Vanguard: Saga of Heroes

Medlem

Till alla som klagar på Interfacet. Dom har bara gjort om det lite från EQ2's interface, det är jääävligt likt EQ2 Interfacet. Och EQ2 släpptes innan WoW jääh?

Annars gnälla på ett jävla interface har ju rätt stor betydelse om hur ett spel är.

Själv föredrar jag WoW över EQ2 och detta. Men fan palla gnälla på ett sketet interface? Kan nämna minst 10 spel som har "liknande" interface, det är inte speciellt ovanligt med samma färger, platser etc...

Skärp er..

signatur

Jäh..

Medlem
Skrivet av Oneone:

vart köper man 10 dagars trail? funderar på att testa.

Jag köpte min på http://www.onlinecdkeys.com , dock verkar sidan nere för tillfället. Jag fick min cdkey på mailen efter kanske 10 timmar efter gjord beställning.

Medlem

Alltså att folk sitter o tjaffsar om interface är ju att haka upp sig på petitesser ,diskutera istället vad som skiljer istället.

eq2 o wow är 2 olika spel likaså vanguard vs wow.

Bara o inse det sen gillar vissa wow o vissa vanguard låt folk gilla vad dom vill utan att komma med syrliga kommentarer

Sen håller jag med nosnos ta nått som är bra från ett annat spel är ju bara smart inget fel i det.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tycker också att det är lite konstigt att klaga på interfacet. Jag har spelat ganska mycket WoW och jag tyckte bara det var bra att alla knappar satt på samma ställe. Även snabbknapparna är de samma, numlock=autorun, L=questlog etc, Bara bra tycker jag.

Sedan så är det lite konstigt att jämföra grafik rakt av. Vanguard har mer verklig "oljemålning" look medan WoW är mer "cartoon". Jag uppskattar båda två.

Anledningen till att jag spelar Vanguard är att man kan bygga egna hus och egna båtar samt att det finns mer att göra förutom att slåss som ganska djup crafting och diplomati.
Världen är också enorm man kan se upp till 6km ingame. (förutsatt bra grafikkort)

Medlem
Skrivet av b0ne:

Löjligt att dom saxxat WoW interfacet, alltså ok om det hade varit "liknande" men detta är en "kopia". Dåligt!

Sen finns det vara ett MMO, allt annat är bara försök.

Länge leve Blizzard !

Jag misstänker att Wow är det första MMORPG du har spelat?

Medlem
Skrivet av foock:

Jag köpte min på http://www.onlinecdkeys.com , dock verkar sidan nere för tillfället. Jag fick min cdkey på mailen efter kanske 10 timmar efter gjord beställning.

Tack! Nu kan jag äntligen få min polare att pröva spelet också

Medlem

Hmm. Undrar om det borde göras en uppföljare med avseende på recensioner, då ett MMORPG är ett spel som spänner över flera månaders speltid så är det rätt svårt att göra en helhetsbedömning så här tidigt.
Vi har nu lite svårt att veta hur end game kommer att te sig.

Kan man vänta sig en recension om end game och community?

Dom blir rätt viktiga för spelupplevelsen efter ett halvår eller så.

Och det där med interface. Om WoW's nu det är så bra, varför har jag sett så många som vill bygga om dom? :\

signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Kul lir! Inga instanser så känns som ett riktigt MMORPG. Dock har det ju barnsjukdomar och fokusen ligger ju tyvärr på PvE och RP. Kan bli skoj framöver om de kammar till'et och lägger manken till med PvP!

signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Minai:
Skrivet av b0ne:

Löjligt att dom saxxat WoW interfacet, alltså ok om det hade varit "liknande" men detta är en "kopia". Dåligt!

Sen finns det vara ett MMO, allt annat är bara försök.

Länge leve Blizzard !

Jag misstänker att Wow är det första MMORPG du har spelat?

Vet inte vad du klassar Diablo 1 och 2 som, men dom har jag lirat så ögonen blöder. Sedan dog det lite, sen kom WoW och där är jag fast.

Sen är det väldigt roligt med nya "wow-dödare", det är alltid välkommet, förutsatt att dom gör ett eget spel, som skall locka en bred publik. Att sno ett interface som någon annan jobbat med är inte att göra ett eget spel. När jag läste att till och med snabbknapparna är identiska började jag vibrera.

Jag har ingen aning om WoW har samma interface som något tidigare spel, men jag vet att Vanguard har samma som WoW.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5

Inaktiv

b0ne jag förstår inte?

Du skulle alltså uppskatta om bromsen satt på olika ställen på olika bilmärken?

För min del så kan gärna snabbknappar i alla spel vara lika.

Exempel:
1.Shift click adderar fler filer till de redan markerade i windows
2.Shift click adderar fler trupper till de redan markerade i WC3
Enligt ditt sätt att resonera har Blizzard plagierat microsofts interface!? och därför är det dåligt...

Vanguard är dock ingen WoW dödare det är inte tänkt att locka en lika bred publik. Jag och mina sambo spelar det och vi tycker det är kul.

Medlem

Det som var lite halv kul folk klagade över att wow hade buggar, wow var ju felfritt om man gämnför med andra mmorgps.

signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av Normy:

Ärligt talat så tycker jag inte grafiken är bra över huvud taget, den är så stel och tråkig, ingen artistisk känsla imo, precis som Everquest 2 och Gothic 3.

Kommer ihåg från everuqest att animationerna var stela och livlösa och om man kollar grafiskt sett kör dom antagligen samma grafikmotor så antar att detta är väldigt likt.

