Cyberpunk 2077 försenas till 10 december

Medlem

Så länge inte ac valhalla med blir försenat sångör det mig precis nada, för mycket spel på för kort tid, dessa ilands problem

Medlem

Tråkigt för alla som tänkt hoppa på detta dag ett, själv har jag ändå ett gäng spel att spela före jag påbörjar detta, dock är väl risken att next-gen optimeringen dröjer den med så när jag väl är klar med det andra får jag ändå vänta på optimeringen


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Tråkigt besked såklart men helt ärligt gör det mig inget då jag får tid att införskaffa och spela igenom the last of us 2

Tråkigt att dom skall fortsätta säga datum som dom inte håller.. måste lära sej att hålla tyst helt enkelt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Soulless:

(...)
2020 är så jävla värdelöst

Bra summering. Vi lider tillsammans.

Avstängd
Skrivet av Petrik:

Så länge inte ac valhalla med blir försenat sångör det mig precis nada, för mycket spel på för kort tid, dessa ilands problem

Det blir inte försenat. Ubisoft kan sina grejer med tanke på hur mycket spel dom släpper i jämförelse med CDPR.


signatur

PS5 och inget annat.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av skymf:

Meeen förfa-an! Satans jävla perkele, i helvete, fan.

Snudd på Tranströmer detta.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Lol


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Finns inte en chans på att man köper detta efter alla förseningar. Brukar betyda att spelet är buggit eller dåligt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Deadlines är kul men svårt. Det är ett såpass stort projekt som ska ut i så många format.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Ambassadör
Xbox

Fan vad najs!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Jaha.. Blir att pirata skiten då.. Kunde inte bry mig mindre om konsoler..
Detta är anledningen till varför vi hatar dem, de ska alltid förstöra för PC..
Bort med skiten!

Ja men precis, de där konsolerna som bara förstör, tacka gudarna vi har alla balla PC-spelare som piratar skiten istället likt en uppstudsig tonåring.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Hoppas de lovar att detta är absolut sista gången som datumet ändras bara för att göra det igen så att alla som tagit ledigt från jobbet blir sura återigen.

Medlem

Alltså för helvete.................

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Jaha.. Blir att pirata skiten då.. Kunde inte bry mig mindre om konsoler..
Detta är anledningen till varför vi hatar dem, de ska alltid förstöra för PC..
Bort med skiten!

Kommer aldrig hända igen :P. Konsoler är så integrerade i spelindustrin idag och har störst marknad, att spel som Cyberpunk kan göras beror mycket på konsolerna, om inte enbart.

Medlem

Alla väntar ändå på sina grafikkort så det är ingen brådska 😂

Medlem
Skrivet av Coburn:

Ni som gråter så hemskt mycket får gärna motivera era tårar.

Det är väl inte så svårt att se varför folk är besvikna?

Flertal uppskjutningar
Brutna löften
Hävdar att spelet har "gone gold", vilket har innan betytt att versionen de skeppar skivan med är kompletta spelet
Folk har gjort planer som de har varit tvugna att skjuta upp jämtemed förseningarna

Jag är personligen extremt besviken nu. Första gången, fine. De har sina shareholders/investerare som de vill visa när deras produkt kommer gå ut på marknaden, så de kanske var för optimistiska.
Andra gången, sure, det är Corona så omständigheterna har ändrats.
3:e gången? Njae, nu börjar de bli lite väl ofta. Men nu har de lovat att det är sista gången.
De går ut med stolthet att spelet har gått guld, vilket får många fans att jubla
De fördröjer nu spelet en 4:e gång? Med extremt dålig motivering av att "Det finns för många platformar att optimera spelet till att vi har inte räknat rätt". Spelet var aldrig lovad att vara för alla de platformar de listade.

Jag håller personligen inte med i CDPRs val i detta fall. De borde ha haft fokuset på current-gen+PC som de har haft från första början, och inlett Next-Gen+Stadia efter de har varit klara med optimeringen. Detta skulle med högst sannolikhet ha resulterat i att spelet släpps i November vilket många antog var deras slutgiltiga releasedagen.

