Veckans stora snackis har så klart varit avtäckningen av The Witcher 4, som bestod av en förrenderad trailer där Ciri gör comeback, denna gång som fullfjädrad witcher, och försöker rädda en ung mö från monster – som tidigare med andemeningen att inte alla av dem har sex ben och huggtänder.
Hur det faktiska spelet kommer att se ut vet vi inte, men i en intervju med VGC försäkrar CD Projekt Red att fokus kommer att ligga på kvalitet, och inte på att skapa en gigantisk värld bara för storlekens skull (kartan blir, enligt andra på CDPR, ungefär lika stor som i The Witcher 3).
Vi säger alltid att allt vi gör ska vara meningsfullt, och det innebär att vi bara kan ha en viss mängd som faktiskt är meningsfullt och intressant. När vi börjar att upprepa saker så anser jag att det då har blivit för stort. Phillipp Weber, narrativ regissör.
Med det sagt så kommer spelet att vara stort, men det viktiga, enligt Weber, är att det sker inlevelsefulla saker i spelet.
Den öppna världen behöver inte nödvändigtvis bli större och större och större, men den öppna världen kan bli djupare och mer inlevelsefull, mer systematisk. Jag tycker att det är något som är riktigt spännande att titta på.
Avslutningsvis försäkrar de att spelet i allra högsta grad är en uppföljare till den tidigare trilogin och visar hänsyn till det som skedde i de spelen, men att det inte kommer att vara några problem att hoppa in i The Witcher 4 som ny spelare.