Men jag har ju inte spelat det själv så ska inte säga för mycket.

Hoppas ni har skoj som lirar det och hoppas det inte blir som med StarWars galaxies.

Fläskade man på med de grafiska inställningarna så är animationerna betydligt bättre.

Funderar faktiskt på att testa spelet.

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:
Enligt ditt sätt att resonera har Blizzard plagierat microsofts interface!? och därför är det dåligt...

Vanguard är dock ingen WoW dödare det är inte tänkt att locka en lika bred publik. Jag och mina sambo spelar det och vi tycker det är kul.

Som sagt, "liknande" är okey :). Så slipper man lära om sig!

Roligt att ni lirar, får man fråga varför ni inte lirar ett redan inkört och perfekt mmo? :).

signatur

Medlem

kommer spelet att ha liknande addon funktioner?
Det är vad som gör wow så bra tycker jag...

Medlem

Det finns alltså ingen trial-version? Ingen chans att testa det här om man inte betalar 105 kronor? Får man en gratismånad när man subscribar för första gången, likt WoW?

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:

Roligt att ni lirar, får man fråga varför ni inte lirar ett redan inkört och perfekt mmo? :).

Kan du vara god och nämna detta perfekta mmo? Jag har länge sökt efter det perfekta mmo spelet men aldrig lyckats finna det, dela med dig av din visdom.

Medlem

Folk verkar ju inte läsa varandras poster, men men, med inte alltför många stavelser per mening:
Vanguard = kopia av EQ2-interface. Inte WoW. EQ2 äldre än WoW. WoW-interface kopia av EQ2. Blizzard = onda som kopierar?

WASD = knappinställningar i Doom. Alla FPS som använt det efter Doom är Dåliga Spel för att De Kopierar Interface?

Vanguard är för övrigt inte färdigt, det har dom t o m erkänt själva. Pengarna började tryta så de lanserar spelet i spelbart skick för att få in lite pengar och hålla investerarna glada.

WoW-missar sen release: Kösystem? Va? Varenda person som spelat ett MMO visste att inloggningen är en av de mest kritiska grejorna med spelet, utom Blizzard. Som t o m kopplade ihop forum-inloggningen med spelets inloggning. Grattis.

Inaktiv

Det finns trial keys, jag har inga kvar men kanske någon annan har? Man får en gratismånad när man köper spelet.

"Roligt att ni lirar, får man fråga varför ni inte lirar ett redan inkört och perfekt mmo?"

Därför att WoW i all sin polerade yta är just bara det en polerad yta. Det finns ingen diplomati, ganska få klasser, ingen player owned housing, inga player owned ships etc.

Vanguard är lite buggigt och inte så polerat men om man står ut med det så finns det mycket känsla och djup där. Vill man ha ett enkelt välpolerat trevligt spel välj WoW.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:

Kan du vara god och nämna detta perfekta mmo? Jag har länge sökt efter det perfekta mmo spelet men aldrig lyckats finna det, dela med dig av din visdom.

Smaken är som baken, och min bak sitter på World Of Warcraft.

signatur

Medlem
Skrivet av foock:

Köpte mig en 10dagars trial ...

Köpte? Finns det inte någon form av demoversion man kan ladda hem och testa gratis i någon vecka?

Medlem
Medlem

Om någon snäll själ här som är i ägo av en trial-key och är villig att dela med sig så skulle jag verkligen uppskatta om ni kunde pma den till mig, börjar bli så less på wow och det vore kul om man kunde hitta något annat att spela :/

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:

Men då kan du väl utveckla lite innan jag spyr? Antar att det enda MMO du spelat är WoW. Som sagt berätta varför wow är så jävla perfekt som du säger.

Medlem

Cane, lugna ner dig för fan.

Det är hans åsikt.

Medlem

Ok denna frågan är till någon som vet.
Hur pass djupt är spelet, ang economy/trades/factions/science osv.
Om man tar eve till exempel, där har vi en ekonomi som är långt mer utvecklad än den i wow tex.
Många mer recept och flexibilitet på olika saker man kan köpa/tillverka.
Nu är jag dock wownörd men har spelat eve ett tag med.
Saknar djupet i eve men miljöerna i wow :).

signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:

Men då kan du väl utveckla lite innan jag spyr? Antar att det enda MMO du spelat är WoW. Som sagt berätta varför wow är så jävla perfekt som du säger.

Behöver ju inte vara otrevliga... en liten fråga bara, varför så emot world of warcraft.
Om jag tar och räknar bort alla snorungar från spelet så är det faktiskt fullt dugligt och mer därtill i eget tycke :).

signatur

Retro.

Medlem

Något som inte framgick av recensionen, hur är det med pvp möjligheterna? Är de nästan obefintliga som i WoW eller genomtänkta och roliga som i DAoC?

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Cane:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av johros:

b0ne jag förstår inte?

Exempel:

Behöver ju inte vara otrevliga... en liten fråga bara, varför så emot world of warcraft.
Om jag tar och räknar bort alla snorungar från spelet så är det faktiskt fullt dugligt och mer därtill i eget tycke :).

haha tror cane kört något MMORPG som dött ut tackvare wow, därför han tar det så personligt ;D:up:

Medlem
Citat:

haha tror cane kört något MMORPG som dött ut tackvare wow, därför han tar det så personligt ;D:up:

Kan inte mer än att hålla med.

signatur

Medlem

Några skrev här att de spelade demo, men jag hittar ignen på spelets hemsida. Någon hint kanske?

Skriv svar