Innehåll, innehåll och innehåll menar Visceral Games.

När #Battlefield 4 släpptes redan två år efter #Battlefield 3 var det många som tyckte att det var för nära inpå, särskilt när de båda spelen erbjöd liknande miljöer. När nu #Hardline ska släppas blott ett år efter fyran är rösterna ännu högre och många undrar varför det inte kunde ha varit en expansion. Thad Sesser på #Visceral Games förklarar:

– Vi har förbättrat fordonsfysiken för krockar är desto viktigare i ett tjuv- och poliskoncept än i Battlefield [3]. Vi har mer att visa än det som sågs på E3. Fler kartor, mer vapen, fler coola prylar. vi har fler häftiga saker att visa upp de kommande månaderna. Fler spellägen, som exempel. Det finns massor av nytt innehåll. Det är inte bara nya texturer på gamla saker.

Samtidigt är många oroliga över att detta är starten för en årlig inkarnation av Battlefield. Dice-chefen KM Troedsson kan varken bekräfta eller förneka det i en intervju med Eurogamer, istället säger han att "inga sådana reglar är satta" vilket kan tolkas lite hursomhelst.

Nej, det är Dice rakt av. Den där svensk-rabatten är direkt pinsam idag. Dice sålde sig till EA. Dice valde att lägga sin spelserie i deras armar. Dice tog ett beslut att göra så, ingen tvingade dem. Dice tjänade pengar på det. Dice egna val! All Dice,... 25/06 Precis vad som fick in mig i Battlefield från första början. :D 25/06 "EA-chefens försvar efter ”BF4”-fiaskot. Wilson: ”Vi har förändrat utvecklingsprocesserna”." http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article19111319.ab 25/06 Exakt så här känner jag. Det ironiska var att det en halvtimme i betan innan jag bestämde mig för att börja spela Payday 2 igen som jag inte kört på ett par månader. Det är sådan enorma skillnad i djup på Payday 2 och Hardline så det är helt löjligt. I... 24/06 It's spelled EA. Jag spelade 30 min. Avinstallerade. Jag tror inte de förstår vad den här typen av spelare är ute efter (dvs de som vill ha en Heat upplevelse..). Hade de bara gjort ett Payday 2 med två lag så hade det blivit otroligt roligt. Nu är det... 24/06 ...men vad ska de göra? De gör ett spel i en spelserie som har bra säljpotential och det som framkommer är att spelarna tycker att prissättningen är absurd för nåt som skiljer så lite och känns så bekant. Kanske tänker de sig att det bara är Apples kund... 24/06 sellout boys. 24/06 Aha det är ingen DLC? ok, då köper jag :) Tack för förklaringen. 23/06 Project Reality är inte bara den bästa battlefieldmodden utan ett av de bästa FPS:en som finns. 23/06 Känns som att spelet ska vara så dramatiskt på nåt vis, musiken som ligger i bakgrunden och pumpas upp mer och mer och helt plötsligt börjar hela bilden skaka och massa sånt. Som om det inte redan var så grötigt att det är helt omöjligt att se fienderna... 23/06
Skicka en rättelse