Spekulera i vilka spel som kommer till Switch 2

Inaktiv
Spekulera i vilka spel som kommer till Switch 2

Den senaste tiden har det kommit en hel del rykten om Nintendos nästa konsol som att den kommer släppas i slutet av 2024 och att den kommer ha en 8 tum LCD skärm.
Allt detta kan vi även diskutera i vår stora ryktes tråd om Switch 2, men vi har ingen tråd där vi diskuterar vilka spel som borde komma till Switch 2 eller vilka vi hoppas på att få se till Nintendos nästa konsol.

Därför gör jag nu en sådan tråd ❤️

Vilka spel tror du kommer?
Är det någon uppföljare till något tidigare spel som du hoppas på att få se?
Eller är det kanske något tredjepartsspel som du hoppas på äntligen ska hitta till en Nintendo konsol?

Ja, det här och mycket till hoppas jag att ni kan tänka er att diskutera här i väntan på en Switch 2.

Medlem

Kul! Jag hoppas på Dragon age och Mass effect remastrade 🙂 Då skulle jag inte längre behöva någon annan konsoll än switchen 🥳

Inaktiv

Jag vet att många väntar på Metroid Prime 4 till Switch, men på grund av att de fick börja om från början med det projektet så tror jag att det har tagit för lång tid för att det ska komma till Switch.
Därför tror jag starkt att när vi nästa gång får veta något nytt om Metroid Prime 4 så får vi även veta att det kommer till Switch 2 och inte till Switch som det var tänkt från början.

Redaktör
Ponny

Kul, kul! Låt spekulationerna börja.

• Metroid Prime 4. Kanske till och med releasespel?

• Super Mario Open-World (eller vad det nu kommer heta). Känns som Nintendo börjat spana däråt.

• Mario Kart 9. Jättestora skor att fylla. Åttan till Switch är ju uppe i 55 miljoner. 😅

• Zelda 1-remake. Tror tiden är mogen för nån slags rejäl remake.

• Ring Fit 2. Märkligt att det inte kommit ännu!?

signatur

En Bamseponny av folket

It's not a lake, it's an ocean

Nintendo har tack vare framgångarna för Switch krattat manegen ganska bra för nästa konsol. De har sannolikt hållit tillbaka flera projekt (undrar om de tänkte att Tears of the Kingdom skulle bli en lanseringstitel för Switch 2 men beslöt att släppa till Switch när försäljningen för konsolen aldrig börjademattas kraftigt?), däribland ett nytt 3D-Mario. De vet hur viktigt det är med en stark lineup till lanseringen.

Till lanseringen och lanseringsfönstret kan vi kanske vänta oss:

- Super Mario Odyssey 2 (eller motsvarande)
- Mario Kart 9
- Ett gimmick-spel som visar eventuella nya funktioner i Switch 2
- En Zelda-remake/remaster?
- Ett nytt IP?

Metroid Prime 4 kan jag tänka mig att de håller på till julen 2025 eller så, lite beroende på när Switch släpps såklart.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ett nytt stort Super Mario open world borde ju vara på tapeten.

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Skrivet av Ruffles:

- En Zelda-remake/remaster?

Ser att ni båda kan tänka er att en ny remake eller remaster av Zelda kan komma till Switch 2.

Hur stor tror ni sannolikheten är att det i så fall skulle kunna röra sig om en remake av Oracle of Seasons och Ages eller att HD versionerna av Wind Waker och Twilight Princess hittar till Switch 2?

Vet att dessa spel är det många som spekulerat kring om de ska komma till Switch.

Redaktör
Ponny
Skrivet av anon_326145:

Ser att ni båda kan tänka er att en ny remake eller remaster av Zelda kan komma till Switch 2.

Hur stor tror ni sannolikheten är att det i så fall skulle kunna röra sig om en remake av Oracle of Seasons och Ages eller att HD versionerna av Wind Waker och Twilight Princess hittar till Switch 2?

Vet att dessa spel är det många som spekulerat kring om de ska komma till Switch.

Hoppas verkligen att Wind Waker och Twilight Princess släpps. Har inte riktigt plats att ha min Wii U framme.

