Frank Gibeau vet vad titlar som Dungeon Keeper och Populous betytt för spelhistorien.

#EA Games-chefen Frank Gibeau kan sin spelhistoria enligt en ny intervju med CVG. På frågan om EA är färdiga med sina äldsta IP:n berättar han att man definitivt inte glömt bort företagets gamla franchiser men att det krävs att rätt tillfälle visar sig för att man ska kunna återuppliva klassiker som #Dungeon Keeper och #Populous.

– Vi tittar ständigt på sätt att utöka den senaste kategorin med spel som Burnout, Need for Speed och Road Rash. Det är någonting vi tänker på hela tiden. Det är samma sak med de gamla Bullfrog-spelen som Dungeon Keeper, Populous, Powermonger, Magic Carpet - listan kan göras lång. Så vi tittar faktiskt på det här och är väldigt medvetna om vårt förflutna.

– Det viktigaste för oss är att om vi tar upp något av dessa på nytt, så måste spelet vara bra. Från vårt perspektiv handlar det om att göra en avvägning mellan det där som får saker att se bra ut i backspegeln och det som man måste göra [för att ett spel ska bli bra] i dag. Jag vet inte hur det är för er men när jag blickar tillbaka på GoldenEye så tänker jag på det där fantastiska spelet, och sedan går man tillbaka och spelar det och bara... verkligen?

#EA ryktas just nu jobba på ett återuppliva #Syndicate tillsammans med Uppsalastudion #Starbreeze Studios.

Skicka en rättelse