Senaste spelet du klarade?

Medlem

Red Dead Redemption 2 - PC
Nu har man "backloggen" rensad inför Cyberpunk


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är precis färdig med första genomspelningen av Nier:Automata.

J*vlar vilket spel!

Kommer bli fler genomspelningar.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Demon souls , dock så har jag inte gjort några av "black WT" eventsen, gjort alla white.
Är en bit inne i NG nu, galet bra spel som hade kunnat varit topp 3 bästa spelet EVER om de tagit efter lite av de förbättringar som gjordes i de senare Darksouls spelen, tex så är grass farming sjukt segt när det behövs.

Medlem

The Witness! Helt fantastiskt klurigt spel som gjorde mig helt besatt (periodvis)

Väldigt stolt när jag tog den sista achievmenten "the challange"
Jättesvårt men bland det mest imponerande jag spelat.

Missa inte denna pärla!

9/10 paneler får det av mig

Medlem

Road Redemption, en modern tolkning av klassiker Road Rash. Rätt svårt men kul. Rekommenderas om du gillade Road Rash.

Medlem
Doom Eternal (PS4)

Årets bästa actionspel utan tvekan.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

KoP
Medlem

Gears of War Ultimate Edition ihop med en polare som aldrig lirat Gears spelen.

Medlem

Hello Neighbor Bonusdottern gillade det, så vi körde det tillsammans.

Medlem
Astro's Playroom (PS5)

Otroligt mysigt spel! Hade utan problem kunnat betala ett par hundra för detta men att man fick det gratis till konsolen var ju väldigt trevligt.
Tog platinum under min första kväll med det.


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

ELF
Medlem

Shadow Warrior (Redux).
Brukar alltid börja med original om det är ett gammalt spel och sedan köra någon moddad eller remake version, men i detta fallet valde jag redux varianten direkt.
Något småjobbigt att få till en skön mouselook för Y-axeln och någon konstig laggbugg när man står på vissa fordon.
Men helt klart ett bra spel om man gillar oldschool shooters. Humor bloodsplatter och pixlar. Vad mer kan man be om...

Mitt första SW var för övrigt SW2013. Klarade även nyligen SW2.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Resident Evil Village

Medlem

Dishonored med DLC

Påbörjat tvåan.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Alan Wake + Alan Wake's American Nightmare (PC)

Betyg: 8/10

Det är inte Max Payne, men det var ett riktigt trevligt och mysigt äventyr dock inte utan sina brister.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nioh: Complete Edition(PC) [Nioh + 3 DLC]

Beyg: 8/10

Ett stabilt action-rpg när det kommer till gameplay och alla val man kan göra med sin spelstil(om man vill), det var dock långt ifrån perfekt, satan så frustrerande det kunde vara ibland. Storyn+huvudkaraktären var ganska värdelösa också tyvärr. Spelet gav mig ofta den där härliga adrenalinrushen ett utmanande spel ger en.

Sloth-talismanen borde inte kunna användas på bossar förövrigt, för OP. ^^(Kanske använde på 2 bossar totalt, undvek att använda)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Mafia III igår, tycker det fått oförtjänt mkt skit, gillade gameplayet som fan. Mkt mindre stelt än de andra två spelen.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Quake på PS 5, vet inte men Astro kanske räknas in där också som nytt spel som man klarade Quake har man ju fixat innan på 90-talet.

Medlem
Skrivet av delli:

Quake på PS 5, vet inte men Astro kanske räknas in där också som nytt spel som man klarade Quake har man ju fixat innan på 90-talet.

Tänkte oxo varva quake på ps5, klarade några banor med dualsensen men ville fan ha kbord plus mus , har dom lagt in stödet ännu?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Tänkte oxo varva quake på ps5, klarade några banor med dualsensen men ville fan ha kbord plus mus , har dom lagt in stödet ännu?

Vet ej, körde på kontroll blev ett helt annat spel då än med mus och tangentbord, tänkte dock införskaffa det. Vet dock inte om stödet finns.

Medlem

Spelade klart Psychonauts 2 för några dagar sedan och jäklar vad bra det var. Utan tvekan top 3 detta året!