Men! Jag tänker att tiden börjar bli mogen för en rejäl Zelda 1-remake. Det fyller 40 år 2026. Perfekt tajming! Man skulle kunna göra det i liknande anda som Link's Awakening, eller så hittar man någon egen stil. Nintendo brukar vara bra på sånt. Tänker t.ex. på Yoshi's Island till SNES.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kul, kul! Låt spekulationerna börja.

• Metroid Prime 4. Kanske till och med releasespel?

• Super Mario Open-World (eller vad det nu kommer heta). Känns som Nintendo börjat spana däråt.

• Mario Kart 9. Jättestora skor att fylla. Åttan till Switch är ju uppe i 55 miljoner. 😅

• Ring Fit 2. Märkligt att det inte kommit ännu!?

Jag hoppas på ett Mario Open-world, lite som de gjorde med Bowsers fury! Älskade konceptet även om det kändes lite som ett "test". Lite tradig lösning med Bowser titt som tätt 😅

Medlem

Skyrim

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ugglan:

Jag hoppas på ett Mario Open-world, lite som de gjorde med Bowsers fury! Älskade konceptet även om det kändes lite som ett "test". Lite tradig lösning med Bowser titt som tätt 😅

Håller med helt och fullt. Kändes som om Nintendo ville testa vattnet lite...

signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Akronym:

Av alla förslag i tråden hittills är det här iaf det vi kan vara 100% säkra på!

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Jag skulle precis skriva det.
Och förmodligen inte Elder Scrolls 6

Medlem

Ett uppdaterat TotK, med DLC låst till den nya konsolen…

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Super Mario Odyssey 2.
Tror föregångaren hölls tillbaka i försäljning pga. det släpptes så tidigt i generationen, så gärna nu en uppföljare som släpps samtidigt på gamla o nya Switch, men lite mer tekniskt ambitiöst på nya konsolen, t.ex. högre upplösning, kanske lite extra innehåll. Känns på nått sätt som att ett stort 3D Super Mario alltid bör vara en av releasetitlarna

Sen nått som bara släpps på Switch 2 och visar upp konsolens tekniska potential över gamla Switch. Varför inte ett nytt Wave Race med ultrarealistisk vattenfysik

Skrivet av Majoren:

Super Mario Odyssey 2.
Tror föregångaren hölls tillbaka i försäljning pga. det släpptes så tidigt i generationen

Tror du att det det är på grund av det, då? Breath of the Wild släpptes ju vid lansering och har sålts i mer än 30 miljoner ex, galet bra för ett Zelda. 26 miljoner är inte fy skam... Skulle gissa att Nintendo gärna släpper nästa 3D-Mario exklusivt för Switch 2. Det kommer locka köpare.

signatur

Medlem

Jag spekulerar att Mario och Zelda i någon form kommer till Switch 2. Kan ha fel men tror nog inte jag har det.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Tror du att det det är på grund av det, då? Breath of the Wild släpptes ju vid lansering och har sålts i mer än 30 miljoner ex, galet bra för ett Zelda. 26 miljoner är inte fy skam... Skulle gissa att Nintendo gärna släpper nästa 3D-Mario exklusivt för Switch 2. Det kommer locka köpare.

Delvis i alla fall.
Sen var ju Odyssey både tidigt i konsolgenerationen, men var heller inget releasespel, medan alla som köpte Switch köpte Botw för det fanns inget annat spel då på våren.
Förstås också spelar ju in att Odyssey inte hypades på samma sätt som Botw som ett Zelda med banbrytande nytt gameplay. Lite trist, tycker personligen Odyssey fått mindre uppmärksamhet än spelet förtjänat, det bästa Mario-spelet sedan SM64.

Inaktiv
Skrivet av Akronym:
Skrivet av hoppalängdhopp:

Skrivet av AdamMK:

Jag skulle precis skriva det.
Och förmodligen inte Elder Scrolls 6

Jag tror inte heller att vi kommer få se Elder Scrolls 6 till konsolen men det skulle inte förvåna mig om Oblivion skulle komma, tänkte eftersom det dykt upp ett rykte att de har planer på att släppa en remake av det.

Medlem

Det kommer att hagla remasters.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Jag spekulerar att Mario och Zelda i någon form kommer till Switch 2. Kan ha fel men tror nog inte jag har det.

