Octopath Traveler-gänget får ofta frågan om en Final Fantasy VI-remake

Robot
Octopath Traveler-gänget får ofta frågan om en Final Fantasy VI-remake

Det låter dock inte som att det finns i planerna.

#final-fantasy-vi, #octopath-traveler, #square-enix


Medlem

Ja spelet ser väldigt sexigt ut!

Medlem

För min del får de gärna göra en spirituell uppföljare till Chrono Trigger med denna grafikstilen. Där tidsresor är temat.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Shinsen:

För min del får de gärna göra en spirituell uppföljare till Chrono Trigger med denna grafikstilen. Där tidsresor är temat.

Chrono Cross


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Ja spelet ser väldigt sexigt ut!

Sexigt?

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Chrono Cross

Även om det hör till samma spelvärld är det ju inte en regelrätt uppföljare, helt nya huvudpersoner och man får ju inte veta speciellt jättemycket om vad som faktiskt hände efter att Chrono Trigger tog slut.
Hade gärna sett ett Chrono Trigger 2 som visar vad som hände Chrono och gänget efter första spelet och eventuella händelser som leder upp till det lilla man får veta av vad som hände tills det att man stöter på dom en liten snutt i Chrono Cross.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dave Lister:

Även om det hör till samma spelvärld är det ju inte en regelrätt uppföljare, helt nya huvudpersoner och man får ju inte veta speciellt jättemycket om vad som faktiskt hände efter att Chrono Trigger tog slut.
Hade gärna sett ett Chrono Trigger 2 som visar vad som hände Chrono och gänget efter första spelet och eventuella händelser som leder upp till det lilla man får veta av vad som hände tills det att man stöter på dom en liten snutt i Chrono Cross.

Fast du får ju veta en bra del ändå. Crono är med i Chrono Cross på ett hörn, Robo är en stor del av spelet faktiskt, sedan har du ett par till.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Fast du får ju veta en bra del ändå. Crono är med i Chrono Cross på ett hörn, Robo är en stor del av spelet faktiskt, sedan har du ett par till.

Men inte så stor del som det hade varit om det vore en riktig uppföljare till Chrono Trigger dock.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dave Lister:

Men inte så stor del som det hade varit om det vore en riktig uppföljare till Chrono Trigger dock.

Möjligen, men det är nog bra. Final Fantasy gillar jag mycket då det inte är uppföljare där heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle hellre se en remake av Zelda - A Link To The Past.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Möjligen, men det är nog bra. Final Fantasy gillar jag mycket då det inte är uppföljare där heller.

Kanske det, men iaf jag vill då ändå se en "riktig" uppföljare på Chrono Trigger


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Alla snackar om Final Fantasy eller Chrono Trigger.. Är det ingen som vill se en Golden Sun remake?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dave Lister:

Kanske det, men iaf jag vill då ändå se en "riktig" uppföljare på Chrono Trigger

I en perfekt värld, ja. Men tycker inte det behövs en uppföljare där egentligen. Känns inte som det finns så mycket mer att spinna vidare på, och det som gick att expandera gjorde de bra med Cross (Storymässigt då, gameplay är ju annorlunda). Man skulle ju kunna göra som Final Fantasy och göra en ny titel som inte har med originalet att göra men har liknande gameplay.

Skrivet av Puscifer:

Alla snackar om Final Fantasy eller Chrono Trigger.. Är det ingen som vill se en Golden Sun remake?

Tyckte inte spelen var så jätte intressanta faktiskt. Senate på DS om jag minns rätt var ingen riktig höjdare heller. Känns som konceptet har blivit lite stelt och att de skulle behöva komma med lite nyare idéer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar