Reggie slår ner rykten om Nintendo 64 Mini – “inget i våra framtidsplaner”

Robot
Reggie slår ner rykten om Nintendo 64 Mini – “inget i våra framtidsplaner”

En generation går förlorad.

#nintendo-64


Medlem

Blir imponerad om dessa 3D mini classic konsoler kommer sälja. 2D konsolerna förstår jag säljer guld då retro grafiken åldras så pass väl men den första 3D grafiken borde förbli pensionerad.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Remastra gamla 3d spel är nog bästa lösningen. Som gjort för Spyro och Crash.

Medlem

Synd, skulle gärna vilja sett StarFox64, Mario64

Medlem

Smacka upp virtual console till Switch istället. Ett digitalt bibliotek med hela Nintendos spelskatt vore ju drömmen. Switch kommer sälja mer än Wii om det blir verklighet.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Smacka upp virtual console till Switch istället. Ett digitalt bibliotek med hela Nintendos spelskatt vore ju drömmen. Switch kommer sälja mer än Wii om det blir verklighet.

För vissa spel så skulle det inte göra någonting men med en rad olika Nintendo 64 spel så behövs Nintendo 64 handkontrollen få komma tillbaka.

Jag har spelat spel som Super Mario 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time och Majora's Mask på min Wii U och alla dessa spelen blir jag ibland lite smått irriterad på när jag använder högra styrspaken och jag exempelvis råkar tryck för mycket uppåt istället för åt exempelvis höger.
Då är det bättre att använda c-knapparna, för då blir det aldrig sådana fel.

Jag hoppas fortfarande på att snart få se en Nintendo 64 Classic Mini men det känns tungt när Reggie uttalar sig så här.

Även att Nintendo har bekräftat att Virtual Console aldrig kommer att återvända till Nintendo Switch så hade det inte gjort något att både ha Virtual Console till Switch och köra med mini konsoler vid sidan av. Det finns ju alltid personer som mig som hellre vill ha original kontrollerna att spela med.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

För vissa spel så skulle det inte göra någonting men med en rad olika Nintendo 64 spel så behövs Nintendo 64 handkontrollen få komma tillbaka.

Jag har spelat spel som Super Mario 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time och Majora's Mask på min Wii U och alla dessa spelen blir jag ibland lite smått irriterad på när jag använder högra styrspaken och jag exempelvis råkar tryck för mycket uppåt istället för åt exempelvis höger.
Då är det bättre att använda c-knapparna, för då blir det aldrig sådana fel.

Jag hoppas fortfarande på att snart få se en Nintendo 64 Classic Mini men det känns tungt när Reggie uttalar sig så här.

Även att Nintendo har bekräftat att Virtual Console aldrig kommer att återvända till Nintendo Switch så hade det inte gjort något att både ha Virtual Console till Switch och köra med mini konsoler vid sidan av. Det finns ju alltid personer som mig som hellre vill ha original kontrollerna att spela med.

Det finns N64 kontroller från 8bitdo.
Deras kontroller håller nintendo kvalitet.
Använder själv deras nes pro till bla switch och pc.
Det är en specialko troll i nes look men dom har även "original" kontroller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns N64 kontroller från 8bitdo.
Deras kontroller håller nintendo kvalitet.
Använder själv deras nes pro till bla switch och pc.
Det är en specialko troll i nes look men dom har även "original" kontroller.

Tack för tipset men sen vill jag även äga mina spel, inte bara hyra de som det blir när man bara kan spela spelen så länge som man betalar en prenumeration.

Det andra alternativet för mig skulle vara om någon släppte en Nintendo 64 som har hdmi eller en bärbar Nintendo 64 som kan spela original kassetterna.
Det som skulle vara tråkigt då är att vissa spel är lite väl dyra.

Men jag hoppas verkligen att Nintendo kommer bestämma sig för att fortsätta göra mini konsoler och att det kommer en Nintendo 64 Classic Mini nästa år.


signatur

ゼルダの城

Medlem

"Ännu finns det tid att uppleva Ocarina of Time!" I hela 17 låsta bilder per sekund. Jag förstår inte hur någon kan spela det utan att fontänkräkas?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Tack för tipset men sen vill jag även äga mina spel, inte bara hyra de som det blir när man bara kan spela spelen så länge som man betalar en prenumeration.

Det andra alternativet för mig skulle vara om någon släppte en Nintendo 64 som har hdmi eller en bärbar Nintendo 64 som kan spela original kassetterna.
Det som skulle vara tråkigt då är att vissa spel är lite väl dyra.

