Recension – Call of Duty: Modern Warfare

Medlem

Det här spelet är en polerad bajskorv med samma förlegade gameplay, som folk av någon anledning köper varje år.

Jag tror nog avsnittet där man spelar ett barn tar priset, när jag skulle ladda om min revolver så hade ungen av någon anledning en massa patroner i en speedloader, jag började garva rakt ut och insåg att ska man få ut något av det här spelet så kan man inte ta någonting på allvar, vilket direkt gör hela storyn rätt poänglös.

Gillar man CoD Multiplayer finns det en del att hämta här, men det är mest skrattretande hur dåligt de lyckas när de försöker imitera Battlefield i en motor som inte direkt är anpassad för det här, så håll er borta.

Näh vill jag ha Arcade action spelar jag något som Quake, vill jag ha någon form av relativt givande militär-shooter gameplay så spelar jag Squad.

Att människo lägger 600 miljoner på detta spelet inom tre dagar får mig att tro att det är något problem med marknadsföringsflödet av spel generellt.

Det finns så många briljanta titlar som kommer ut regelbundet att jag skulle inte ha tid att ens titta på det här spelet om jag inte hade hamnat framför det hos en vän, jag tyckte CoD var lite av en frisk fläkt i ett stelt shooter landskap dominerat av CS runt 2007, men det visade sig väldigt snabbt att inovationsförmågan var extremt begränsad.

Jag köpte Blackops 2 när det kom ut några år senare och det var bokstavligen samma spel mer eller mindre.

Näh tack, been there, done that don't wanna do it again.


signatur

P.L.U.R

Skribent
Skrivet av SorbP:

där man spelar ett barn tar priset, när jag skulle ladda om min revolver så hade ungen av någon anledning en massa patroner i en speedloader.

Haha, det skrattade jag också gott åt.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Skönt! Är bitter efter Black Ops 4 och hoppas att detta blir det bästa på länge. Ser fram emot Ground War!

Håller med!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Första CoD som jag köper sedan Modern Warfare 2. Riktigt nöjd med kampanjen! Visst är den kort - men den är väldigt välgjord och känns aldrig utdragen. Det är viktigare än några timmar extra.

MP är fartfyllt och håller hög kvalitet.

4/5

Håller med! Fast jag har inte spelat klart kampanjen, än. Det kraschar tyvärr fortfarande så ofta. Hoppas att det patchas snart igen.
Undrar varför shadows ska ta så lång tid att ladda varje gång jag startar spelet? (ca 15 minuter!)
Och, kan jag radera Beta-katalogen? Jag undrar eftersom det verkar lite konstigt att filen ".build.info" fortfarande uppdateras där.


signatur

autograph

Medlem

Spelet har stora problem på xbox, massor av server disconnects,spelet crashar party chat, xbox one x stänger av helt random och gör en hard reset,..
Bra spel dock,men med alla problem så är det inte värt mer än 2 av 5

Medlem

Ljudet borde få ett hedersomnämnande, spelar på hembio med Atmos och det är suveränt!
Utnyttjar verkligen surround , höjdkanalerna och subwoofern.

Medlem

Efter den senaste stora patchen (igår) så har det inte kraschat på ett tag!


signatur

autograph

Medlem

@autograph: Har du spelat på PC? Haft 2 krascher på vääääääldigt många timmar spelande

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

@autograph: Har du spelat på PC? Haft 2 krascher på vääääääldigt många timmar spelande

Japp, PC. (Har aldrig haft en konsol!) Jag har haft runt 10 krascher sedan starten (förbokade), fram till igår.
Då spelet fungerat utan krascher efter den senaste stora patchen.
Men att cut-scenes tyvärr fortfarande hackar något enormt. Själva kampanjen och multiplayer flyter på bra.
Jag har ännu inte spelat klart kampanjen.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Japp, PC. (Har aldrig haft en konsol!) Jag har haft runt 10 krascher sedan starten (förbokade), fram till igår.
Då spelet fungerat utan krascher efter den senaste stora patchen.
Men att cut-scenes tyvärr fortfarande hackar något enormt. Själva kampanjen och multiplayer flyter på bra.
Jag har ännu inte spelat klart kampanjen.

