Valheim har fått en förstapersons-mod

Robot
Valheim har fått en förstapersons-mod

Se grådvärgarna i vitögat!

#fp-mod, #valheim


Medlem

VR-mod nästa?

Medlem

Det här har jag missat helt.
Kan man få en quick rundown om detta liret? :3

Medlem

ja absolut kan jag berätta va detta spel handlar om för dig s3ng. Du spelar som en liten prinsessa och du ska springa runt och hoppa på små troll som lever i skogen, du har tillgång till ett litet djur som kan förtrolla sig till olika former så du kan ta dig an olika typer av maträtter som du måste lyckas äta upp så du kan till slut möta den sista maträtten och kocken som gjorde dessa maträtter. Det finns även gameplay som innehåller att du ska springa runt i en stor cirkel och göra det så perfekt som möjligt för få poäng som du kan byta in imot smink och kläder , vissa kläder kommer ge dig olika bonusar som t,ex +3 till bullshit eller - 5 till hur man googlar på spel som man inte vet vad det är för något, när man joinar en twitch kanal. Och sen självklart så finns det även set bonus på kläderna som kan ge en +10 jag vet redan va detta är för spel men jag vill försöka vara rolig.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Det här har jag missat helt.
Kan man få en quick rundown om detta liret? :3

Ett brutalt utforsknings- och överlevnadsspel för 1-10 spelare, i ett procedurgenererat skärseld inspirerat av vikingkulturen. Kämpa, bygg och erövra dig till en saga som är värd Odins beskydd! Källa: Steam


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av s3ng:

Det här har jag missat helt.
Kan man få en quick rundown om detta liret? :3

Personligen har jag inte haft så här kul och lagt så många timmar på ett spel på flera år. Kan verkligen rekommendera det, ge det en chans. Lite knöligt i början innan man förstår konceptet. Men annars tycker jag att det är väldigt kul, framförallt med ett par vänner.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Ion
Medlem
Skrivet av Natrium:

ja absolut kan jag berätta va detta spel handlar om för dig s3ng. Du spelar som en liten prinsessa och du ska springa runt och hoppa på små troll som lever i skogen, du har tillgång till ett litet djur som kan förtrolla sig till olika former så du kan ta dig an olika typer av maträtter som du måste lyckas äta upp så du kan till slut möta den sista maträtten och kocken som gjorde dessa maträtter. Det finns även gameplay som innehåller att du ska springa runt i en stor cirkel och göra det så perfekt som möjligt för få poäng som du kan byta in imot smink och kläder , vissa kläder kommer ge dig olika bonusar som t,ex +3 till bullshit eller - 5 till hur man googlar på spel som man inte vet vad det är för något, när man joinar en twitch kanal. Och sen självklart så finns det även set bonus på kläderna som kan ge en +10 jag vet redan va detta är för spel men jag vill försöka vara rolig.

🤣

Medlem
Skrivet av lerb:

"Okej"

Edit: @s3ng - En mer verklighetsförankrad förklaring:

Du spelar som en viking I världen Valheim som är en öppen procedurellt genererad värld fylld med olika resurser, biomes, monster och djur. I denna värld finns även ett antal bossar du ska ha ihjäl (detta är spelets progression) och varje boss låser upp något nytt för dig.

Du kommer spendera din tid med att samla resurser, bygga bas, crafta olika verktyg/vapen/rustningar/mat/hjälpmedel, segla de sju haven för att utforska nya platser och ge dig in i farliga områden sökandes efter sällsynta resurser.

Grafiken är en blandning av lågpolygon-modeller typ PS1-era ungefär, ihop med moderna visuella effekter vilket, åtminstone enligt mig, skapar en väldigt behaglig upplevelse och känsla. Det gifter sig otroligt bra.

Musiken är också trevlig och anpassar sig utefter vad du gör. Låtarna känns verkligen som att de passar den här typen av spel och jag känner inget behov av att stänga av musiken (vilket jag ofta gör i andra spel). Detta är ju dock en högst subjektiv fråga, men det är min syn på saken.

Bra sammanfattning! 👍


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Personligen har jag inte haft så här kul och lagt så många timmar på ett spel på flera år. Kan verkligen rekommendera det, ge det en chans. Lite knöligt i början innan man förstår konceptet. Men annars tycker jag att det är väldigt kul, framförallt med ett par vänner.

Jag håller med - dock måste jag säga att jag gillar deras nivå på ”svårt/knöligt”. Passar mig perfekt. Dom har hittat någon typ av balans - tror jag. Ser spänt på deras roadmap och längtar efter vad som ska komma. Är ju nöjd som det är, men ja det är ett roligt spel!


signatur

Niet.

Inaktiv
Skrivet av s3ng:

Det här har jag missat helt.
Kan man få en quick rundown om detta liret? :3

Minecraft + Vikingfantasy. 'nuff said

1
Skriv svar