Den stora Switch 2-tråden
Jag tror det kan finnas rum för en till stor/medelstor reveal i Januari.
- Säg att vi får Switch 2 presentationen Torsdag 9,23 eller 30 Januari. Donkey Kong släpps Torsdag 16 Januari. Dom andra 2 torsdagarna som är lediga slots?
Det finns fortfarande tid för att visa ett till spel innan investor meeting till Switch (eller crossgren)
Skulle inte förvåna mig om man klämmer in en till reveal i Januari liknande man gjorde med Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition på X torsdagen före förra investor meeting.
Jag tror det kan finnas rum för en till stor/medelstor reveal i Januari.
- Säg att vi får Switch 2 presentationen Torsdag 9,23 eller 30 Januari. Donkey Kong släpps Torsdag 16 Januari. Dom andra 2 torsdagarna som är lediga slots?
Det finns fortfarande tid för att visa ett till spel innan investor meeting till Switch (eller crossgren)
Skulle inte förvåna mig om man klämmer in en till reveal i Januari liknande man gjorde med Xenoblade Chronicles X: Definitive Edition på X torsdagen före förra investor meeting.
Zelda Wind Waker har ju indikerats vara nära release/utannonsering så det kanske får plats där någonstans?
Intressant med mer information om system för next gen patches och bc!
https://youtu.be/0PRFL3PaTKQ?t=294
Bra gissat! Enligt Mike Odessey, som hade hört om patcharna och att trailern är klar, skrev på en dialog att "C=connect". Tror dock det är detsamma som jag gissade på, förutom att det inte står för chat då, men att det ändå är för att skapa lobbys där en eller flera personer kan kommunicera med varandra och bjuda in till spel etc.
Inte första gången vi ser C knappen. Nintendo 64 hade det med 4 gula knappar. Gamecube kontrollern hade C joystick
I båda fallen var det kopplat till kamera kontroll in game. Så lär fallet vara även denna gång tänker jag. Är förmodligen inte mer komplicerat
Zelda Wind Waker har ju indikerats vara nära release/utannonsering så det kanske får plats där någonstans?
<Uppladdad bildlänk>
Intressant med mer information om system för next gen patches och bc!
Låter rimligt ändå - Metroid 2+3, Zelda WW+TP, Fire Emblem Remake har det pratats länge om nu. Borde höra något snart.
Något som är intressant till det är ju att det hölls en Direct i Januari 2017 - precis 5 dagar efter reveal av Switch. Då dedikerat till Fire Emblem
https://www.nintendo.com/us/nintendo-direct/01-18-2017/
Kan vi få se ett liknande upplägg? Kanske 9 eller 23 Januari Switch 2 Reveal - Sen Zelda, Metroid eller Fire Emblem direct 30 Januari.
Inte första gången vi ser C knappen. Nintendo 64 hade det med 4 gula knappar. Gamecube kontrollern hade C joystick
I båda fallen var det kopplat till kamera kontroll in game. Så lär fallet vara även denna gång tänker jag. Är förmodligen inte mer komplicerat
Vet inte om jag köper det. På N64 och Gamecube fanns det behov av en sådan andra kamerakontroll, men på Switch finns redan två joy-cons med varsin sticka som kan användas för det syftet. Så er teori är alltså att en helt ny knapp ska fylla exakt samma funktion? Låter inte logiskt för mig. Då tror jag cast eller connect är mycket troligare.
Hm. Lanseringstitlar är intressant. Jag köpte en begagnad Switch, fick intrycket av att den som ägde den innan köpt den endast för Zelda BOTW. Nu kom ju Zelda TOTK för inte sååå länge sedan...har svårt att se att folk springer benen av sig för Metroid. Även om min son spelar Metroid Nånting just nu. Men Nintendo har nog räknat på det, det är inte säkert att ett spel säljer i större volymer om det släpps tidigt i en cykel, däremot finns det nog vissa spel som får folk att ta fram plånboken fortare.
Hm. Lanseringstitlar är intressant. Jag köpte en begagnad Switch, fick intrycket av att den som ägde den innan köpt den endast för Zelda BOTW. Nu kom ju Zelda TOTK för inte sååå länge sedan...har svårt att se att folk springer benen av sig för Metroid. Även om min son spelar Metroid Nånting just nu. Men Nintendo har nog räknat på det, det är inte säkert att ett spel säljer i större volymer om det släpps tidigt i en cykel, däremot finns det nog vissa spel som får folk att ta fram plånboken fortare.
