Testa The Settlers: Rise of an Empire, demo ute

Robot
Inaktiv
Testa The Settlers: Rise of an Empire, demo ute

Är det någon större skillnad på den här och betan tro?

Medlem

känns inte som de...

Medlem

Betan funkade inte alls för mig. Totalvägrade att starta. Får väl ändå ta och testa detta senare idag, även om många säger att betan var dålig.

Medlem

Jag önskar att Felia ála telia kunde fixa så jag får mitt 8mbit någongång, dom är rätt duktiga.. Jag vill kunna tanka snabbare än 250 kb / sec =(.


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem
Skrivet av FZ:

...The Settlers-serien sker det för första gången med kvinnliga spelpersoner...

Inte riktigt sant. Brallisar har förekommit förr i spelserien. Amasonerna kanske någon minns?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Medlem

Det går bara att spela mot AIn i denna till skillnad från i betan där det bara var multiplayer.
De har fixat en del buggar också men jag tycker vissa saker fattas.

De borde t.ex. Låta en utrota rovdjuren så man slipper dem.
På nått sätt bygga hus åt carriers så att man har folk som är dedikerade till att hämta resurser/mat etc.
Bättre markering för vad som är fertile ground å så.

Annars är det asball. Skulle vara kul med ett multiplayer mot AI läge också.

Medlem

Detta gick iaf att starta till skillnad från betan som inte fungerade alls.

Tyvärr har jag samma problem här som i nästan alla nya spel: min interna pc-speaker börjar varningspipa för processoröverhettning... måste nog plocka loss fläkten och damma ordentligt i datorn.

Medlem

Länge sedan jag spelade Settlers nu, men denna verkade vara riktigt trevlig. Dock så finns det ju lite buggar i demo versionen och den var lite väl tunn på innehåll.

Hoppas de tar och förbättrar interfacet lite med.

Men överlag verkar de ha gjorde ett bra resource management spel.

Medlem

hur är upplägget jämfört med betan, bara singelplayer här? har man en värdig motståndare eller är det fortf bara små-rövare lite här och där?

Medlem

Jag gillar verkligen känslan i detta spel. Bortsett från allt snack av "hjältarna" så har spelet den där settlers-känslan.

Medlem

Är det nåt starforce skit eller liknande på den här demon? För min dator började gå väldigt segt efter att jag installerat det (har nu avinstallerat det men går fortfarande sakta).


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Eftersom det är ubi så är svaret troligen nej.
De kör inte med den skiten längre eftersom de blev rätt så utskällda sist det begav sig.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Låter bra det. Får väl fixa lite med datorn, funkar just nu iaf.

Vill ju gärna kunna köra hela settlers så småningom.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Bah detta var lika tråkigt som jag befarat :/
Efter settlers 4 (eller om det var 3) så har settlers varit värdelöst.
Det är ju knappt nån skillnad på detta settlers och på nyaste shogun total war och age of empires ...
Samma plåttriga tråkiga grafik , extremt tråkig ekonomi med skatter o skit och heroes (vem tycker det är kul ???)

Nä tacka vet jag The Settlers II - 10th Anniversary , simpelt och kul.

1
Skriv svar