Forza Horizon 5, Officiella speltråden
Om forza horizon 4 flyter ok, kommer 5an funka lika bra eller är det mer krävande av hårvaran?
Horizon 5 är mer krävande men inget som kräver nyaste riggen i stan. Kollade på steam 5an vill ha lite bättre processor mot 4an.
Så sänker du inställningarna borde du kunna få flyt.
Någon som lirar det här för stunden? Jag satte mig in i senaste Rallyexpansionen för ett par veckor sedan och har riktigt kul. Det är ju ett lysande spel att varva F123 med, som är markant mer seriöst, och bara få sladda runt i underbar grafik.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Någon som lirar det här för stunden? Jag satte mig in i senaste Rallyexpansionen för ett par veckor sedan och har riktigt kul. Det är ju ett lysande spel att varva F123 med, som är markant mer seriöst, och bara få sladda runt i underbar grafik.
Jag kör det då och då. Enormt underskattat särskilt med allt som läggs till gratis. Nya funktioner med mer.
Jag spelar det varje vecka när jag betar av säsongsutmaningarna för att få de nya bilarna. Tycker också att utvecklarna blivit bättre på att lägga till nytt innehåll som inte vara är copy-paste. Och rally-DLC:et var riktigt kul.
Min vision är att skaffa alla bilar i spelet, men inser att det kommer bli väldigt utmanande att få tag i de sista 30 som återstår, när i princip det enda sättet är att köpa dem svindyrt i auktionshuset.
Jag spelar det varje vecka när jag betar av säsongsutmaningarna för att få de nya bilarna. Tycker också att utvecklarna blivit bättre på att lägga till nytt innehåll som inte vara är copy-paste. Och rally-DLC:et var riktigt kul.
Min vision är att skaffa alla bilar i spelet, men inser att det kommer bli väldigt utmanande att få tag i de sista 30 som återstår, när i princip det enda sättet är att köpa dem svindyrt i auktionshuset.
Kul vision ändå! Hur många finns det? Jag har knappt 500 st tror jag. Sålde av mängder via auktionshuset igår, insåg att vissa var ju värda en hel del pengar då jag fick 6 miljoner CR för en som jag hade dubblett av.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Kul vision ändå! Hur många finns det? Jag har knappt 500 st tror jag. Sålde av mängder via auktionshuset igår, insåg att vissa var ju värda en hel del pengar då jag fick 6 miljoner CR för en som jag hade dubblett av.
Just nu finns det 719 olika bilar i spelet.
Jag gjorde samma insikt som dig för en tid sen. Fanns väldigt mycket värde i en del dubletter. Om man kör säsongsutmaningarna så får man ju ibland bilar som man redan har och de kan vara värda otroligt mycket. Sålde nyligen en Audi för 20 miljoner som jag fått den vägen.
Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin
Hej! Kan någon hjälpa mig snälla. Min son som är 6 år köpte ett bilpaket i Forza (x-box) men bilarna hamnar ju uppenbarligen inte i garaget automatiskt och när vi går in på en bil i paketet så står det bara att vi redan har köpt den, men det händer inget mer. Det var flera dagar sedan så det är inte någon fördröjning bara och vi har kollat så att alla tillägg osv är installerat på spelet. Det är ju inte som när man köper en bil annars och man får bilen levererad. Vad ska man göra? Blir snart ihjältjatad:)
Elin
Tjatiga barn är som kinesisk vattentortyr; lugnt i början men tillslut blir man dum i huvet av det.
Detta kan ni testa:
Testa att vara inne i forzafestival-området (går att snabbresa dit via kartan) och gör som du beskriver igen.
När ni gjort det kan ni testa att stänga av spelet (alltså ingen quick resume eller nått sånt på) helt i Xbox menyn och starta upp det igen.
Var ett tag sen jag körde spelet men det är så jag har för mig jag gjort.
Finns säkert någon mer kunnig här på forumet som kan det bättre.
Elin
Testa detta först!
https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/4410403...
Elin
Eventuellt minns jag fel, men...
Är det inte så att man måste gå in och "köpa" bilarna (gratis) i autoshowen efter att man köpt bilpaketet?
