Don’t Nod säger upp personal
Strax innan:
Vem var det som nicka!?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Älskade verkligen Jusant, grymt stämningsfullt. Sånt här gör mig ledsen, tycker indie får för lite kärlek. Släpp GTA och prova nåt nytt 😊
Tycker många indiespel som blir stora får bra uppmärksamhet. Detta är ju inte ett indiespel så, Dont Nod ägs ju av eller delar i alla fall av Tencent.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag har ju svårt att tro att företaget står och faller med ett spel som jusant som är för en nischad spelpublik.
Är inte allt Dontnod gör för en nischad publik?
Banishers var ju jättebra!
Jag håller med, för mig är spelet fortfarande en av årets överraskningar. Gave ju spelet 4/5 här på GR.
"Writer and Fighter"
Jag håller med, för mig är spelet fortfarande en av årets överraskningar. Gave ju spelet 4/5 här på GR.
Här på GR var det ja😅
Håller med om det betyget. För mig är det bästa spelet Don't Nod har gjort.
Här på GR var det ja😅
Lördagsgroggen serverades lite väl tidigt hos Lorentzons denna veckan 🤣
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Är inte allt Dontnod gör för en nischad publik?
För det mesta men deras (imo) bästa spel Vampyr var mer öppen publik. Synd de aldrig gjorde en 2a.
I drank what?
Rent generellt så ser jag alldelles för många spelutvecklare som spenderar internt som om dom sålde miljoner kopior av deras spel, samtidigt som varje release visar 200-500 max concurrent players på steam, Det är tydligt att dom siktar på att skapa något mer åt konst hållet och är extremt nischat, men företaget anställer och spenderar som om dom hade hits som säljer miljoner, kan inte hålla.
Jusant var hyllat ifrån många håll men hade en all-time peak av 350 spelare på steam, man kan inte leva på "critical acclaim"
Vet inte om vi behöver en ny term för spel som hyllas av kritiker men säljer som skit (typ motsatsen av kult-klassiker), händer alldelles för ofta, specifikt i amerikansk spel journalism så verkar det finnas en viss glöd för att upphöja spel som någon form av hög-kultur, så allt som luktar åt det hållet hyllas medanst produkten i sig säljer 3000 kopior.
Är inte dåligt att vilja se sitt favorit-medium ses mer seriöst kulturellt i sig, men det förekommer ofta som krystat och pretentiöst när det är tydligt att dom inte ens gillade spelet, dom gillade idéen hos spelet.
Jusant var charmigt, och Banishers gillade jag verkligen. Det förtjänade bättre.
Här på GR var det ja😅
Lördagsgroggen serverades lite väl tidigt hos Lorentzons denna veckan 🤣
Jag kommer bara låta denna vara för det var så sjukt misstag 😅
"Writer and Fighter"
Rent generellt så ser jag alldelles för många spelutvecklare som spenderar internt som om dom sålde miljoner kopior av deras spel, samtidigt som varje release visar 200-500 max concurrent players på steam, Det är tydligt att dom siktar på att skapa något mer åt konst hållet och är extremt nischat, men företaget anställer och spenderar som om dom hade hits som säljer miljoner, kan inte hålla.
Jusant var hyllat ifrån många håll men hade en all-time peak av 350 spelare på steam, man kan inte leva på "critical acclaim"
Vet inte om vi behöver en ny term för spel som hyllas av kritiker men säljer som skit (typ motsatsen av kult-klassiker), händer alldelles för ofta, specifikt i amerikansk spel journalism så verkar det finnas en viss glöd för att upphöja spel som någon form av hög-kultur, så allt som luktar åt det hållet hyllas medanst produkten i sig säljer 3000 kopior.
Är inte dåligt att vilja se sitt favorit-medium ses mer seriöst kulturellt i sig, men det förekommer ofta som krystat och pretentiöst när det är tydligt att dom inte ens gillade spelet, dom gillade idéen hos spelet.
Fast så är det med allting här i världen. De bästa filmerna är inte de som flest ser, de bästa böckerna är inte de som flest tittar på, de bästa restaurangerna är inte där som flest äter osv.
De flesta är nöjda med att spela, se och läsa samma sak som de redan upplevt hundra gånger i olika former. Men de som är nördigt insatta kommer att leta efter nya idéer och bra hantverk.
Fast så är det med allting här i världen. De bästa filmerna är inte de som flest ser, de bästa böckerna är inte de som flest tittar på, de bästa restaurangerna är inte där som flest äter osv.
De flesta är nöjda med att spela, se och läsa samma sak som de redan upplevt hundra gånger i olika former. Men de som är nördigt insatta kommer att leta efter nya idéer och bra hantverk.
Problemet är att det spelar ingen roll vad som är bäst, när det som är bäst inte säljer, företaget kan inte leva på bra recensioner.