Börjar kännas att utrycket "Den som gapar efter mycket..." passar in på CDPR vid det här laget.

Medlem

Jag måste komma ikapp i plugget så jag är rätt nöjd med detta. Det slår olika hårt för olika.

Medlem

Är det något som är guld, är det kommentarerna i denna tråd.
Folk planerar verkligen sina liv runt en spelrelease, vet inte om jag planerat min semester för ett spel som inte recenserats osv.

Medlem

CDPR är överskattade, det har fått mycket credd välförtjänt men de söker också ofta efter massa godhetspoäng i form av godhetssignalerande, precis som det där med att cut-content snälla ha förståelse, ja det är så det funkar i spelindustrin, no shit, idioter finns överallt typ varannan människa men ni behöver inte förklara er.

Detta med releasedatumen är ju dock ett skämt, de lovar och lovar och lovar och bryter det hela tiden.

Medlem
Skrivet av heady89:

CDPR är överskattade, det har fått mycket credd välförtjänt men de söker också ofta efter massa godhetspoäng i form av godhetssignalerande, precis som det där med att cut-content snälla ha förståelse, ja det är så det funkar i spelindustrin, no shit, idioter finns överallt typ varannan människa men ni behöver inte förklara er.

Detta med releasedatumen är ju dock ett skämt, de lovar och lovar och lovar och bryter det hela tiden.

De behöver ju uppenbarligen förklara sig för att det finns en väldigt högljudd grupp med griniga gamers som aldrig slutar grina.

Medlem

Svordom, en till svordom och en tredje svordom för effekt!

Andra gången jag får ta tillbaka en ledighetsansökan på jobbet, och ytterligare veckor som jag måste genomlida.
tungt, riktigt tungt.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tur man har CK3. Hypen har hållt sig lågt här men surt för folk som hypat sen före årsskiftet..

Medlem

aja, har spel nog för nu ändå. tar minst en månad för mig att klara nånting alls dessa tider (bebis). men som någon annan sa ändå, svordom!


signatur

//monster

Medlem

Vad I h*lvete!! Tog ledig torsdag och fredag för att kunna nöta Cyberpunk (och Ps5 om jag får en) I fyra hela dagar.

Medlem

inte förvånad med tanke på det ska rulla på xbox och ps4orna.

Medlem
Skrivet av Petrik:

Så länge inte ac valhalla med blir försenat sångör det mig precis nada, för mycket spel på för kort tid, dessa ilands problem

Det blir den inte. Den har gått guld, vilket betyder att spelet har börjat att tryckas på skivor, för dom som köper i butik och skapa koder för digitala köpare.

Det enda dom polerar på nu är väl dag 1 patchen som kommer nuförtiden.

Edit - iofs så hade cyberpunk också gjort det. Men på ubisofts sida så stod det att dom börjar skicka spelet till distrubetörer

Medlem

Bara det blir bra är jag helt nöjd.
Jag vill hinna in på en bit av Valhalla om det går innan.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Jaha.. Blir att pirata skiten då.. Kunde inte bry mig mindre om konsoler..
Detta är anledningen till varför vi hatar dem, de ska alltid förstöra för PC..
Bort med skiten!

Vad i hela helv-.. va? Jag kan förstå att man blir lite less på att de skjuter upp det igen trots löften att det inte skulle ske och så vidare, men att piratkopiera som respons? Om du verkligen är upprörd så låter du bli att köpa eller spela. Vad är det du tänker dig att en piratkopia ska lösa?

"Det förstör för PC" för att sedan vända sig till piratkopiering. Ja. Okej.

Medlem

Så här nära inpå känner jag att jag inte kunde bry mig mindre...efter den långa väntan har vi det nästan i näven, och ifall CDPR känner att de behöver polera några sista detaljer så är det mer än ok för mig.

Skriv svar