Ja, vissa Youtubers har spekulerat i att det kan vara något i stil med "Metroid Prime 4: Beyond kanske inte säljer jättemycket i sig, men finns det brist på andra exklusiva stora titlar som Mario, Zelda och Mario Kart kan ett Metroid vara desto mer lockande att ta hem med sig tillsammans med den nya konsolen. Speciellt om Metroid Prime 2+3 lanserats innan". Vilket kan jag köpa som annorlunda strategi. Släpps det senare som eget släpp flera månader efter lansering av konsolen kanske det säljer idk 1,5m enheter men är det största egna exklusiva vid släpp kanske 2-3m tar med sig det? Spekulation såklart men kan vara så Nintendo tänker
Vet inte om jag köper det. På N64 och Gamecube fanns det behov av en sådan andra kamerakontroll, men på Switch finns redan två joy-cons med varsin sticka som kan användas för det syftet. Så er teori är alltså att en helt ny knapp ska fylla exakt samma funktion? Låter inte logiskt för mig. Då tror jag cast eller connect är mycket troligare.
Du kanske har rätt. Men jag menar bara att historiskt så har det på något sätt vart kopplat till kameran in game och då till C. Jag blir inte förvånad om dom hittar på något inovativt med det.
Men det är klart: Det kan stå för Customize och man hamnar i menyer, C för att snabbt fram Chatten med, C för Connect om man ska ansluta flera spelare, Capture för screenshot, eller förkortning för någon AI liknande Siri figur som heter Clarke man kan prata eller skriva med om man behöver hjälp.
Men min bedömning är ändå att C bara är för kameran på ett eller annat vis. Som det har vart historiskt
En grej som C knappen skulle kunna vara som en smidig lösning är liknande hur steam deck har en dedikerad knapp för en sido meny där man ser batteri tid, ljusstyrka osv.
På Nintendo Switch 2 skulle detta kunna vara en genväg till Control panel där man även ser sin vän lista, chat, batteritid, ljusstyrka osv så att man inte behöver gå in på home knappen och hoppa ut ur spelet utan får menyn direkt över spelet man spelar.
Vore även najs om man själv kan välja vad som skall finnas för grejor på control panelen.

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Du kanske har rätt. Men jag menar bara att historiskt så har det på något sätt vart kopplat till kameran in game och då till C. Jag blir inte förvånad om dom hittar på något inovativt med det.
Men det är klart: Det kan stå för Customize och man hamnar i menyer, C för att snabbt fram Chatten med, C för Connect om man ska ansluta flera spelare, Capture för screenshot, eller förkortning för någon AI liknande Siri figur som heter Clarke man kan prata eller skriva med om man behöver hjälp.
Men min bedömning är ändå att C bara är för kameran på ett eller annat vis. Som det har vart historiskt
Ja, men du får ju tänka på att då fanns behovet också. Det gör det inte idag. Eller ska vi ignorera 30 år av teknisk utveckling och innovation, som Nintendo i mångt och mycket stått för dessutom, och anta att knappen verkligen är för kamera? Ok, låt oss ponera att du har rätt då. Vi trycker på C. Sen då? Spelet pausas och du kan styra allt i 5D? Vad kan vi plötsligt göra som vi inte redan kan med de två joy-con-stickorna? Nej jag ser verkligen inte något logiskt eller verklighetsförankrat i det tänket. Screenshot/filmclip har redan en knapp så det lär det inte heller vara. AI funktion vore väldigt i tiden men Nintendo brukar inte vara så snabba på att hänga på "nymodigheter" men kanske Nej jag tror det är kopplat till onlinefunktioner där har de mycket att utvecklas inom och med. Chatt, kommunikation överlag och spelande. De lade en okej grund med Switch och NSO för det men nu med starkare konsol så kan de slänga mobilapplikationen på sophögen och ha allting internt, och då ha en knapp för att smidigt ha tillgång till den utvecklingen känns för mig mycket mer logiskt än att de skulle vara för kamera - ett behov som redan är täckt och inte behövs egen knapp för.
En grej som C knappen skulle kunna vara som en smidig lösning är liknande hur steam deck har en dedikerad knapp för en sido meny där man ser batteri tid, ljusstyrka osv.
På Nintendo Switch 2 skulle detta kunna vara en genväg till Control panel där man även ser sin vän lista, chat, batteritid, ljusstyrka osv så att man inte behöver gå in på home knappen och hoppa ut ur spelet utan får menyn direkt över spelet man spelar.
Vore även najs om man själv kan välja vad som skall finnas för grejor på control panelen.
https://pimylifeup.com/wp-content/uploads/2023/09/Steam-Dec...
Hmm, kanske, kan förstå att de inte vill förkorta control panel i så fall 😅 men det känns överflödigt när hemknappen kan ta en till inställningar väldigt fort? Men visst kan de ha sneglat på Steam Decken och tyckt det kan vara nödvändigt. Och jag då vore det ju najs om en kan ställa in vad som kan vara tillgängligt där. Men gissar fortfarande på onlinerelaterat.
