Capcom frågar: vill du se fler Resident Evil-remakes eller -uppföljare?

Robot
Capcom frågar: vill du se fler Resident Evil-remakes eller -uppföljare?

Så därför frågar FZ samma sak.

#capcom, #resident-evil


It's not a lake, it's an ocean

Jag vill ha en remake av Code: Veronica, sedan är jag ganska nöjd. Jag har många fina minnen från Dreamcastspelet, modern grafik och kontroll samt nya röstskådespelare skulle göra underverk, föreställer jag mig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Om frågan är om vi vill se fler uppföljare, var är svarsalternativet "Nej det vill vi inte!"? Jag tycker gott de kan lägga sina resurser på bättre saker. De sitter på en hel del bra IPn som de inte gör något med. Tex Breath of Fire.

Medlem

Skulle vilja se fler spel i samma era som resident evil 2 - 3
Nu är ju dom spelen som var värda en remake redan gjorda imo.

Medlem

Inte i samma anda som 2,3 , men gärna som 1an gjordes, eller tex gör 1an som 7an i fps.

Medlem

Resident Evil 2 remake remake.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Varför inte en mix av rpg och mmo i Re anda, lösa pussel och bli jagad osv.

Medlem

Resident Evil 1 Remake Remake vore guld. TPS som RE2-RE3 Remake.

Medlem

Jag skulle hellre vilja se en uppföljare härnäst, annars så Code: Veronica remake.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Jag vill se ett nytt spel i samma format som remaken av 2an, dvs tredjeperson med fokus på pussel och survival horror. Jag vill ha nya karaktärer, intressant miljö och en story som passar tillsammans med det befintliga universumet utan att det blir löjligt eller svävar iväg.

Medlem

Dino Crisis!!! Sen skulle inte jag ha nåt emot RE 1 i liknande tappning som 2an/3an men där verkar det finnas två läger.

Medlem

Lite roligt att remakerna går bra betyder inte det att folk vill ha lite mer skräck vilket dom första spelen var innan det blev för mycket action av hela re serien japp re 5 tittar på dig !!!

Bara jag som vill ha en Devil May Cry remake?


signatur

"Ice Is Nice"

Knack 2 - 2017

Medlem
Skrivet av Vampir:

Lite roligt att remakerna går bra betyder inte det att folk vill ha lite mer skräck vilket dom första spelen var innan det blev för mycket action av hela re serien japp re 5 tittar på dig !!!

Fast Re4 började med allt action. Re4 är inte läskigt för 5 öre. Förutom i ett laboratorium...

Medlem

Tycker dom ska fortsätta göra nya resident evil, fast hålla samma känsla som dom två senaste remakesen. Var väl bara 1-3:an som var värda att göra till en remake på, kanske 4:an, men jag ser hellre ett nytt spel med ny story än 4:an.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag vill ha både och ärligt talat

Remakes av Code veronica, Resident Evil: Outbreak och Outbreak file 2 vore skönt och ha dom till PC.

Sedan skulle jag vilja se ett Revilation 3 för jag älskar Resident evil Revilation spelen pga dom är satans roliga co-op spel jag tror jag har 200 timmar på Första spelet och ca 100 på andra.

Medlem

Nu är det definitivt dags för 8:an.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem
Skrivet av DAoG:

Fast Re4 började med allt action. Re4 är inte läskigt för 5 öre. Förutom i ett laboratorium...

Fyran är inte läskigt, nej, men det har creepy atmosfär ändå. Var pinsamt sen till festen och lirade igenom fyran för första gången för ett par veckor sen. Jag gillade det skitmycket men vissa områden kändes indeed lite väl thirdpersonshooter.

Medlem

Dino Crisis hade varit sjukt awesome

Medlem
1
Skriv svar