Spana in första utvecklardagboken!

Gravel är ett racingspel som utvecklas av Milestone (Ride 2, MotoGP 17) och släpps till Playstation 4, Xbox One och pc "tidigt 2018". På menyn står, enligt utvecklarna själva, rolig offroad-racing med fotorealistisk grafik och dynamiskt vädersystem.

Unreal 4 är motorn som driver upplevelsen, och i en första utvecklardagbok får vi se när Milestone skapar miljöer och ljuseffekter. Samtidigt förklarar de hur de arbetar och berättar mer om vad vi kan förvänta oss av spelet.

Träden är då definitivt inte fotorealistiska. (geléfladder anim + låg poly). 18/07 Videon sålde mig inte riktigt. Bara massa snack om UE4 motorn. Fysiken är ju det viktigaste. Kan bli nåt om det är i närheten av Dirt Rally. Annars håller jag mig till sistnämnda 17/07 Håller med. Personligen tycker jag att ljud är det viktigaste i ett spel. Synd bara att han i klippet i princip förklarade hur lata dom va och lät mjukvaran slänga på en synthesizer som fungerar i princip som ett autotune. Det kommer höras o låta plasti... 17/07 Gillar hur de började snacka om ljudet i spelet och sen slänger på tung musik samtidigt så man knappt hör bilen, bra tänkt! Spel som har bra ljud för just bilarna i det är project cars och Dirt Rally, just att man hör bromsar, upphängning och allt annat... 17/07 Ok, jag har aldrig varit i kontakt med dom så jag kan inte uttala mig om det. 17/07 Absolut, gillade också Ride 2. Verkar mest som att de tappar bollen när det gäller MotoGP licensen. Fast deras attityd är dålig rakt igenom. 17/07 Men Ride 2 är faktiskt riktigt bra :) 17/07 Jag har ingen erfarenhet med utvecklarna, men det är lätt att låtsas kunna sin sak om spelutveckling med unreal engine som ger dig möjligheten att göra snygga miljöer till spel på några minuter. 17/07 Har noll förtroende för de här utvecklarna. Det är samma gäng som gör MotoGP serien. De har riktigt dålig inställning till sina kunder. En namn insamling har redan dragit in över 200 namn för att få dem andra ända sitt sätt. https://www.change.org/p/dor... 17/07 De snackade en del om motorljud osv i slutet.. njae, tyckte det lät som de tagit ljuden från någon standardkälla.. som vilket annat casualbilspel som helst.. Men "work in progress" så vi får se vart det här bär. 17/07
Skicka en rättelse