Hmm, kanske, kan förstå att de inte vill förkorta control panel i så fall 😅 men det känns överflödigt när hemknappen kan ta en till inställningar väldigt fort? Men visst kan de ha sneglat på Steam Decken och tyckt det kan vara nödvändigt. Och jag då vore det ju najs om en kan ställa in vad som kan vara tillgängligt där. Men gissar fortfarande på onlinerelaterat.
En sido meny skulle jag älska att kunna ha tillgång till. Är lite små drygt att hoppa ut ur spelet för att gå in i inställningarna och para om kontrollerna eller liknande. För att nå sina vänner och se vad dom sysslar med ska man in på sin ikon och trycka friends osv. Allt detta kan vara inbakat i sido menyn i stället tillsammans med chat.
En sido meny skulle jag älska att kunna ha tillgång till. Är lite små drygt att hoppa ut ur spelet för att gå in i inställningarna och para om kontrollerna eller liknande. För att nå sina vänner och se vad dom sysslar med ska man in på sin ikon och trycka friends osv. Allt detta kan vara inbakat i sido menyn i stället tillsammans med chat.
Ptja, det behöver ju inte vara antingen eller så det kan jag köpa. Låter logiskt! Lite "allt i ett".
Varje dag nu känns det som att vi kommer bara närmare och närmare :>
Ja, vi kan vara så nära som bara lite mer än en vecka nu! Och i värsta fall så är vi tre månader bort, men finns inte mycket som tyder på det utan alla uppgifter pekar mot utannonsering nu i januari och lyckligtvis tidig sådan också. Så vi är nog väldigt nära nu!
Varje dag nu känns det som att vi kommer bara närmare och närmare :>
Håller 3 datum ganska högt. Nintendo tenderar att hålla event, direct, presentationer och lanseringar på Torsdagar.
Switch 2 reveal innan investor meeting och rapport 4e Februari ses väll som väldigt troligt för de flesta. Det är något man vill visa upp och kunna kommunicera och diskutera med större och mindre aktieägare av logiska skäl. Mycket av aktieägande handlar om förväntad avkastning/omsättning/försäljning och tillväxt kommande år. Switch 2 är en så stor sak att det är något man vill vara transparant om med aktieägarna
Eftersom 2 Januari är fortfarande i ledighet och Donkey Kong blockar Torsdag 16 Oktober och att man inte vill ta bort fokus från en nylansering så lämnar det 3 datum.
Torsdag: 9 Januari
Torsdag: 23 Januari
Torsdag: 30 Januari
Om jag ska göra en skarp gissning så säger jag först 30 Januari - Nintendo har historiskt en tendens att reveala saker veckan innan investor meeting. Placerar 9 Januari på andra plats pga flertalet rykten som talar för det. 23 Januari ser jag som minst sannolik av dom 3. Men inget är mycket mer troligt än dom andra 2. Men det är väll mina 3 Switch 2 inringade datum just nu!
Lite långsökt kanske, men C kan ju också stå för "Heart Rate Calculator", dvs. sätt tummen på knappen så mäter nya Vitality Sensor din hjärtfrekvens i stora och enda Nintendo-releasetiteln Switch Fit.
Lite långsökt kanske, men C kan ju också stå för "Heart Rate Calculator", dvs. sätt tummen på knappen så mäter nya Vitality Sensor din hjärtfrekvens i stora och enda Nintendo-releasetiteln Switch Fit.
Och för att denna vitality sensor ens skall aktiveras så måste du göra en prenumeration utöver Nintendo Online.
Och för att denna vitality sensor ens skall aktiveras så måste du göra en prenumeration utöver Nintendo Online.
Oh you died? Next time try to subscribe to our service

OBS! Detta är ej en läcka utan endast UI skapad av någon för skojs skoll, men ändå kul att börja prata om UI/OS då detta är något som ej läckt ännu. Men ser ju ut som en logisk vidareutveckling av OSet i Switch elle vad säger ni? Dynamiska bakgrunder och smidig åtkomst till inställningar och annat känns bra. Eller tror ni de går helt bananas och skapar någonting helt nytt? Personligen tror jag inte det då de nog vill hålla det nära Switchen och den upplevelsen även om de vill utvecklas också.
https://pimylifeup.com/wp-content/uploads/2023/09/Steam-Dec...
En sån sidomeny finns ju redan, bara att hålla ner home-knappen på Switch i typ två sekunder.
De skulle kunna lägga till fler funktioner i den, men det är ju inget som kräver en extra knapp när de redan har en fungerande lösning.
