World War 3 offentliggjort

Robot
World War 3 offentliggjort

Inte helt originellt namn kanske.

#The-Farm-51, #World-War-3


Medlem

Nä namnet är ju väldigt deriviativt av World War 2. Stämning från, typ, Winston Churchill på ingång!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Inte unikt namn, men de är ju ändå först med det och låter ok för ett spel - Lär ju dock blandas ihop med World War Z.
Samt skuggas av nya COD och Battlefield.

Medlem

Jag och en kompis diskuterade tidigare om att det är lite tråkigt att det i Battlefield är så mycket fokus på lagarbete osv. Delvis känns det som att man som gammal hund aldrig riktigt fattar hur det är meningen att man ska agera för att inte förstöra för laget. Inte heller så lockande tanke att sitta med headset och prata kommandospråk med nå P12:or. Har stor respekt för folk som tar sitt spelande seriöst men det vore härligt om det fanns några realistiska krigs-FPS för folk som bara vill in och köra sitt eget race och få klanta sig lite.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag och en kompis diskuterade tidigare om att det är lite tråkigt att det i Battlefield är så mycket fokus på lagarbete osv. Delvis känns det som att man som gammal hund aldrig riktigt fattar hur det är meningen att man ska agera för att inte förstöra för laget. Inte heller så lockande tanke att sitta med headset och prata kommandospråk med nå P12:or. Har stor respekt för folk som tar sitt spelande seriöst men det vore härligt om det fanns några realistiska krigs-FPS för folk som bara vill in och köra sitt eget race och få klanta sig lite.

Därför sitter väl många med sina kompisar och lirar och pratar med dom?

Medlem

Men jag har inga kompisar.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag och en kompis diskuterade tidigare om att det är lite tråkigt att det i Battlefield är så mycket fokus på lagarbete osv. Delvis känns det som att man som gammal hund aldrig riktigt fattar hur det är meningen att man ska agera för att inte förstöra för laget. Inte heller så lockande tanke att sitta med headset och prata kommandospråk med nå P12:or. Har stor respekt för folk som tar sitt spelande seriöst men det vore härligt om det fanns några realistiska krigs-FPS för folk som bara vill in och köra sitt eget race och få klanta sig lite.

Red Orchestra 2/Rising Storm.

Medlem

De vill också försöka leverera en autentisk upplevelse. För att lyckas med det har utvecklarna anlitat flertalet militära experter (GROM, SAS, SEALs, etc.) och företag som sysslar med krig.

Sådant kan man aldrig lita på, det är ofta bara snack.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av NaxoS:

Red Orchestra 2/Rising Storm.

Jag tycker ju att BF och CoD är betydligt enklare att köra solo och utan mic än Red Orchestra 2/Rising Storm.

Medlem

Kan bli bra som fan. Necrovision var en riktig sleeper hit tyckte jag. Påminde mig om de gamla goda FPS-spelen från 90-talet.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag och en kompis diskuterade tidigare om att det är lite tråkigt att det i Battlefield är så mycket fokus på lagarbete osv. Delvis känns det som att man som gammal hund aldrig riktigt fattar hur det är meningen att man ska agera för att inte förstöra för laget.

Du behöver ärligt talat inte oroa dig för det i Battlefield. Det är så mycket kaos ändå så det är ingen som märker om du klantar till det ibland. Annars är det bara att spawna på din squad, skjut fienderna, och gå dit din squad leader markerar i HUD:en

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Jag och en kompis diskuterade tidigare om att det är lite tråkigt att det i Battlefield är så mycket fokus på lagarbete osv. Delvis känns det som att man som gammal hund aldrig riktigt fattar hur det är meningen att man ska agera för att inte förstöra för laget. Inte heller så lockande tanke att sitta med headset och prata kommandospråk med nå P12:or. Har stor respekt för folk som tar sitt spelande seriöst men det vore härligt om det fanns några realistiska krigs-FPS för folk som bara vill in och köra sitt eget race och få klanta sig lite.

Arma3, Squad

Båda kan spelas lite som man vill, sålänge man inte aktivt förstör för sitt lag så brukar de flesta inte bry sig om du vill köra ensamvarg. Försök åtminstone haka på vad ditt lag gör och allt brukar lösa sig, även utan det hittepå kommandospråk som brukar cirkulera i voipen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Witchfinder: Insurgency är helt perfekt för att spela ensam. ArmA och squad är knappt kul utan lagarbete imo.

Medlem

Verkar inte som att något av spelen som det tipsas om finns till PS4, jag har PC också men min kompis som också skulle vilja hitta nåt sånt spel har bara PS4 tyvärr. Och våra invändningar trogna så är det inte för att vi skulle nödvändigtvis lagsamarbeta med varann, utan mer för att det är kul att dela med sig av erfarenheter, tips m.m.

Medlem

Nu är jag så långt ifrån den känsliga typen man kan komma, men jag måste ändå säga att det var ett jävligt osmakligt namn. Så svårt kan det inte vara att namnge sitt spel.

1
Skriv svar