Jag håller med!

signatur

Konsolgubbe

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

😂👏

Medlem

Nytt super smash bros lär komma också

Skrivet av Majoren:

Delvis i alla fall.
Sen var ju Odyssey både tidigt i konsolgenerationen, men var heller inget releasespel, medan alla som köpte Switch köpte Botw för det fanns inget annat spel då på våren.
Förstås också spelar ju in att Odyssey inte hypades på samma sätt som Botw som ett Zelda med banbrytande nytt gameplay. Lite trist, tycker personligen Odyssey fått mindre uppmärksamhet än spelet förtjänat, det bästa Mario-spelet sedan SM64.

Nej, det är sant. Det var tidigt men inget releasespel. Jag tycker ändå att 26 miljoner är bra, men visst är det långt ifrån den attach rate som 3D World hade på Wii U (där nästan varannan Wii U-spelare köpte spelet). Jag gillar också Odyssey även om jag spelat 3D World mer tack vare dess tillgänglighet och korta banor, att spela någon minut då och då är roligt.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nej, det är sant. Det var tidigt men inget releasespel. Jag tycker ändå att 26 miljoner är bra, men visst är det långt ifrån den attach rate som 3D World hade på Wii U (där nästan varannan Wii U-spelare köpte spelet). Jag gillar också Odyssey även om jag spelat 3D World mer tack vare dess tillgänglighet och korta banor, att spela någon minut då och då är roligt.

Jag är nog tvärtom, gillar Super Mario 64-formulan bäst med små öppna spelvärldar och uppdragsdesign snarare än att kuta till flaggstolpen. Det enda negativa med Odyssey var väl egentligen att det nog var för mycket månar, fanns minst en måne i varje soptunna i den där NYC-banan..

Skribent

Jag skulle inte säga nej till en remaster av GTA IV i bärbart format.

Inaktiv
Hade själv glömt att tänka på GTA
Skrivet av Jonny Myrén:

Just det! GTA! 🙂
Jag skulle också vilja se fyran i bärbart format. (Även femman hade inte varit fy skam)

Min dröm med fyran vore om de gjorde om det så att det gick att växla mellan de olika expansionerna på samma sätt som man växlar mellan karaktärerna i femman. Tänkte eftersom de utspelar sig samtidigt så borde det ju gå att lägga till att när man gjort några uppdrag med Nico så kan man börja göra uppdrag även med Johnny.

Skrivet av Majoren:

Jag är nog tvärtom, gillar Super Mario 64-formulan bäst med små öppna spelvärldar och uppdragsdesign snarare än att kuta till flaggstolpen. Det enda negativa med Odyssey var väl egentligen att det nog var för mycket månar, fanns minst en måne i varje soptunna i den där NYC-banan..

Din smak är nog vanligare än min i detta fall. Kan tillägga att jag inte är ett gammalt Mario-fan (var Sonic-kille när det begav sig på 90-talet), så jag har kommit in i Mario-serien ganska sent, egentligen. Gillar 3D World för att det är så tillgängligt, kan hoppa in och spela en bana i några minuter. Men spelet är ju lite som ett lapptäcke utan bredare sammanhang.

signatur

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Din smak är nog vanligare än min i detta fall. Kan tillägga att jag inte är ett gammalt Mario-fan (var Sonic-kille när det begav sig på 90-talet), så jag har kommit in i Mario-serien ganska sent, egentligen. Gillar 3D World för att det är så tillgängligt, kan hoppa in och spela en bana i några minuter. Men spelet är ju lite som ett lapptäcke utan bredare sammanhang.

Jo, tänker mig att själva formulan från Mario Bros.-spelen spring från A till B passar bättre för dem som gillar Sonic, personligen avskyr jag Sonic-spelen och gillar generellt inte "snabba" spel som bygger mycket på adrenalinpåslag och reaktionsförmåga. Gillar långsamt lunkande med fokus på utforskning.

Skrivet av Jonny Myrén:

Jepp, hade varit fantastiskt, med modernare ljus- och skuggeffekter hade nog staden riktigt kunnat komma till liv. Är min personliga favorit bland Rockstars spel, därefter känns det som att Rockstars glidit ifrån formulan för mycket, spelen har blivit för "filmiska" och linjära...

Medlem

Diablo 4 kanske!

12
Skriv svar