Inlägg av JamesBond

Inlägg som JamesBond har skrivit i forumet

min absolut favorit är sountracket från Uncharted spelen

Skrivet av Popski:

Polacker med kattögon räknas icke!

haha ska vara det då

Skrivet av Popski:

Svär är, eller snarare var, mycket riktigt väldigt lätta. Även riktigt stora tvåhandssvärd vägde typ som två mjölkpaket, och var bra balanserade. Däremot var svärd långa och därmed otympliga. Att släpa runt på mer än ett svärd i strid var knappast vanligt. Enda skälet till det skulle vara att man hade ett stort svärd som huvudvapen och sedan ett mindre som back-up. Det vanliga var dock att huvudvapnet var ett spjut eller, mindre vanligt, en yxa.

Några jättehammare släpade man givetvis inte heller runt på. Ett vapen man orkar svinga två, tre gånger innan man är helt slut är ett värdelöst vapen på ett slagfält. Medeltida stridsyxor, stridshammare och stridsklubbor hade betydligt mindre huvuden än deras motsvarigheter i filmens och spelen värld. Går man på ett museum och tittar på riktiga vapen så slås man första gången av hur tunna yxbladen är och hur små klubbhuvudena är.

Bara ett svärd? trodde alltid man hade två stycken, ett i stål och ett i silver

Skrivet av cyprus:

Jaha ok se på fan, fantomen i ett spel hur har jag missat det 😁 (Prenumerant på fantomentidningen till alltför hög ålder)

Precis min tanke, har jag också missat! Fantomen med lite scifi 😂

Fantomen, finns inget sånt spel såvitt jag vet

Skrivet av Akronym:
Skrivet av JamesBond:
Skrivet av Slashgibber:
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?

Du menar sakta och stabilt, och inget som kan stoppa dess framfart

...utom soppatorsk.

Var väl om jag minns rätt det vanliga sättet för en Tiger II att dö. sprängd av den egna besättningen efter att den hade strandats pga. just soppatorsk. Eller är jag felinformerad här?

För att den fick soppatorsk betyder inte att det var en dålig stridsvagn. Okej, den var stor och tung och drack mycket. Men eftersom tyskarna fick fram denna så sent under kriget då tyskarna vad tillbakapressade och var hårt bombat av allierat flyg så sjönk deras bränsletillverkning. Antar då de prioriterade annat före den.

Att dom sprängde dessa själva var nog mer att de inte ville att denna best skulle falla i fiendernas händer och använda dessa själva.

Skrivet av Slashgibber:
Citat:

Hearts of Iron IV ångar på som en Tiger II:a på landsväg

Så med nöd och näppe med andra ord?

Du menar sakta och stabilt, och inget som kan stoppa dess framfart

Som jag har längtat!

Skrivet av Magrit:
Skrivet av eatem:

Ni som kan spelet bättre än mig, annat än att detta är "kul att ha" så är det väl onödigt? Det finns väl bara ett visst antal klasser? Eller går det att få 100 unika karaktärer med t.ex. en orc av varje klass, en gnom av varje klass osv? (Isåfall kan jag se en liten poäng med det).

Mjamjo du kan förvisso vara olika klasser med varje ras, som gnom kan du vara Mage, Rogue, Warlock, Warrior, Death knight och Monk tror jag, men skillnaden mellan en gnom Rogue och en människo-rogue är väl inte riktigt så pass stor att det är värt att ha två rogues, utan klassen är oftast inte överdrivet påverkad av rasen.

Man kan ha två professions per karaktär, vilket gör att han kan mixa in en aspekt till, men detta är väl egentligen bara ett exempel på en kul grej att göra med mycket tid

Räknade lite snabbt, 108 olika kombinationer finns det om man har alla klassar på alla raser

Vi på jobbet börjar få slut på idéer på 10 timmars låtar, så tack för tipset

Skrivet av Luftman:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av Luftman:

Battlefield: 900 000 B.C. - Sticks and Stones

Kan va nått - Jag vill köra mammut!

Kanske kunde ha varit ännu längre bakåt med dinosaurier som slåss med laservapen, vars har vi @WildThing ?

Själv blev jag sugen på att börja med swtor igen nu när Shadow of Revan expansionen kommer i december

Skrivet av Tiktakbombom:
Skrivet av Ender:

Otroligt dock, artikeln har varit uppe en timme, och stormen har inte brakat lös än

Gillar vad dom försöker göra iallafall. De få relationsscener jag sett i spel verkar alltid så stela och platta. Fler kvinnor och bättre manusförfattare på plats borde kunna skapa en mer genuin känsla. Om det fungerar med trovärdigheten i böcker och film, varför ska det vara så svårt i spel?

Även om jag än så länge inte spelar den typen av spel så vore det ju kul om utvecklarna någon gång lyckades skapa lite laddning mellan sina karaktärer, och att det sedan är något man kan utveckla, om man vill!
Framtidens spel är runt hörnet

Final Fantasy VI lyckades med att skapa genuina känslor mellan karaktärer och lyfta fram kärleken, det släpptes 1994. Problemet ligger i att rollspel från väst har tomma protagonister. Det är svårt att lyfta fram någon känslor karaktärer emellan när den ena är ett blankt papper. Det är trots allt du, spelaren, som gillar Liara i Mass Effect, inte karaktären Shepard. Att få kärlek att kännas äkta i spel som inte är RPG's, där spelmekanik brukar vara fokuset, är dessutom svårt.

Liara? Tali'Zorah var ju den man gillade mest

Det ska vara Nathan Fillion. Ingen annan!

Kristdemokraterna <3 Battlefield 1942

Dom spelar säkert modden Silent Heroes och krossar norrmännen

eller så fortsätter man köpa en fysiskt kopia på webhallen så blir det ännu billigare

Denna scen var det första jag fick upp i huvudet när jag läste artikeln.

Har väntat snart 10 år på en uppföljare till detta underbara spel. Oavsett vem det är som köper det får ta och använda licensen också och göra en 3:a!

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Coolt att James Bond fick en nyckel...

Tyder kanske på att han har lite känsla för kvalité, och inte spelar sina egna spel.

Måste jag erkänna, den var ganska bra