En sån sidomeny finns ju redan, bara att hålla ner home-knappen på Switch i typ två sekunder.
De skulle kunna lägga till fler funktioner i den, men det är ju inget som kräver en extra knapp när de redan har en fungerande lösning.
Tänkte just skriva det att det redan finns en lättåkomlig snabbmeny för diverse inställningar, lätt att lägga till funktioner där... men ändå en bra tanke från Gertzy om en dedikerad knapp för en typ snabbmeny för friend-listan, om Nintendo avser renovera Switch Online-tjänsten för Switch 2. Typ man får en egen sidomeny med vänner som är online, så kan man snabbt bjuda in dem till ett parti utan att gå ur spelsessionen, kanske skapa chatgrupp inne i snabbmenyn som man då enkelt kan gå in och ur medan man väntar på ett nytt spelparti etc.
Tänkte just skriva det att det redan finns en lättåkomlig snabbmeny för diverse inställningar, lätt att lägga till funktioner där... men ändå en bra tanke från Gertzy om en dedikerad knapp för en typ snabbmeny för friend-listan, om Nintendo avser renovera Switch Online-tjänsten för Switch 2. Typ man får en egen sidomeny med vänner som är online, så kan man snabbt bjuda in dem till ett parti utan att gå ur spelsessionen, kanske skapa chatgrupp inne i snabbmenyn som man då enkelt kan gå in och ur medan man väntar på ett nytt spelparti etc.
Ja, bästa informationen just nu tycks indikera att "C=connect" och att det lär handla om vidareutvecklad onlinefunktion och att kommunicera och spela online. De kanske låter en enklare kolla och följa på matcher en inte är med i (längre) också, de började väl experimentera med sådant under Wii U-eran? Snart nog vet vi!
Ja, bästa informationen just nu tycks indikera att "C=connect" och att det lär handla om vidareutvecklad onlinefunktion och att kommunicera och spela online. De kanske låter en enklare kolla och följa på matcher en inte är med i (längre) också, de började väl experimentera med sådant under Wii U-eran? Snart nog vet vi!
Det kanske är en ptt-knapp. Med Nintendo vet man aldrig.
Har fått lov att återkomma till denna ser jag Slutet av mars har ryktats om länge som sagt, men ser på Reddit om denna informationen är mer specifik: att Switch 2 ska lanseras 28:e mars 2025. Så det är ändå på sätt och vis ett nytt rykte.
<Uppladdad bildlänk>
Vad som talar för det: 28:e mars 2025 är en fredag. Nintendo Switch lanserades på en fredag (3e mars 2017). Så gjordes även Wii U, i alla fall här i Europa (30 November 2012) och då Nintendo rör sig mot mer universell lansering så kommer antagligen "alla" regioner få tillgång till Switch 2 på samma datum. Och "alla" vet vad en Switch är så inte mycket marknadsföring behövs egentligen.
Nintendo har redan gått ut till aktieägarna på tidigare möte sagt att ingen ny hårdvara kommer släppas innan 31/3 2025 så den kan inte släppas 28
Min Dator Går På StjärnKraft !
Det kanske är en ptt-knapp. Med Nintendo vet man aldrig.
Ptt?
Nintendo har redan gått ut till aktieägarna på tidigare möte sagt att ingen ny hårdvara kommer släppas innan 31/3 2025 så den kan inte släppas 28
Nej, de har sagt att Switch successor ska utannonseras innan detta FY är över, alltså innan Mars 2025 är över, inget om att ingenting ska lanseras innan dess. De har t.o.m. redan lanserat ny hårdvara, Alarmo, som direkt motbevisar det. Men för den sakens skull är det inte så troligt att den lanseras då, men mer eftersom det skulle vara så kort mellan utannonsering och släpp då och inte för att de sagt att de inte ska lansera något innan mars. För det har de aldrig sagt.
Än är inte året slut så vi hinner med ett sista Switch 2-rykte innan vi träder in i Switch2025 året! Läckaren Riddler hintar om ett spel som inte läckte under det stora Teraleak:et i somras. Och hinten är en svartvit delfin - vilket kan vara indikation på att det handlar om Pokémon Black/White remakes för Switch 2!

Gott nytt Switch 2-år! Nu ryktas det att moderkortet har läckt!
Och Mike Odessey har sniffat upp ytterligare ett patent - denna gången för AI-uppskalning från 1080p till 4k!
"Final Fantasy 7 Rebirth director wants Remake series available to more fans"
Då Final Fantasy I-VI, VII och VIII‚ XI, X+X-2 och XII kommit till Switch är det kanske rätt nära att detta stämmer och att FF VII-remaken(s?) även kommer till Switch 2!