Surviving Mars får ny utvecklare och mer innehåll

Robot
Surviving Mars får ny utvecklare och mer innehåll
Medlem

Ska precis sätta mig ner och testa :)!

Skribent
Skrivet av Aggur:

Ska precis sätta mig ner och testa :)!

Kul! Glöm inte att rapportera tillbaka

Medlem

Wow! Snacka om goda nyheter från klar himmel.
Surviving Mars är ett grymt bra spel! Men för mig kändes det också som ett spel som aldrig var riktigt färdigt med en del halvfärdiga features och massor av otappad potential! Jag blev lite småpurken när de annonserade att de var färdiga med spelet efter Green Planet DLCn.

Framför allt så hoppas jag att de nya utvecklarna utvidgar resurssystemet. Ytterligare ett lager eller två av grejer som skall produceras, samlas in eller köpas/byteshandlas, vore inte helt fel. För tidigare när man hade byggt en var av de tre olika fabrikerna så dök utmaningen ganska rejält i.o.m. att man i stort sett blev självförsörjande.

Medlem

Det var ett fantastiskt spel i typ 10 timmar, sen kändes det bara som att man gjorde samma, samma, samma. Så nytt innehåll vore välkommet!

ELF
Medlem

Stod inget i länken till meddelandet, men vet vi varför det fått en ny utvecklare? Är det bara så enkelt som att original är upptagen med annat?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av ELF:

Stod inget i länken till meddelandet, men vet vi varför det fått en ny utvecklare? Är det bara så enkelt som att original är upptagen med annat?

Det har varit väldigt, väldigt tyst från Haemimont Games under lång tid, oklart varför. Kollar man på deras egen webbplats får man nästan intrycket att de lagt ner på grund av hur långt tillbaka de senaste nyheterna och dylikt är.

De lade dock upp flertalet jobbannonser under februari, så vi får nog anta att de har något projekt på gång.

Medlem

Hittade detta efter sökt lite detta:

https://www.mcvuk.com/business-news/frontier-signs-up-survivi...

Så verkar som de gör spel under Frontier Publishing. Bulgarina gick från svenskt till brittiskt utgivare. Frontier har ju gott med mangagmentspel också passar säkert bra.

Medlem
Skrivet av Miindz:

Det var ett fantastiskt spel i typ 10 timmar, sen kändes det bara som att man gjorde samma, samma, samma. Så nytt innehåll vore välkommet!

Expansionen Green Planet är ett måste! Det ger spelet en ständig känsla av progression och ett slutligt mål. Green Planet gjorde spelet till ett av mina favoriter

Medlem

Nu har jag lagt x timmar på spelet. Det är kul och jag har ett driv av att spela vidare tack vare forskningen som gör att jag får tillgång till bättre och effektivare teknologi. Jag vill se hur det kommer gå för min "lilla" koloni fram till det att jag forskat fram det mesta, byggt det mesta och nästan utforskat allt. Ett stort plus var att det gick att välja en av många olika scenarier som skulle utspela sig under spelets gång. Jag var nördig och valde ett scenario baserat på Star Trek (Inner Light).

Jag har aldrig gillat sim-city och dom andra spelen i samma genre så värst mycket. Detta lockade tack vara sci-fi. Så efter denna spelomgång kommer jag inte ta mig an en andra spelgenomgång. Utan efter första kommer jag att vara nöjd.

Helt klart värt att spela en omgång. Men om du ska spela flera krävs nog att du ska älska genren + sci-fi.

1
Skriv svar