Resident Evil Village är till "60 %" klart, byn i sig är också en huvudperson

Robot
Resident Evil Village är till "60 %" klart, byn i sig är också en huvudperson
Medlem

gillar inte att det blir i first person

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

gillar inte att det blir i first person

Det fungerade dock alldeles utmärkt i RE7

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Det fungerade dock alldeles utmärkt i RE7

Det gjorde hela spelet i mina ögon. Glad att de forsätter i samma spår.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det gjorde hela spelet i mina ögon. Glad att de forsätter i samma spår.

Håller med RE7 funkade jättebra. Vr var kul på psvr också. Detta blir klockrent

Medlem

Hör kanske inte riktigt till ämnet, är det värt att köpa 7 an? Är det ren skräck eller är det lite mer som 4an, 5an?
Är sugen på "lagomt" med skrämsel
Om en vänlig själ orkar svara är jag för evigt tacksam!👍😀

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Hör kanske inte riktigt till ämnet, är det värt att köpa 7 an? Är det ren skräck eller är det lite mer som 4an, 5an?
Är sugen på "lagomt" med skrämsel
Om en vänlig själ orkar svara är jag för evigt tacksam!👍😀

Det är lätt värt. Lär inte kosta mycket idag.

Re7 är det mest skrämmande av alla RE enligt mig. Med undantag för att man var ung grabb och blev rädd av ettan.

Det skrämmande infinner sig i bra tempo och underbara miljöer. Detta under typ första halvan. Därefter banar det väg för mer action, tyvärr.

Köp och njut.

Edit: det är mer skräck än fyra och fem. Atmosfären är oslagbar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Det fungerade dock alldeles utmärkt i RE7

nä tröttnade efter första timman ,sen blev det som vilket skräck fps som helst....

Medlem

Känns helt okej med förstapersonsvy i huvudserien för egen del Håller med om att det var en stor del av RE7-upplevelsen (speciellt i första huset).


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Hör kanske inte riktigt till ämnet, är det värt att köpa 7 an? Är det ren skräck eller är det lite mer som 4an, 5an?
Är sugen på "lagomt" med skrämsel
Om en vänlig själ orkar svara är jag för evigt tacksam!👍😀

Bra blandning av både obehaglig stämning, jumpscares samt en del katt och råtta lek i RE7.
Inte alls som 4an och 5an.

Medlem

Stort tack freakon och kiwi! Blir nog ett köp👍

It's not a lake, it's an ocean

Kan man spela som byn?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Så alla nya Resident evil spel kommer enbart vara Resident evil i namn då dom slopat allt man växte up med. Ja det är väll skönt dom gör nya bra horror spel. Men dom kanske kunde låtigt Resident evil dö efter dom gjort klart sina remakes.

Fast då kommer det till kritan att den nya horror spelen ej skulle sälja lika bra så lika ta namn som redan är känt och kalla det reboot och ha lite reference till lite gammla saker men som sagt Resident evil i name only.

Medlem

Av Trailern att döma så får jag dock ingen RE känsla alls, hade lika gjärna räckt med namnet The Village. Ser nästan mer ut som ett castlevania som utspelas någon gång på 1900-talet, det behöver ju dock inte vara något negativt.

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Stort tack freakon och kiwi! Blir nog ett köp👍

Om du har möjlighet, skaffa även ett PSVR.. upplevelsen i VR går knappt ens att jämföra med vanlig plattskärm. Inlevelsen och närvaron tar RE7 till en helt ny skrämmande nivå. PSVR finns ofta rätt billigt begagnat.

Medlem
Skrivet av quilling:

Om du har möjlighet, skaffa även ett PSVR.. upplevelsen i VR går knappt ens att jämföra med vanlig plattskärm. Inlevelsen och närvaron tar RE7 till en helt ny skrämmande nivå. PSVR finns ofta rätt billigt begagnat.

Kör Xbox nu så det blir tyvärr inte vr. Men tack för tipset!!👍

1
Skriv svar