Overwatch är gratis att prova på PC fram till 4 januari

Robot
Overwatch är gratis att prova på PC fram till 4 januari

Förgyll julledigheten med raseriväckande PVP.

#Blizzard-entertainment, #Overwatch


Medlem

Kul för nya att testa innan vi med största sannolikhet får ett beta/releasedatum för OW2 på Blizzcon i början av februari.

Medlem

Roligt spel, men precis som med alla andra spel som lägger till "hjältar" så blir spelet tråkigare och tråkigare ju fler de lägger till enligt mig. Till sist så blir det för mycket med alla olika för- och nackdelar mot diverse karaktärer.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Roligt spel, men precis som med alla andra spel som lägger till "hjältar" så blir spelet tråkigare och tråkigare ju fler de lägger till enligt mig. Till sist så blir det för mycket med alla olika för- och nackdelar mot diverse karaktärer.

Vet inte, men låter oerhört tråkigt med ett spel som är låst till specifika karaktärer. Självklart måste även ett balanssystem finnas här, och teamet bakom Overwatch lyssnar på pro-spelarna runt feedback på vad som måste nurfas/buffas.

Så länge varje enskild karaktär är väl genomtänkt så ser jag inga problem att addera karaktärer till spelet.

Medlem

Overwatch är så himla dåligt spel. CSGO är mycket bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Overwatch är så himla dåligt spel. CSGO är mycket bättre.

Intressant jämförelse! Förklara gärna likheterna du ser mellan spelen. Har man pangpang-puffror i båda?

Medlem

Overwatch känns som det dött ut helt. Och efter deras system att välja klass innan man söker så tröttnade jag helt på att sitta och vänta i kö simulator.


signatur

The King is Back

Medlem

Testade OverWatch för några år sedan då det var en fri helg med spelet på Battle:NET men det var inget för mig. När det gäller krig vill jag personligen att det ska vara realistiskt med blod. Detta är på tok för cartoon-aktigt för min del.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av FortuN:

Overwatch känns som det dött ut helt. Och efter deras system att välja klass innan man söker så tröttnade jag helt på att sitta och vänta i kö simulator.

Det är verkligen segt just nu, då de dragit ner på takten med content inför OW2. Spelet har fortfarande en stor spelarbas, men tror det kommer få ett rejält uppsving med tvåan. Role queue som du nämnde var ett väldigt bra tillägg för spelet överlag, skapade otroligt mycket bättre matcher med minuset att dps-spelare fick längre köer. De har infört en ny grej nu som hjälper detta med priority passes som du kan tjäna in genom att spela flexroller några matcher. Passen kan du sedan använda för att spela vilken roll du vill med snabbare kö.

Medlem

Haft riktigt kul i Overwatch genom åren. Brukar hoppa in lite då och då och köra några matcher.
Senast har jag kört ihop med mina söner vilket är ruggigt roligt.
Men det är inte ett spel jag kan nöta i flera 100h utan det räcker med lite då och då.
Har man inte testat så är det helt klart ett spel som är värt att prova köra speciellt om det är gratis

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Overwatch är så himla dåligt spel. CSGO är mycket bättre.

Jag är inte så mycket för OW men CSGO är i mitt tycke höjden av relik med betoning på lik. Där har den inte hänt mycket gameplaymässigt sedan 1.6 vilket ÄR OKEJ. För övrigt har OW och CS otroligt lite med varandra att göra förutom att man skjuter från förstapersonsvy så vet inte ens varför du tog upp det.

FM-guru
F.d. Sisyr

edit: nevermind, läste fel.

Medlem

Overwatch är det enda FPS jag har spelat regelbundet sedan det släpptes och det är fortfarande lika kul. Det har fortfarande en väldigt stor spelarbas och ett stort utbud av servervariationer, både officiella och moddade varianter skapade av spelare.
Helt klart bästa onlineshootern sedan Quake. idén till Overwatch kommer förresten från modden Action Quake.

Medlem

Förstår inte nöjet, jättesegt FPS med dryga karaktärer

Medlem
Skrivet av Mox+:

Det är verkligen segt just nu, då de dragit ner på takten med content inför OW2. Spelet har fortfarande en stor spelarbas, men tror det kommer få ett rejält uppsving med tvåan. Role queue som du nämnde var ett väldigt bra tillägg för spelet överlag, skapade otroligt mycket bättre matcher med minuset att dps-spelare fick längre köer. De har infört en ny grej nu som hjälper detta med priority passes som du kan tjäna in genom att spela flexroller några matcher. Passen kan du sedan använda för att spela vilken roll du vill med snabbare kö.

Hängt med i Overwatch tåget sen release men spelade knappt de senaste åren, men ett par veckor tillbaka är det typ det enda jag spelar, trots att Cyberpunk har släppts, sjukt beroendeframkallande spel när man kommer in i det, sen att mitt sikte blivit bättre än någonsin är bara ett plus. Priority pass systemet som du nämnde är genialt i mitt tycke. Är faktiskt hypad inför 2an igen.

Medlem

Själv var jag seg på OW-tåget, var helt ointresserad från början. Sen var det gratis över nån jul eller vad det var för några år sen, och nu är jag fastlimmad.
Jag kan verkligen inte sluta spela. Har säkert loggat ~650h nu, och såfort man lärt sig (minst) två karaktärer ur varje klass, tank, dps eller heal så får man ju alltid spela "sin" gubbe. Kanonbra!
Däremot är jag helt osugen på OW2, men det är väl bara att vänta på att Blizzard imponerar igen och lurar in mig.

1
Skriv svar