Sony stämmer Tencent för Horizon-lookalike

Medlem

De mekaniska djuren, visst. Men rödhårig tjej med pilbåge var ju knappast Horizon först med.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oavsett hur det går lär Light of Motiram tveklöst bli ett bättre spel än Sonys sörja.

Haha. Inte en chans. Det där är en skamlös kopia, ett försök att rida på någon annans framgångar. Finns tusentals andra spel där du får en unik upplevelse så det finns ingen anledning att lägga den lilla tid vi har på skräp.
Ett liv är i runda slängar 800 000 timmar och vi sover bort 1/3.

Medlem

Utvecklarna har ju inte bara tagit ifrån Horizon. Det såg ju mer ut som att de plockat ingredienser från Enshrouded, Palworld och Horizon och bakat en kaka...

Jag tyckte dessutom att det såg kul ut. Jag hade lätt köpt det om det inte dränks i mikrotransaktioner och jag är inget direkt stort fan av Horizon-spelen, även om jag har spelat båda.

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oavsett hur det går lär Light of Motiram tveklöst bli ett bättre spel än Sonys sörja.

HZD och HFW är fantastiska. Undrar vad du röker för nåt.

Medlem

Alltså, Horizon, Palworld, även lite Zelda(BotW)/TW3-vibbar, för att nämna några tydliga influenser. Ändå ser byggandet riktigt bra ut, något som är allt för sällsynt, och världen ser härlig ut. Synd att de flörtar så överdrivet med Horizon att de t.o.m. använder en rödhårig tjej.
Utöver det så ser jag ett spel som lätt borde kunna stå på egna ben, utan att onödigt behöva klänga på andras.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Trams

signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

HZD och HFW är fantastiska. Undrar vad du röker för nåt.

Skrivet av Priapsi:

Han provocerar ju bara. Hur man än vrider och vänder på det så är Horizon-spelen objektivt bra spel.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Han provocerar ju bara. Hur man än vrider och vänder på det så är Horizon-spelen objektivt bra spel.

Håller med dig i princip men varje gång jag läser någon som skrivit "objektivt bra spel" mår jag lite illa. Tycker Radioheads "OK Computer" skiva är en "objektivt bra skiva" men känner sådana som inte "objektivt håller med" mig. 😆
Tycker också att Zelda-spel är astråkiga trots att jag är en gubbe som växte upp med Zelda samt gillar rollspel överlag och trots att Zelda-spelen är "objektivt bra spel".

Men tillbaka till ämnet, tydligare rip-off får man leta efter men vem bryr sig egentligen förutom Sony?

Medlem
Skrivet av addman:

Håller med dig i princip men varje gång jag läser någon som skrivit "objektivt bra spel" mår jag lite illa. Tycker Radioheads "OK Computer" skiva är en "objektivt bra skiva" men känner sådana som inte "objektivt håller med" mig. 😆
Tycker också att Zelda-spel är astråkiga trots att jag är en gubbe som växte upp med Zelda samt gillar rollspel överlag och trots att Zelda-spelen är "objektivt bra spel".

Men tillbaka till ämnet, tydligare rip-off får man leta efter men vem bryr sig egentligen förutom Sony?

Att ett spel bra menas väl att det är välgjort. Om spelet är roligt att spela är såklart helt individuellt. De här spelen håller en otroligt hög kvalitet. Jämför med andra högbudgetspel som AC eller Bethesdas samtliga alster.

Medlem

De som försvarat detta försvarar väl Palworld också

Medlem

var de verkligen tvungna att ha just robot dinos? jag har länge önskat ett lite mer "grounded" Horizon med verkliga dinosaurier istället.

Det röda gräset är verkligen pricket över i'et; "vi SKA fan bli stämda alltså!" eller hur tänkte man? hade man skippat några av detaljerna hade man kommit runt det och folk hade tyckt "coolt, ett spel som nog är lite inspirerat av Horizon, och det var ju bra, kanske ska kolla in detta..." istället blir ju fansen bara arga eller tycker det är töntigt.

12
Skriv svar