Inlägg av Lombra
Inlägg som Lombra har skrivit i forumet
Även om Sony vinner i rätten, vilket jag självklart tycker att dom borde göra här, så spelar det väl knappast någon roll då Kina helt skiter i upphovsrättslagar ändå?
Det lär spela roll utanför Kina, åtminstone.
Tror inte konsoler är på väg bort. Det fina med konsoler är att spelutvecklare inte behöver tänka på hårdvarukompatibilitet i någon större utsträckning, och vet mer eller mindre exakt vilken upplevelse alla spelare kommer få. Anledningen till att vi kan lyssna på musik på vad för hårdvara som helst är att digital musik är 100% standardiserad, och inte minst fungerar lika bra på 20 år gammal hårdvara. (dvs hårdvaruspecifikationer är ej en faktor)
Xbox är en sak. Microsoft är säkert nöjda om alla börjar använda Windows, men Sony kommer vilja erbjuda hårdvara som deras spel garanterat fungerar på. Streaming är inte ett alternativ för de flesta, eller någon överhuvudtaget, beroende på genre.
Det enda alternativet jag kan föreställa mig är att i sådana fall gå över till någon PC-baserad plattform. (tänk Steam Machine) Något som hade varit roligt vore om framtidens konsoler hade varit Linux-baserade ARM-maskiner, så att PC-marknaden hade kunnat dra nytta av utvecklingen på området, och så småningom komma ifrån både Microsoft- och x86-monopolen.
Ashbringer är den självklara vinnaren för min del!
Vilket rekord är det alltså som har slagits? Lite otydligt.
Alltid lika konstigt med dylika "hybridspel". Detta är naturligtvis inget som kommer locka dem som bara vill ha ett actionspel, och är jag intresserad av den andra delen av spelet så vill jag inte inte springa runt och göra något helt orelaterat hälften av tiden.
Då förstår jag! Oavsett så tror jag det handlar om antalet "extra detaljerade" flygplatser, inte totalt antal, men det hade ju ändock varit lite snålt om det hade varit 15.
900kr för innehåll som motsvarar en demo. Otroligt sniket.
Hur menar du att det skulle motsvara ett demo?
Alltså... resultatet ser lite konstigt ut, men samtidigt tycker jag det är ganska troget originalen. Något i stil med Warcraft 3 kanske hade varit roligare.
Mitt resultat: 10/10.
Vill dels skryta, och dels säga att ni fått mängden planeter i NMS fel. Ni har direktöversatt siffran från engelska, men då byter vi också skala mellan långa och korta. Jämför engelskans "Billion" med svenskans "Biljon".
Mitt favoritämne! Snabbgenomgång följer.
Det är huvudsakligen engelska som använder korta skalan. Båda skalorna börjar på och har samma värde för en "miljon". Korta skalan har sedan ett nytt prefix för varje steg (om 1 000), men bara suffixet -on, inte -ard. Kan man sina latinska räkneord så kan man komma långt!
Kort skala: (engelska)
mi-ljon | 1 000 000 |
bi-ljon | 1 000 000 000 |
tri-ljon | 1 000 000 000 000 |
kvadri-ljon | 1 000 000 000 000 000 |
Långa skalan går i samma ordning, men varannat steg är samma prefix med suffixet ändrat till -ard.
Lång skala: (svenska m m)
mi-ljon | 1 000 000 |
mi-ljard | 1 000 000 000 |
bi-ljon | 1 000 000 000 000 |
bi-ljard | 1 000 000 000 000 000 |
tri-ljon | 1 000 000 000 000 000 000 |
tri-ljard | 1 000 000 000 000 000 000 000 |
kvadri-ljon | 1 000 000 000 000 000 000 000 000 |
kvadr-ljard | 1 000 000 000 000 000 000 000 000 000 |
Håller fundamentalt inte med, i den mån att detta känns som ett ursäktande för folk utsätter sina medmänniskor för spoilers. Det finns liksom ingen anledning att göra det.
Jag tycker nog inte spoilers omfattar endast "twists". En hel berättelse behöver naturligtvis inte förstöras av en spoiler, men det är väl subjektivt, antar jag.
Det finns väl en anledning till att nya berättelser ständigt skrivs.
Vilken mardröm.
Sovereign från Mass Effect är i en klass för sig, tycker jag. Gåshud.
Spelade inte Mass Effect förrän sent och hade aldrig en tanke på att göra det, men så råkade jag börja kolla på lite klipp, inklusive detta, vilket jag blev helt såld på. Superond, superarrogant och supercool. Perfekta skurkkombinationen. Även de flesta gamla gudarna från World of Warcraft på samma kriterier.
...vad det kosta vill!
Nä, men jag har en Valve Index, och jag kan tycka det är i premiumprisklassen, men ångrar det inte det minsta. Betalar gärna för kvalitet. (och Facebook-frihet...)
1 000 år känns lite löjligt att ens försöka föreställa sig (ta inte illa upp), men något Matrix-liknande antar jag. Spelen spelas nu i ditt huvud. Saker som fysisk utmattning och smärta är valfria. Sedvanliga "spelfunktioner" är förstås möjliga. Som en dröm, i princip, fast strukturerat. Multiplayer över Interneuronet är förstås tillgängligt. Kan dock eventuellt vara begränsat till första personsspel. Annars vet jag inte hur det skulle fungera riktigt.
Längre än så kan jag inte föreställa mig.
Har inte spelat Need for Speed sedan Underground 2 (året innan World of Warcraft släpptes, hmm...), och jag gillade väl det då, men så här i efterhand är inte street racing- och modding-kulturen riktigt min stil. Lägger istället min röst på High Stakes. (el Road Challenge, som det hette här) Även om det inte var jättesofistikerat gameplay så uppskattade jag klassiska biljakter och landsvägsbanor. Det var även det första NFS i vilket man faktiskt kunde köpa och uppgradera bilar. Uppskattade även att det började bli lite mer variation i fordonsutbudet, och inte bara de gamla vanliga superbilarna.
Kan inte föreställa mig något positivt av att en EA-chef "ser möjligheter".
Som jag förstod åtminstone för några år sedan så var reglerna som sådana att det i allmänhet är okej så länge det inte är det hela spelet går ut på. Handlar det om längre scener så kanske man behöva tänka sig för, dock.
Konkurrens behövs väl alltid, men visst lär det ha blivit jobbigt för de andra sedan MSFS. Många lär "nöja" sig med MSFS.
Diablo drar väl in mycket pengar? Var det då dålig PR de gjorde? Bara en tanke.
Vet inte vad du menar riktigt. PR är inte detsamma som lönsamhet eller framgångsrikhet. All PR blir inte automatiskt bra bara för att produkten (långt senare) råkar dra in bra med pengar.
Vet inte om jag kommer ihåg så många, men jag får nog säga just Diablo Immortal.
EAs "sense of pride and accomplishment" är ju också rolig.
Förbjud tillsammans med lootlådor och dylika dumheter. Sälj kvalitet ist f lotter och låtsasvärden.