Efter en längre tids internt finputsning har #Valve meddelat att #Team Fortress 2-banan Gold Rush nu finns tillgänglig för nedladdning via företagets nedladdningstjänst [[Steam]]. Gold Rush innehåller - frånsett nya tillfällen att bringa motståndare om livet - det nya spelläget Payload som snarast för tankarna till eskortuppdragen från #Wolfenstein: Enemy Territory och #Enemy Territory: Quake Wars. Med hjälp av en rälsburen gruvvagn skall det blå laget passera tre brytpunkter på vägen mot den röda fiendebasen - därtill under ett förmodat motstånd från det röda laget.

Uppdateringen introducerar därtill 36 nya bragder för spelets fältläkare - bland dem märks en utmärkelse för att vid fem tillfällen oskadliggöra fientliga spioner som ropar efter sjukvårdare samt ytterligare en för att ha kumulativt delat ut motsvarande en miljon hälsopoäng. Spelets sjukvårdare begåvas därtill med de nya sprutpistolerna "Blutsauger" samt "Kritzkrieg" (där den senare ger mottagaren 100% chans att utdela så kallade kritiska träffar). Spelare som kammat hem samtliga bragder belönas därtill med bensågen "The Ubersaw" vars åsamkade skada direkt omvandlas till överladdningsenergi - efter fyra träffar med nämnda såg skall energin vara fulladdad.

I ett illa dold försök att ytterligare uppmärksamma spelet kommer Team Fortress 2 därtill att vara helt kostnadsfritt att spela hela helgen med start 21:00 ikväll. Någon sluttid för gratisspelande nämns dock ej i den kommuniké FZ:s newsdesk tagit del av, även om omständigheterna talar för att man stänger [[server | servrarna]] först på måndag morgon 09:00. Om och när Gold Rush-uppdateringen även kommer att göras tillgängliga för [[Xbox 360]]- och [[Playstation 3]]-spelare är ännu oklart.

Klicka för mer information

Så här ser uppdateringsnyheterna i sin helhet ut:

Added Goldrush
Added Character Info and Loadout to the main menu
Added 39 Medic achievements

Added unique Medic items:
The Blutsaugher, The Kritzkrieg, and The Ubersaw

Added new attack animations to most melee weapons
Added new speech for the Heavy and Demoman
Added Stopwatch mode to Tournament mode
Automatically used on Attack/Defense maps
Teleporter effect no longer shows up on invisible or disguised Spies
Spies disguised as their own team can now capture control points
Increased force taken by pipebombs by bullets and explosions
Target ID hud is now colored red or blue to match the spectator target
Tournament mode no longer ends matches early if the time limit is nearly up when a new round starts

Fixed exploit where clients could start benchmark mode on servers
Fixed drowning exploit that allowed players to regenerate health
Fixed reload exploit that allowed plays to fire instantly after switching weapons
Fixed flamethrower bug where a player flush against a wall couldn't be lit on fire from the front
Fixed invulnerability overlay not drawing if the invuln player was previously on fire
Fixed "times used" entry in teleporters maxing out at 32
Fixed rare client crash on level change during control point capturing
Minor fix to stat gathering to prevent players using sv_cheats to easily garner achievements

For mapmakers:

Mapmakers can now directly place the tf_gamerules entity into their map. Fixes Hammer thinking the inputs to it are broken
Mapmakers can now place Engineer buildings directly into a map, with an option for them to be invulnerable
Added "AddRedTeamScore" and "AddBlueTeamScore" inputs to tf_gamerules
Added "SetRequiredObserverTarget" input to tf_gamerules. Force spectators to use the specified viewpoint

Granary:

Added setup time logic, and gates to the middle
Fixed an overlay alignment bug on one of blue's gate signs
Minor lighting fixes in red/blue spawns

2Fort:

Added medium ammo and health to basement hallways
Added small ammo and health to top of spiral
Fixed a clip brush exploit outside blue sniper deck
Fixed number "2" overlay on front of red base not being assigned to the brush face

Tack till Håkan, Boulund, anon14448, anon19456, mosoloa1 för detta #nyhetstips!
Jepp såg det nu Håkan. :) Tja inte helt fel detta liret, kanske inte riktigt min stil, man har ju vant sig vid dom mer komplicerade Battlefield-spelen. Skoj tidsfördriv efter ett par öl? :P 03/05 Hurv.. blir verkligen inget köp. tack freew 03/05 Oxide: Du kan nog bara bestämma vart Steam ska ligga. Sedan så hamlar ALLTID spelen du laddat hem i C:\*\Steam\steamapps\ditt_nick\ 03/05 Hm newbie fråga, kan man bestämma var Steam tankar ner och installerar spelet? Ganska förvånad över att den börjar tanka ner hela skiten utan att fråga var jag vill ha det... Oo 03/05 Problemet som har varit hela kvällen är att absolut ingen vill spela medic. Man blir tokig när man måste springa som bara fan och heala 12-13 personer. 03/05 *söker TF2 klan, en seriös, skillad och erfarna spelare i klanen* 03/05 Nej tack för min del, TF1 till Quake var bättre. Bakom ett charmigt yttre ligger en spelmekanik som säkerligen ruttnat i samma veva som Valve lade sina flottiga fingrar på modmakarnas skapelse för länge sedan. Samtliga klasser skall ha übermycket health... 03/05 Tror att det är därför dem släppte achievements och vapnen till medics först. Skulle nog vara värre om dem skulle börjat med t.ex. engineer som dem flesta nybörjare verkar börja med. Det är ju nu när många spelar som medic som man kör som Heavy. ;) 02/05 Tycker dock inte alls om att de bara släppte achievements för en klass, nästan varenda person är medic. Har varit med om tillfällen där det var 6 medics och 3 engineers och 1-2 demoman/soldier varav 2 helade och resten försökte slå folk med sågen. :/... 02/05 Är dock jävligt tråkigt att spela TF2 nu. ALLA.. Och då verkligen ALLA spela medics. I ett team på 10pers, så kanske 6-7pers spela Medics.. Hur jäkla kul gameplay blir det då liksom? Innan var medics en nästintill utdöd klass, men nu vill alla spela den... 02/05
Skicka en rättelse