Duck Detective: The Secret Salami

Robot
Duck Detective: The Secret Salami

En tät och tramsig deckare som suger in dig. Sedan är det över.

#duck-detective-the-secret-salami


Medlem

Kände det på demot att det skulle vara ett kort spel. Frågan är hur själva spelandet skulle stå sig några timmar till?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Låter som det är L.A Noire, fast ankan är kort och god, istället för lång och segt.

Redaktör
Ponny
Skrivet av LancelotSwe:

Kände det på demot att det skulle vara ett kort spel. Frågan är hur själva spelandet skulle stå sig några timmar till?

Står sig alldeles finfint! Kändes i min värld som ett tilltaget tutorial-uppdrag. Vill ha mer!

Skrivet av Håkan:

Låter som det är L.A Noire, fast ankan är kort och god, istället för lång och segt.

True story. Spelade L.A. Noire fram till sista kapitlet. Kände mig färdig. Svårt att träffa balansen där. "Alldeles lagom" är komplicerat att hitta.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Jag är lite förvirrad, kommer det fler kapitel?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Underbart litet spel, men alldeles för kort som sagt!

Medlem

Bara jag som tyckte det var svårt eller kanske bara är dålig?
Tror man lurades lite av den simpla gulliga stilen i att tro att det inte är svårt. Vissa grejor var sjukt kluriga men kul spel!

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Jag är lite förvirrad, kommer det fler kapitel?

Inte hört något, men kändes ju på slutet som att: det är nu det börjar. Och då... tar det slut.

Skrivet av Tiggaren:

Bara jag som tyckte det var svårt eller kanske bara är dålig?
Tror man lurades lite av den simpla gulliga stilen i att tro att det inte är svårt. Vissa grejor var sjukt kluriga men kul spel!

Ja, det där med anteckningsbok IRL är bra grej. Hjälper mig alltid i deckare. Går in med inställningen att jag kommer behöva den.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Inte hört något, men kändes ju på slutet som att: det är nu det börjar. Och då... tar det slut.

Fan vad udda... lite som när man har sett en del filmer genom åren som känns spännande och sedan tar det bara abrupt slut och man får känslan av att pengarna tog slut och man var tvungen att bara avsluta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fan vad udda... lite som när man har sett en del filmer genom åren som känns spännande och sedan tar det bara abrupt slut och man får känslan av att pengarna tog slut och man var tvungen att bara avsluta.

Fast uppdraget var ju klart och dom avslutade med en cliffhanger. Så dom håller öppet för flera mysterier

Medlem

Då får vi hoppas på en fortsättning, helt enkelt. Under tiden får jag nog ta och kolla in denna... inledning.

1
Skriv svar