Jag behöver hjälp med detta spel. Jag har installerat spelet och börjat spela men jag kan bara styra med tangenter. Hur får jag installerat så att jag kan styra med min ratt och pedaler. Under spelkontroll står det ratt men man kan inte ändra något direkt och försöker man spara så står det att "för att spara en rattprofil måste den aktiva kontrollen vara en ratt" hur får man den aktiva kontrollen ändrad till ratt?
Jag behöver hjälp med detta spel. Jag har installerat spelet och börjat spela men jag kan bara styra med tangenter. Hur får jag installerat så att jag kan styra med min ratt och pedaler. Under spelkontroll står det ratt men man kan inte ändra något direkt och försöker man spara så står det att "för att spara en rattprofil måste den aktiva kontrollen vara en ratt" hur får man den aktiva kontrollen ändrad till ratt?
Här är infon från playground games, jag pillade bara lite i settings och fick igång det men rattstödet är uruselt så jag gick tillbaka till kontroll efter några tillfällen.
Det kommer en uppdatering och på tordsag 20 juni ett nytt event Modern Horizons där man kan spela sig till fem moderna bilar genom att delta i event med mera för att tjäna ihop till dem.
https://www.neowin.net/news/forza-horizon-5-gets-modern-horiz...
https://forza.net/news/forza-horizon-5-modern-horizons
2024 Ford Mustang Dark Horse - starting June 20
2023 Hyundai IONIQ 5 N - starting June 27
2023 Kia EV6 GT - starting June 27
2021 Toyota GR Yaris - starting July 4
2023 Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S - starting July 11
Det kommer även ett DLC med fem kända filmbilar, Universal Icons Car Pack
Gällande själva säsongen så tycker jag inte det är så mycket att höja på ögonbrynen för. Fem nya bilar, precis som det är varje månad.
MEN, nya car packet är ju nåt särskilt. Back to the Future har ju nåt, men att de varit så spänstiga att de inkluderat K.I.T.T från Knight Rider är ju magiskt. Bilen jag inte ens tänkt på att jag längtat efter att få se i ett spel.
Roligt car pack ja. Hur många bilar är spelet uppe i nu?
40 tusen miljarder bilar.
40 tusen miljarder bilar.
Känns verkligen så.
Jag spelar fortfarande FH5 varje vecka eftersom jag är investerad i att ha ALLA bilar. Vilket jag lyckats med, sånär som på en:
2022 Extreme E #5 Veloce Racing
Det är inte ens en bil jag är särskilt sugen på, men det är helt sjukt att just den är helt omöjlig att få tag i. Söker ständigt i auktionshuset, men till skillnad från andra Extreme E-bilar så går den inte att finna.
Gällande själva säsongen så tycker jag inte det är så mycket att höja på ögonbrynen för. Fem nya bilar, precis som det är varje månad.
MEN, nya car packet är ju nåt särskilt. Back to the Future har ju nåt, men att de varit så spänstiga att de inkluderat K.I.T.T från Knight Rider är ju magiskt. Bilen jag inte ens tänkt på att jag längtat efter att få se i ett spel.
Tror det var första Kia-bilen till spelet, deras elektriska EV6 GT. Det är deras enda riktigt snabba bil, men har relativt kort räckvidd. Om man nu vill köra alldagliga bilmärken.
Bilar i spelet
Officiell lista;
https://forza.net/fh5cars
Fan-lista med lite mer info;
https://forza.fandom.com/wiki/Forza_Horizon_5/Cars
Jag spelar fortfarande FH5 varje vecka eftersom jag är investerad i att ha ALLA bilar. Vilket jag lyckats med, sånär som på en:
2022 Extreme E #5 Veloce Racing
Det är inte ens en bil jag är särskilt sugen på, men det är helt sjukt att just den är helt omöjlig att få tag i. Söker ständigt i auktionshuset, men till skillnad från andra Extreme E-bilar så går den inte att finna.
Ett halvår och säkert 500 fruktlösa sökningar i auktionshuset senare, så dök den plötsligt upp. Märklig kombination av tomhet och tillfredställelse att jag nu har alla bilar som släppts.
Härligt att ni håller igång! Jag som trådskapare är numera två barns pappa och har tappat det totalt. Tiden finns inte längre tyvärr.
Undrar när det är dags för FH6? Tror dock att flera av utvecklarna lämnat hörde jag någonstans men vet inte hur väl det stämmer.
🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar