Warhammer Online har gått guld

Inaktiv
Warhammer Online har gått guld

Är extremt sugen på det men ska vänta och se vad rescensionerna säger !

Grattis förresten :b

Medlem
Medlem

Vill ha dettta men ekonomin och tid håller inte riktigt med.

Medlem

IMO blir inte bättre än AoC.

Medlem

där ser man.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Inväntar recensionerna!!! Mina känslor säger 71-88% i PC Gamer! Får se om mina känslor har rätt!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kommer floppa mer än AoC.

Medlem

Total WoW-replika. Tekniskt sett är det wow i ett annat namn, men känslan är 0. Åtminstonde i detta skede.

Medlem

Gött. Längtar tills att jag kan sno min polares 10 dagars Free Trial


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Total WoW-replika. Tekniskt sett är det wow i ett annat namn, men känslan är 0. Åtminstonde i detta skede. Lååångt ifrån klart. AoC var/är betydligt bättre när det släpptes.

Medlem
Skrivet av Twitch:

Total WoW-replika. Tekniskt sett är det wow i ett annat namn, men känslan är 0. Åtminstonde i detta skede.

Oj, det dröjde tills det 7e inlägget innan det kom. Du tillhör den gruppen som inte fattar att det är Warcraft som rippat från allt annat tydligen, förutom GUIet då.

// edit

BTW: Om du nu bara har X-Box, så varför ens bry sig om att kommentera en PC-nyhet, speciellt med skitsnack som det? Bara för att reta upp folk eller?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av Twitch:

Total WoW-replika. Tekniskt sett är det wow i ett annat namn, men känslan är 0. Åtminstonde i detta skede. Lååångt ifrån klart. AoC var/är betydligt bättre när det släpptes.

Eré We Goo

Medlem

Twitch *en massa skit*

Ja om man inte spelat spelet och bara spelat wow och inte kan se längre än sin näsa så e det nog en replika.

Inaktiv

Det kan självklart bli en halvflopp som Aoc, men det kan gå bättre för Warhammer. Se på wow är igentligen inte avancerat men otroligt populärt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

löjligt med folk som säger att det är en wow replika när det självklart är tvärtemot....men iaf...det ser så förbannat tråkigt ut och striderna är gammla mmo skolan....nej tack...håller mig till aoc

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Twitch:

Total WoW-replika. Tekniskt sett är det wow i ett annat namn, men känslan är 0. Åtminstonde i detta skede.

Oj, det dröjde tills det 7e inlägget innan det kom. Du tillhör den gruppen som inte fattar att det är Warcraft som rippat från allt annat tydligen, förutom GUIet då.

Har spelat många online-spel långt innan WoW kom, förmodligen betydligt fler än dig, särkilt många från asien. Men jag har också spelat Warhammer betan. De har snott ta mig f*n varenda detalj som gör WoW unikt, men implementerat det halvfärdigt. Vräk inte ut en massa fanboy-skitsnack, när du uppenbart inte har spelat Warhammer. Har man spelat Warhammer är "WoW-klon" allt man får fram på tungspetsen, det lämnar inget unikt intryck som de flesta andra MMO gör. Det enda riktigt roliga som de gjort bra är open PvP-questen som är riktigt skoj, något som de lyckades bra med i deras tidigare MMO, DAoC.

Jag har aldrig tyckt WoW varit jättebra, det är som CS, ett egentligen rätt gammalt mediokert spel men som på grund av sin storlek ändå lockar nya användare. Warhammer däremot är och kommer förmodligen att förbli, ett helt enkelt dåligt spel.

Kvalitet > Kvantitet, vilket även ditt inlägg och antalet på dina inlägg svarar för. Ha en trevlig kväll unge herre.

Inaktiv

hur jäkla unikt kan ett mmorpg va? döda, lassa in xp, levla, vara social, bättra på grejjerna! Det är väll mest några få saker i spelet som särskiljer sig från andra! jag är ingen rollspels-veteran men jag anser mig ha en aning om vad det handlar om. Warhammer tycker jag ändå verkar kul, speciellt med sitt RvR-system!


signatur

ammagawhd...

Medlem
Skrivet av Remus:

Inväntar recensionerna!!! Mina känslor säger 71-88% i PC Gamer! Får se om mina känslor har rätt!

Ska detta föreställa ett skämt eller? Ganska stor marginal du har där...

Medlem

Twitch: Det är ganska svårt att få Warhammer att inte efterlikna Warcraft då Blizzard snott det mesta från Warhammeruniversumet från Games Workshop då Blizzard ej fick licensiera Warhammer en gång i tiden.

Folk lär ju aldrig förstå detta dock. Det går inte förklara saker för insnöade WoW-idioter.

Medlem
Skrivet av Twitch:

jag har också spelat Warhammer betan.

Verkligen? Det har jag också.

Skrivet av Twitch:

De har snott ta mig f*n varenda detalj som gör WoW unikt, men implementerat det halvfärdigt.

1) Vilket kom först, Warhammer-universumet eller Warcraft? Just precis, inte var det Warcraft och därmed WoW. WoW har alltså tagit från WH och inte tvärt om. Sedan när det gäller spelupplägg och funktioner kan man diskutera vem som tagit ifrån vad, om du nu spelat så många online-spel som du påstår så borde du veta att WoW inte var det första MMORPGet och mkt som man finner där har redan gjorts i andra spel.

2) "implementerat det halvfärdigt", jo, om du vet vad BETA innebär så... Eller du kanske har spelat den färdiga produkten redan?

Skrivet av Twitch:

Vräk inte ut en massa fanboy-skitsnack, när du uppenbart inte har spelat Warhammer. Har man spelat Warhammer är "WoW-klon" allt man får fram på tungspetsen, det lämnar inget unikt intryck som de flesta andra MMO gör.

Vem är det som spyr fanboy-snack? Åter igen, vad kom först WH eller WC? Vilket var det första MMORPGet? Inte WoW inte.

Skrivet av Twitch:

Kvalitet > Kvantitet, vilket även ditt inlägg och antalet på dina inlägg svarar för.

Så du har läst alla mina andra inlägg också då eller? Plus att du har ensamrätt på att avgöra vad som är kvalitet? Ja du, med dina påhopp är det inte svårt att avgöra vem som är omogen här. Trevlig "kväll" (kl 18...) du med, hur mkt ironi det nu det var i det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

WOOOOHO! Happy times!

Medlem

Visuellt så ser det ut som wow med lite upphottad grafik.. typ skarpare texturer.. o lite shaders.

sen hur det är spelmässigt förblir osagt fram till släppet.

Medlem

Jag tror faktiskt att Twitch bara menade spelet och inte universumet.

Men jag är en "wow-idiot" som dr00l så snällt sa.
Men jag vet om att Starcraft och Warcraft båda är mer eller mindre stulna från Warhammer, men jag tycker båda dom 2 universumen är lika underhållande.
Jag ser ifram emot att se exakt hur detta MMORGP blir, alltså inte dömma det på förhand I en beta som enligt vad jag ahr hört har rest sig en hel del jämfört med starten.

Man ska inte springa runt och ojja sig på en beta, varken wow eller wrath of the litchking eller warhammer online eller ens pong för den delen


signatur

Mirrors are more fun than television

Medlem

Den största likheten mellan WoW och WAR verkar vara att antingen hyllar man spelet, eller så sågar man det.

Det där mitt i mellan verkar inte finnas för dessa spel.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem
Skrivet av conthox:

svar

Ok fair is fair, då jag givetvis inte spelat den färdiga produkten ska jag kanska ligga lågt på "halvfärdiga implementeringar"-delen, och spara på andra kommentarer också för den delen. Huruvida WH eller WC kom först är ovidkommande för min del då jag pratar om Warhammer Online och inget annat.

Men då jag anser WoW -som jag nämnde tidigare -som ett mycket överskattat spel, och WAR på många sett ger samma intryck som WoW (fast inte samma positiva känsla) så har WAR helt enkelt inte fallit mig i smaken. Sen att det finns ignoranta barn som tror att WoW är TEH ONE AND ONLY ORIGINAL!!!!-MMO och alla andra spel är kopior är en helt annan sak, då jag snarare hör till den skaran som står på andra sidan som vet att det är ganska så precis tvärtom.

Skrivet av Macoo:

Jag tror faktiskt att Twitch bara menade spelet och inte universumet.

Precis

Inaktiv

Även om blizzard snodde från warhammer universumet till warcraft spelen så betyder ju inte det att Mythic INTE har snott speldesign delar från WoW. Hur man än vrider å vänder på det är faktiskt World of Warcraft utvecklat före Warhammer Online så WoW kan inte snott från Warhammer Online, men troligen åt andra hållet.
Håll skillnad på Lore och Speldesign.

Inaktiv

Blir kul att se om det blir någon hit.

Medlem
Skrivet av Skitz:

Finns det gameplay filmer ännu tro?

Om jag inte minns fel så har de lyft NDA nu, så internet lär väl svämma över med folks filmer från betan vid det här laget.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Inaktiv
Skrivet av Lite Lätt Lullig:

Även om blizzard snodde från warhammer universumet till warcraft spelen så betyder ju inte det att Mythic INTE har snott speldesign delar från WoW. Hur man än vrider å vänder på det är faktiskt World of Warcraft utvecklat före Warhammer Online så WoW kan inte snott från Warhammer Online, men troligen åt andra hållet.
Håll skillnad på Lore och Speldesign.

Så länge spelet är underhållande och kul, så skiter jag personligen blanka fan i om vem som tagit från vem ^^.

123
Skriv svar