Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 2

Då var det dags för omgång två av oktobers Xbox Game Pass-släpp! Månaden avslutas med bland annat Xbox-debut för Persona 5 Royal som kliver rakt in på Game Pass. Lite rysmys med Amnesia Collection, Amnesia: Rebirth (Xbox-släpp!), Soma och Signalis (dag 1-släpp) blir det också och lite annat smått o gott såsom Gunfire Reborn.

Sedan sist har också Coral Island lagts till på PC, ett farm sim som släppts i Game Preview (early access). Som nämnts i förra tråden så släpps ju dessutom A Plague Tale: Requiem idag, missa icke det!

Nya Perks till bland annat Fallout 76 och Secret Neighbor kommer också i slutet av månaden för Ultimate-prenumeranter.

Slime Rancher 2 får touch-kontroller och likaså Persona 5 Royal. Det sistnämnda med "5 unique custom touch control layouts that change depending on in-game scenarios." Låter fränt!

Månadens första omgång spel hittas här: Xbox Game Pass - Oktober 2022 - Part 1

Nya titlar:

Coral Island (Ute nu, Game Preview, PC)

Amnesia: Collection (20 okt, konsol+PC+cloud)

Amnesia: Rebirth (20 okt, konsol+PC+cloud)

Phantom Abyss (20 okt, Game Preview, Series X|S+PC+cloud)

Soma (20 okt, konsol+PC+cloud)

Persona 5 Royal (21 okt, konsol+PC+cloud)

Frog Detective: The Entire Mystery (27 okt, PC)

Gunfire Reborn (27 okt, konsol+PC+cloud)

Signalis (27 okt, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 31 oktober: Alan Wake: American Nightmare, Backbone, Bassmaster Fishing, Nongunz, Project Wingman, Second Extinction, Sniper Elite 4, The Forgotten City.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

oj va läskigt.

Medlem

SOMA - det är dags att jag spelar klart det.

Medlem
Skrivet av Stripe:

SOMA - det är dags att jag spelar klart det.

Och sedan lyssna på podden kraftspel och det senaste avsnittet om soma:)


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag har spelat Frog Detective 1, så ni inte behöver göra det. Men jag tar gärna ett tack!

Medlem

Soma! Varit på min wishlist länge.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag har spelat Frog Detective 1, så ni inte behöver göra det. Men jag tar gärna ett tack!

Tack för att du tar en för laget! haha


signatur

Jump in.

Medlem

Måste spela igenom The Forgotten City innan det lämnar. Kanske även Sniper Elite 4

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Lirilesh:

Måste spela igenom The Forgotten City innan det lämnar. Kanske även Sniper Elite 4

Ja, har hört mycket bra om The Forgotten City men aldrig blivit av... Får nog också ta tag i det.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, har hört mycket bra om The Forgotten City men aldrig blivit av... Får nog också ta tag i det.

Det är ett sådant där spel som får dig att känna dig smart! Starka rekommendationer från mig.

Medlem

Otrolig månad för Gamepass!

Medlem

Vågar man spela Amnesia eller Soma?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Soma fick mig att älta många existentiella frågor. Vilken story! Rekommenderar att man inte kollar upp något om spelet över huvud taget om man tänker spela det.

Medlem

Amnesia och Soma är sjukt bra spel om man kan leva med att det inte är AAA titlar när det gäller produktionsvärden.. Men shit vad jag önskar att den studions Penumbra spel gjorde en comeback.

"Rebirth" var helt ospelbart på PC, så det ska jag testa igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Tiggaren:

Soma! Varit på min wishlist länge.

Stäng inte av monstret Man kan spela, om jag minns rätt, med det avstängt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Soma är riktigt bra och ställer intressanta frågor, helt klart deras bästa spel och rekommenderas varmt.

Penumbra-spelen var också riktigt mysiga för sin tid. Tycker tyvärr inte de lyckades särskilt bra med Amnesia Rebirth.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Stäng inte av monstret Man kan spela, om jag minns rätt, med det avstängt.

Okej skum funktion, är den till för om man är lättskrämd och bara vill ha story eller nått?

Skrivet av Tiggaren:

Okej skum funktion, är den till för om man är lättskrämd och bara vill ha story eller nått?

Exakt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Rebirth" var helt ospelbart på PC, så det ska jag testa igen.

lirade det när det var gratis på epic-store inga problem, gillade det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Instämmer att Amnesia: The Dark Descent och SOMA är underbara. The Forgotten City är också värt att spela igenom.

Medlem

Lite tråkig månad, inte för det va dåliga spel utan för att jag redan spelat de intressanta spelen redan

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommit en bit nu på SOMA och spelet är sjukt bra och läskigt
Rekommenderas till alla som gillar Sci-fi och skräck.

Skrivet av Tiggaren:

Kommit en bit nu på SOMA och spelet är sjukt bra och läskigt
Rekommenderas till alla som gillar Sci-fi och skräck.

Kul. Jag spelar genom första "Amnesia" igen, MEN, det känns inte läskligt alls på något sätt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar