Playstation ser inte Nintendo som en konkurrent utanför Japan, hävdar ex-chef
Nej, och McD konkurrerar ju inte med Burger King heller. Nuh-uh! Helt andra burgare, för en helt annan publik. Whoppers.
Men det är klart, eftersom Nintendo springer cirklar runt Sony (försäljningsmässigt) är det ju bekvämt att slå fast att de "inte är konkurrenter". Med andra ord är ju Playstation marknadsledande då i det åtrådda segmentet MOGNA GAMERS, lol.
Men vänta nu, de äääärrrr konkurrenter, men bara i Japan?!? 🙈 someonemakethismakesense.jpg
Känns verkligen som dessa två samexisterar.
Ofta jag tycker man hör att folk sitter med båda plattformarna snarare än bara en av dem.
Och så är det ju, så klart. En pc/Playstation + en Nintendo täcker in det mesta i spelväg.
Nej, och McD konkurrerar ju inte med Burger King heller. Nuh-uh! Helt andra burgare, för en helt annan publik. Whoppers.
Men det är klart, eftersom Nintendo springer cirklar runt Sony (försäljningsmässigt) är det ju bekvämt att slå fast att de "inte är konkurrenter". Med andra ord är ju Playstation marknadsledande då i det åtrådda segmentet MOGNA GAMERS, lol.
Men vänta nu, de äääärrrr konkurrenter, men bara i Japan?!? 🙈 someonemakethismakesense.jpg
Fast det är sant, Nintendo har bara barnspel. Inget för vuxna. TLoU är exemplet jag utgår ifrån.
Fast det är sant, Nintendo har bara barnspel. Inget för vuxna. TLoU är exemplet jag utgår ifrån.
Bara barnspel. Snick snack!
Och så är det ju, så klart. En pc/Playstation + en Nintendo täcker in det mesta i spelväg.
Eller en PC och Nintendo helt enkelt. Du får både de mogna spelen och de andra.
Är inte detta samma jävla dåre som släppte PS3 för 500 dollar år 2006?
Som motsvarar mer än PS5 Pro priset idag 🤷♂️
Hur många miljarder blåste inte Sony förra året på sina live-service satsningar där en hel bransch höjjer ögonbrynen mot dem medans Nintendo har tuffat på som tåget sedan 2017 och utklassar Sony och Microsoft i försäljning.
Ne, Nintendo är inte konkurrenter, nej då, inte alls.
Jävla dåre som sagt....
Vad är vuxna spel?
Måste det innehålla kukar och blod så det tolkas som vuxet?
Metroid, är det inte manligt och vuxet nog? Nej för fan, glömde bort att man spelar om en jävla tjej. Jävla PK trams 🤪
Stackars er alltså, vuxa, mogna människor som måste lida pin med Playstation medan vi barnsliga människor frodas i Nintendo kärlek!
Ha så kul med Concord nu...oh wait!!!!
Hur många miljarder blåste inte Sony förra året på sina live-service satsningar där en hel bransch höjjer ögonbrynen mot dem medans Nintendo har tuffat på som tåget sedan 2017 och utklassar Sony och Microsoft i försäljning.
Jävla dåre som sagt....
Det är inte alls orimligt.
Mycket olika spel som släpps på Nintendo och dom övriga formaten.
Antingen är det för Nintendo konsolen anpassade spel eller så är det nervattnade versioner av det som finns till dom andra formaten som ingen blir särskillt glad över som släpps på Nintendo.
Jävla dåre som sagt....
Nej, det är Ken Kutaragi, som dessutom anses vara Playstations fader. Lämnade rodret efter Playstation 3.
Det är inte alls orimligt.
Mycket olika spel som släpps på Nintendo och dom övriga formaten.
Antingen är det för Nintendo konsolen anpassade spel eller så är det nervattnade versioner av det som finns till dom andra formaten som ingen blir särskillt glad över som släpps på Nintendo.
Vad är detta för ickesvar?
Vad har detta med ifall Sony ser Nintendo som konkurrent eller inte?
Oavsett ifall spelen är nervattnade eller inte?
Du menar alltså att folk hellre behöver vänta ett år på Dave The Diver, Vampire Survivors skall släppas på PS5 istället för Switch 1 som det gjorde?
Blir Dave The Diver bättre i 4K menar du?
Ori spelen, hur urvattnade är dem och hur ser dom ut på Playstation? Nej just fan, Playstation har inte dom spelen. IGEN!!!!!
Ingen blir glad säger du haha...well försäljningen visar att du har helt fel och Switch är den konsol som helst folk vill spela retro och indie på.
Nintendo och & Steam äger den marknaden vill jag påstå, medans Playstation får ofta vänta över ett år tills spelen släpps hos dem 🤷♂️
Nedå, Nintendo är inga konkurrenter till Sony, nej då🤦🏻♂️
Nej, det är Ken Kutaragi, som dessutom anses vara Playstations fader. Lämnade rodret efter Playstation 3.
Ja men just, så var det ja.
I wonder why 😉
Något som Phil Spencer borde också ha gjort efter Xbox One!
Jag tror det var det han menade. PC eller Playstation plus Nintendo.
Vad är detta för ickesvar?
Vad har detta med ifall Sony ser Nintendo som konkurrent eller inte?
Oavsett ifall spelen är nervattnade eller inte?
Du menar alltså att folk hellre behöver vänta ett år på Dave The Diver, Vampire Survivors skall släppas på PS5 istället för Switch 1 som det gjorde?
Blir Dave The Diver bättre i 4K menar du?
Ori spelen, hur urvattnade är dem och hur ser dom ut på Playstation? Nej just fan, Playstation har inte dom spelen. IGEN!!!!!
Ingen blir glad säger du haha...well försäljningen visar att du har helt fel och Switch är den konsol som helst folk vill spela retro och indie på.
Nintendo och & Steam äger den marknaden vill jag påstå, medans Playstation får ofta vänta över ett år tills spelen släpps hos dem 🤷♂️
Nedå, Nintendo är inga konkurrenter till Sony, nej då🤦🏻♂️
Du behöver inte ta det personligt och bli upprörd.
Jag tror Sony ser det som att västerländska marknaden ser annorlunda ut.
Hade som konkurrerat med Nintendo hade dom släppt mer "Nintendo lika" spel.
Dave the diver, vampire survivors mm ser nog Sony inte som storspel som ändrar förutsättningarna mycket utan det får släppas när/om det släpps.
Det är inte pga nervattnade versioner av spel som Nintendo säljer mycket. Hade dom bara haft det hade Nintendo knappast funnits kvar som konsol.
I wonder why 😉
Oavsett vad en tycker om Phil, så tog ju Phil över ett år efter Xbox One hade lanserats, och det var efter det som saker som gick att rättas till började rättas till. Men det var då det, känns ju lite som deras nuvarande tre-enighet är det som säljs in.
Jag tror det var det han menade. PC eller Playstation plus Nintendo.
Inte vad jag menade dock. Utan en PC går du miste om många titlar i det fallet.

Japp! Det var ju det jag menade med pc/Playstation... Nån av dem + Nintendo, sen är man golden.
edit:
Ja, nu såg jag ditt senaste inlägg med. Jag håller med om att pc har mer att välja på än PS i det avseendet, men för den som föredrar konsol är ju ändå Playstation ett bra komplement... För de lite mer, eh, MOGNA titlarna, då. Whatever the ### that means, lol.
(jag utmanar vilken gamer-tuffing som helst att spendera en vecka i Animal Crossings cutthroat turnip-aktiemarknad och KOM SEN TILLBAKA OCH SÄG ATT SÖTA NINTENDO-SPEL INTE ÄR SRS BUSINESS)
Oväntat med triggade Nintendo-fans bland kommentarerna. Ni kan vara lugna, det är ok att gilla barnspel också.
Oväntat på att du skall komma in och trolla Mr.
Donkey Kong (som hade varit en riktig lanseringstitel) släpps i Juli, därefter är releaseradarn för Switch 2 helt tom året ut gällande förstapartstitlar, konsolen är släppt för att spela gammal skåpmat på.
🤷♂️
Oj vad folk missuppfattar vad som sägs, och blir upprörda.
Det han menar är ju så klart att Playstation och Nintendo inte konkurrerar, utan snarare kompletterar varandra. Xbox och Playstation är två maskiner som gör i stort sett samma sak, medan Nintendo uppfyller något helt annat, och fokuserar på andra styrkor och helt andra spel (även om det finns ett överlapp).
Sedan Wii och framåt har Nintendo helt släppt spåret att konkurrera, och kompletterar istället. Det vet vi alla, och det är knappast något Sony klankar ner på Nintendo för.
Playstation verkar helt gett upp Japan nu.
Man kommer nog bara behöva Switch 2 framöver, man får Nintendo-spelen och det mesta andra.
Oväntat med triggade Nintendo-fans bland kommentarerna. Ni kan vara lugna, det är ok att gilla barnspel också.
Trams. Nintendo gör spel som passar alla åldersgrupper, det är lite trollvarning på att avfärda dem som endast "barnspel".
Det han menar är ju så klart att Playstation och Nintendo inte konkurrerar, utan snarare kompletterar varandra. Xbox och Playstation är två maskiner som gör i stort sett samma sak, medan Nintendo uppfyller något helt annat, och fokuserar på andra styrkor och helt andra spel (även om det finns ett överlapp).
Sedan Wii och framåt har Nintendo helt släppt spåret att konkurrera, och kompletterar istället. Det vet vi alla, och det är knappast något Sony klankar ner på Nintendo för.
Jo, det är så klart helt sant att de har lite olika ingång. Men jag tycker ändå det är lite... magstarkt att säga att de inte konkurrerar, för det gör de ju. De är trots allt i samma business och hade den ena inte funnits hade så klart fler köpt den andras konsoler. Men visst, de är ju inte "direkta" konkurrenter i samma avseende som PS och MS, som definitivt är ute efter exakt samma publik! Agreed
Ja, nu såg jag ditt senaste inlägg med. Jag håller med om att pc har mer att välja på än PS i det avseendet, men för den som föredrar konsol är ju ändå Playstation ett bra komplement... För de lite mer, eh, MOGNA titlarna, då. Whatever the ### that means, lol.
Jag kände att PC täcker in hela det behovet samt har en hel del exklusivt med, utöver allt en PC kan. Men visst, föredrar man konsol är det en annan femma. Men man kan ju föredra en konsol framför en annan med.
Jag kände att PC täcker in hela det behovet samt har en hel del exklusivt med, utöver allt en PC kan. Men visst, föredrar man konsol är det en annan femma. Men man kan ju föredra en konsol framför en annan med.
100%
När det gäller just indiesar och andra små och mer experimentella saker så är pc så klart det överlägsna formatet, inget snack om saken! (säkert massa annat också, men det är främst det jag personligen uppskattar med pc!)
Exakt 👍
Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.
I wonder why 😉
Don Mattrick var det vid släppet av Xbox One, sen kom Phil Spencer. 😅
Nintendo är lika mycket konkurrent till Sony som fiat är det till Ferrari, en del nöjer sig med det lilla och det är helt ok 👍
Oj då, the passive-aggressiveness is through the roof 😅😂
Varför kan vi inte bara nöja oss med att Sony och Nintendo erbjuder lite olika slags spel? Istället för att vara förminskande och dryg? Om det nu är teknisk prestanda du syftar till är det ju ändå pc som slår allt, om det är det enda vi ska gå efter.