg typ först en tajt story och sen bossar/encounters att åka runt och klara av, samt nån typ av system där man kanske kunnat ”erövra” hamnar/öar och byggt upp ett imperium.

123
Skriv svar