Lara Croft har valt sida i konsolkriget...

Den kanske största överraskningen på Microsofts presskonferens tidigare idag var att #Rise of the Tomb Raider, uppföljaren till succén #Tomb Raider, bara kommer att släppas på Xbox. Utvecklarna Crystal Dynamics la i samband med avslöjandet ut en längre förklaring på deras Tumblr-konto.

Klicka för mer information

Dear Tomb Raider Community,

As you may have seen, we've just announced that Rise of the Tomb Raider, coming Holiday 2015, is exclusively on Xbox. We consider all of you to be the lifeblood of Tomb Raider and the work we do at Crystal. I'd like to give you some insight into this decision, and why we feel this is the very best thing for the Tomb Raider sequel we're creating at the studio.

Tomb Raider in 2013 was a success due in large part to your continued support. Our goal has always been to deliver something truly special with Rise of the Tomb Raider. Today's announcement with Microsoft is one step to help us put Tomb Raider on top of action adventure gaming. Our friends at Microsoft have always seen huge potential in Tomb Raider and have believed in our vision since our first unveil with them on their stage at E3 2011. We know they will get behind this game more than any support we have had from them in the past - we believe this will be a step to really forging the Tomb Raider brand as one of the biggest in gaming, with the help, belief and backing of a major partner like Microsoft.
This doesn't mean that we're walking away from our fans who only play on PlayStation or on PC. Those are great systems, with great partners, and amazing communities. We have Lara Croft and the Temple of Osiris coming to those platforms this December, and Tomb Raider: The Definitive Edition is available on PS4.

We know that there are probably many more questions and concerns. Please do send them to us, and we'll answer to the best of our ability. Meanwhile we're going all out to try and make something truly special - the most ambitious Tomb Raider game ever built.

Thanks,

Darrell Gallagher

Crystal Dynamics Head of Studios

CS, UT och Quake har jag spelat mycket av men inte CoD. När du säger att du märker att jag inte spelat CS när jag använder DINA argument mot dig så är det nog du som inte spelat CS. Allt det du klagar på i CoD kan du göra i CS med AWP. 2 skott i foten... 14/08 Du har inte spelat cs verkar det som, för i cod så kan du nade tuba och döda när naden inte ens är närheten utav dig. Du kan slänga granater som one shotar, finns inga sådan saker av simpla anledningen aim. Det finns granater som drar ner din hälsa och... 14/08 Suck, tragiskt 14/08 Görs samma i cs. Proffsen kör i 640x480 eller 800x600 och det görs även idag. Spel som bf3 och körs i colourblind för att lättare se fienden. 14/08 Nah, det är lugnt, SÅ intresserad är jag inte. Reagerade bara på att CS framställdes som simpelt. Kanske är det idag i jämförelse mot andra, vad vet jag, men när det fortfarande var en HL mod så ansåg jag att det var roligare och mer komplext än något... 14/08 UT har lagspel och CoD som du kritiserade tidigare har samma lagspel som cs. Så dina argument går emot dig själv just nu. 14/08 Går tillbaka till tidigare inlägg om kritik på call of duty så förstår du diskussionen bättre. 14/08 Hur menar du att Quake 1-3 och UT var komplexa och "hardcore" i jämförelse med CS på den tiden? Har jag missat något? 14/08 Lagspel gör spel mer komplicerade 10 gånger om än sp spel. quake varav är esport för 1v1 och 5v5 cs. Har spelat båda jag kommer själv ifrån quake/ut(specilelt quake) ifrån början. CS är bla ifrån första början en mod i quake för dom som ej är medvetna... 14/08 Störst för att spelet var så förenklat att det passade alla spelare. CoD följde samma recept för att bli tidernas största fps. Båda spelen passar casuals på ett sätt UT och Quake aldrig kommer göra. 14/08
Skicka en rättelse