Medlem

Hades på PS5 igår, har inte kunnat slita mig sen det kom till PS! (med slut menar jag alltså tills då eftertexterna rullar )
Kommer inte sluta nöta i första taget heller... underbart spel!

Edit: Spelar ni klart spel ni inte gillar? Det man läser här känns generellt som spel ni verkligen gillat.
Själv klarar jag inte av att spela vidare ett spel om jag inte gillar det sisådär 1-2h in (t.ex Spiderman), finns undantag på spel såklart då jag ledsnat ca +20h in i spelet (Ex. Horizon, Nier:automata, Witcher 3 osv).
Har dock tagit upp spel jag tidigare ledsnat på och äntligen lirat ut dom också förståss (Witcher 3).

Medlem

Sköt upp en raket i Factorio igår, frågan är om det räknas som att klara det? Har nog hundratals timmar kvar innan man känner att man är helt klart..

Medlem

Ghost of Tsushima på PS5an för första gången, nu väntas dlc'n

Medlem

AC: Origins. Sjukt snyggt and bra flyt på Geforce Now.

Medlem

"Salt and sanctuary" på PS5:an - Betyg 4.5/5, ett charmigt soulslike/metroidvania i 2D. Kanske inte riktigt lika vasst som Hollow Knight (framförallt märks det att alla bossar inte håller högsta kvalitet), men inte långt därifrån. Mycket imponerande att det är utvecklat av endast en person också (med viss hjälp från frugan tror jag). Ser fram emot uppföljaren nästa år.

Gen
Medlem
Skrivet av unknowncow:

Sköt upp en raket i Factorio igår, frågan är om det räknas som att klara det? Har nog hundratals timmar kvar innan man känner att man är helt klart..

Har för mig att det är det som är målet med spelet, att fly planeten med hjälp av raketen.

Medlem

Ghost of Tsushima - Iki Island expansionen. 10/10 8 timmar mer av mästerverket!

Medlem

Blev klar med Disco Elysium i söndags.
Det var en jädra resa alltså, som inget annat jag spelat men samtidigt så kändes allt som hemma. Stundtals lackade jag på den massiva mämgd text som dycker på VARJE dialog, men när slutet knöts ihop var jag helt nitad över hur bra det var. Nu är det en andra omgång med ett dumt köttberg istället för en Sherlock

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Blev klar med Disco Elysium i söndags.
Det var en jädra resa alltså, som inget annat jag spelat men samtidigt så kändes allt som hemma. Stundtals lackade jag på den massiva mämgd text som dycker på VARJE dialog, men när slutet knöts ihop var jag helt nitad över hur bra det var. Nu är det en andra omgång med ett dumt köttberg istället för en Sherlock

Minns att jag körde som ett redigt fyllo 😁 oslagbart spel och verkligen unikt för alla som spelar det.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Spelade klart Psychonauts 2 för några dagar sedan och jäklar vad bra det var. Utan tvekan top 3 detta året!

Jag tycker som helhet att spelet verkligen är kanonbra. Det blir en hel upprepning och alla banor är inte lika tajta som de i början upplever jag. Manus och grafik är verkligen toppkandidat 🙂
Jag håller däremot it takes two som en bättre kandidat till goty just pga att det spelet ständigt förnyar sitt gameplay 👍

Flakmonkey

Tror att jag tagit mig igenom Assassins Creed Valhalla nu. Lite oklart för tycker inte det finns något supertydligt slut, men ja huvudstoryn verkar vara till ända. Helt okej spel men rankar det sist av de tre mer rollspelsinspirerade Creed-spelen. Beror inte så mycket på spelmekaniken utan för att jag tyckte att antikens grekland och egypten var mer intressanta än england under vikingatiden. Kanske också att nyhetens behag lagt sig nu, framförallt som nyheterna med bybyggandet kändes rätt onödigt och påklistrat just för att kunna säga att man har gjort något nytt... Sämst i spelet var stenstaplandet... fy fan... ett spel som inte har så bra fysik till att börja med gör ett minispel helt baserat på det... fy fan... tur att det var frivilligt iaf

Skriv svar