Men jag hoppas verkligen att Nintendo kommer bestämma sig för att fortsätta göra mini konsoler och att det kommer en Nintendo 64 Classic Mini nästa år.

Retropie


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

"Ännu finns det tid att uppleva Ocarina of Time!" I hela 17 låsta bilder per sekund. Jag förstår inte hur någon kan spela det utan att fontänkräkas?

Mjo, bättre att spela det på emulator.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Mjo, bättre att spela det på emulator.

Det är fortfarande låst till 17 fps även om du spelar det på emulator. Låsningen har gjorts i spelet. Om du inte tror mig, testa. Det kommer vara extremt hackigt och långsamt.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Det är fortfarande låst till 17 fps även om du spelar det på emulator. Låsningen har gjorts i spelet. Om du inte tror mig, testa. Det kommer vara extremt hackigt och långsamt.

Wow det visste jag inte, PAL verkar låst till 17 fps och NTSC till 20 fps.
Spelade igenom det på min mobil för sådär 5 år sedan och tyckte det flöt mycket bättre än på min N64, trodde jag spelade i 30 fps.

Vet inte om det var för att jag spelade en NTSC ROM på mobilen eller för att originalet hade FPS drops även om max FPS var 17.

Testade nu också på Project 64, tycker det helt klart är spelbart och skulle inte kalla det extremt hackigt men det kanske är för att jag är van med hur spelet är.

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Det är fortfarande låst till 17 fps även om du spelar det på emulator. Låsningen har gjorts i spelet. Om du inte tror mig, testa. Det kommer vara extremt hackigt och långsamt.

Ocarina of time finns ju till 3ds också remastrad så emulera det om det går borde vara en bra lösning

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hehe, jo det finns det för den som vill bygga sig något eget. Men jag har aldrig hört någon som har använt sig av retropie så att man kan spela från sina kassetter

Nej, jag skulle aldrig satsa på en emulator.
Inte för att jag är emot emulatorer, det finns många spel som jag har köpt bara för att jag har testat ett nerladdat spel först men jag vill som sagt äga mina spel och många spel är bättre original eller när Nintendo släpper de än vad de är nerladdat.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Nintendo är inte intresserad av att tillfredsställa efterfrågan på mini-konsoller och tjäna lätta pengar när deras senaste släpp sålde bra som fan? Någon på företaget förtjänar en spark.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem
Skrivet av Banzeken:

Nintendo är inte intresserad av att tillfredsställa efterfrågan på mini-konsoller och tjäna lätta pengar när deras senaste släpp sålde bra som fan? Någon på företaget förtjänar en spark.

Handlar väl om att det ska göras bra också. Tidig 3D går inte att jämföra med NES och SNES. Det är fult, hackigt, låg fps och ofta med otroligt förlegade sätt man styr karaktärerna på.
Tror det krävs ett rejält jobb för att få det bra helt enkelt. Sedan har vi ju problemet med att ett av de populäraste spelen (Goldeneye) blir svårt att få med.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det är fortfarande låst till 17 fps även om du spelar det på emulator. Låsningen har gjorts i spelet. Om du inte tror mig, testa. Det kommer vara extremt hackigt och långsamt.

Orcarina of time finns även till 3ds


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Orcarina of time finns även till 3ds

Det visste jag faktiskt inte. Verkar vara låst till 30 fps på 3DS och betydligt mer spelbart.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Eight08:

Handlar väl om att det ska göras bra också. Tidig 3D går inte att jämföra med NES och SNES. Det är fult, hackigt, låg fps och ofta med otroligt förlegade sätt man styr karaktärerna på.
Tror det krävs ett rejält jobb för att få det bra helt enkelt. Sedan har vi ju problemet med att ett av de populäraste spelen (Goldeneye) blir svårt att få med.

Men Nintendo har ju trots allt under två generationer släppt Nintendo 64 spel via Virtual Console så det utesluter ingenting.

Ja, GoldenEye är ju inget spel som vi kan räkna med att få se igen om Nintendo senare släpper en Nintendo 64 Classic Mini.
Däremot finns det möjligheter att få se andra Rare spel eftersom Nintendo och Microsoft samarbetar så bra nu för tiden.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv
Skrivet av Metroid:

Det visste jag faktiskt inte. Verkar vara låst till 30 fps på 3DS och betydligt mer spelbart.

De har dock gjort vattentemplet enklare så inte lika mkt status att klara 3DS-versionen.

Medlem

Det är säkert så att man inte har några planer alls. /s

Medlem

@Eight08 True. Det lär väl bli svårt att inkludera bara en omtyckt Rareware-produkt i det här fallet.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

1
Skriv svar