Totalt har Markus Perssons guldkalv sålt långt över 10 miljoner exemplar.

Xbox 360-versionen av #Minecraft har sålt över 3,6 miljoner exemplar, avslöjar Mojang-anställde Daniel Kaplan. Sedan tidigare har företaget berättat att konsolversionen av det hyllade indie-äventyret säljer åtminstone 17 000 ex om dagen.

Detta innebär att Minecraft – om man inkluderar pc-versionen – sålt i långt över 10 miljoner exemplar. Inte illa pinkat, för mannen med hatten.

– Jag älskar verkligen att vara tillbaka på jobbet! Och jag överraskades av att se att 3,6 miljoner människor nu köpt Minecraft till Xbox. Wow! <3, twittrar Daniel Kaplan.

Grafik är inte allt, kanske inte det, men i ärlighetens namn hade det inte vart mer kul om det man byggde var någorlunda snyggt ? Provade minecraft demot och kunde inte se om det var höns eller får man jagade runt. Det är ju trots allt 2012 så lite graf... 29/08 Nu skall jag följa det senaste modet på Fz och skriva; " Vad omogen du är! Inlägget anmält för personangrepp! " 29/08 Fast... nu är det ju inte alls bra. Ditt argument faller just där, eftersom folk inte kan stå fast vid vad dem säger, ytterst få kan. Folk blir mer eller mindre tvingade till att inhandla DLC = Ea kan fortsätta exploatera sönder. Kvalitén sjunker, suppo... 29/08 det är mest omogna snorungar som gå runt och hata EA...exempelvis du 29/08 Kul att du länkar den där bilden för den demonstrerar exakt det jag försöker poängtera. Du har helt rätt, det är precis sådär många gnällspikar gör. Folk snackar mycket. Men, man kan inte ha sin tårta och äta den samtidigt. Uppenbarligen är ju 9 kartor... 29/08 Påstod aldrig att DLC var ett EA påfund heller, läs om. Däremot är dem drivande gällande just DLC. EA äger flertalet stora titlar, samtliga ser dem till att exploatera till tusen. Folk har klagat i många år på hur Activision "mjölkar" sönder CoD serien... 29/08 Först och främst är ju inte DLC något som var Electronic Arts påfund. Extra speltillägg existerade ju redan på disketter under 80-talet. Modernisering/Internet har gjort processen enklare. För det andra så är det ju en fri marknad, vi tvingas ju inte... 29/08 EA hade i stort sätt ingenting med BF1942 att göra mer än att dom publicerade spelet. Det var när DICE köptes upp och blev en officiell EA studio som allt gick neråt. Battlefield-serien dras allt mer upp från sina rötter precis som COD redan har råkat... 28/08 Utvecklingen hade redan börjat av BATtlefield 1942 innan EA gav sig in i leken. Battlefield har väll både växt och sjunkit pga EA. Jag menar EA har garanterat bestämt att DICE ska släppa fokus på vissa saker i BF3 för det tycker dom inte är viktigt efte... 28/08 Vill hålla med dig här. Att satsa enorma summor på publisering leder inte nödvändigtvis till ett bra spel alls. Kolla bara på förra årets 'Homefront'. Jag vill minnas att THQ lade ner många miljoner på den titeln, spelet blev inte mer populärt för det! 28/08
Skicka en rättelse