Fan vilken skillnad det kan vara, skönt att det löst sig! Kampanjen var najs

Medlem

Trist att Shaders uppdaterar i 20 minuter vid varje patch.


signatur

autograph

Medlem

Nu har jag äntligen spelat klart COD:MW. (pc)

Spoilervarning:

Men när kampanjen äntligen var klar, och efter eftertexterna så står det att kampanjen fortsätter i SpecOps. What?
Och, jag tycker att det blev för mycket och segt att gå runt med barnen. Springa runt i grottorna och nattbanorna blev för upprepande.
Det kunde ha kortats ner.


signatur

autograph

Medlem

På BLIZZARD just nu:

COD:MW - "Operator Edition".
Retail price 79,99 €.
NOW 63,99 €.

Get up to 20% off.
Sales ends 2 dec, 2019.

Shit, redan... och jag som förbokade.


signatur

autograph

Medlem

Efter den senaste patchen så kan jag inte starta spelet.
Det börjar ladda shaders till ca 5%, sedan kraschar det bara ur. Trist!

Edit: Idag startade spelet!
Efter uppdateringen igår, 22-11-2019.


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:

Nu har jag äntligen spelat klart COD:MW.

Spoilervarning:

Men när kampanjen äntligen var klar, och efter eftertexterna så står det att kampanjen fortsätter i SpecOps. What?
Och, jag tycker att det blev för mycket och segt att gå runt med barnen. Springa runt i grottorna och nattbanorna blev för upprepande.
Det kunde ha kortats ner.

Haha jag har just också tyvärr suttit igenom eftertexterna. Spec Ops är alltså Co-op läget men det var bland det sämsta jag spelat. Det brukade ju vara bra med finess och smygande osv i de tidigare men här är det konstant action non stop från att de upptäcker dig och dina kompisar så har 3:e världskriget dragit igång. Fiender spawnar utan hejd och om man dör kan man få spawna en bit bort från kompisarna och tvingas då själv ta sig igenom horder av fiender på sin väg dit. Sen är det rätt så storyfattigt det lilla jag faktiskt orkade köra innan vi gav upp.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Haha jag har just också tyvärr suttit igenom eftertexterna. Spec Ops är alltså Co-op läget men det var bland det sämsta jag spelat. Det brukade ju vara bra med finess och smygande osv i de tidigare men här är det konstant action non stop från att de upptäcker dig och dina kompisar så har 3:e världskriget dragit igång. Fiender spawnar utan hejd och om man dör kan man få spawna en bit bort från kompisarna och tvingas då själv ta sig igenom horder av fiender på sin väg dit. Sen är det rätt så storyfattigt det lilla jag faktiskt orkade köra innan vi gav upp.

pc-versionen? Men SpecOps kommer väl om ett år till pc?


signatur

autograph

Inaktiv

@autograph: Det är Spec Ops Survival Mode

Medlem

Jag tycker de är undermåligt med ett sikte som inte alls går konfigurera eller är inte som modern warfare. banorna är väl ok men de råder långt från cod4 maps som man kan spela tdm bättre. jag har spelat s&d de är lång från 4/5.

Medlem

SvD har inte äns tagit upp detta spel. hur dåligt kan de bli

Medlem
Skrivet av Jeehao:

Är det mindre killstreaks i MW än i andra COD spel eller är det lika mycket bullshit som dödar en vart man än är? Enda anledningen till varför jag verkligen inte gillat COD spel är alla killstreaks som dödar spelare som myror.

känns som steget mindre, men det är ändå konstant. går bara stoppa om laget är glada i raketer, vilket dom numer alltid är men förstås är det majoriteten snipers i vanlig ordning


signatur

//monster

Medlem

@Julkul: vilket sikte snackar du om?

123
Skriv svar