Test - hur är det att köra stridsvagn?

Robot
Medlem
Test - hur är det att köra stridsvagn?

hehe skönt reportage

Aldrigt åkt i en pansarvagn bara sett 8 pansarvagnar åka i typ skyttelinje och skjuta på live bana

En fröjd för ögat.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hade kunnat tänka mig att betala en större summa för att provköra den (eller ännu hellre någon gammal ww2 stridsvagn)

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Hade kunnat tänka mig att betala en större summa för att provköra den (eller ännu hellre någon gammal ww2 stridsvagn)

Far till Ryssland där kan du utan problem få köra lite mot betalning.

signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Hade varit nice att åka dit och köra en t34

Medlem

Var Tornmekaniker på gamla 122 Leoparden i P4 Skövde när jag gjorde lumpen....fick även provköra en gång när vi hade monterat ihop dom efter 5 månaders renovering/utbildning. Fick aldrig provskjuta dock... men det var riktigt ball å sitta i tornet som skytt. Att se hur gyrot funkar är en ren fröjd. Är nog en hel del som har förbättrats ändå sedan dess (94-95).

Inaktiv

Har praoat en vecka I Revinghed... Då fick vi åka stridsvagn och dyligt.

Riktigt sköj!

signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

Ville köra stridsvagn under värnplikten, men det fick jag inte =(, Så jag sket i det totalt

Inaktiv

verkar jävligt tråkigt...
iofs...jag tycker det är tråkigt att köra över huvud taget

signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Exakt vad är poängen med att köra ett stridsvagn?
Dom är konstrukterade för att skräcka och ta liv ..

Medlem
Skrivet av Enfaro:

"klapa snel hest"

Medlem
Skrivet av LocSin:

Jo det vet jag, men jag undviker helst att sätta min fot på östaternas mark

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av Ankh:

I Ryssland får du åka 30 minuter MIG för c:a 100k. Kan väl vara skoj va?

edit: 150k menar jag

Medlem

fan vad man saknar att få köra sin 122:a nu.....

Medlem
Skrivet av Enfaro:

Tja, varför spelar man våldsamma datorspel som går ut på att döda? Antagligen för att det är en spännande/rolig sak man kan göra utan att nån kommer till skada. Samma sak gäller stridsvagnen.

Medlem

Hmm en sådant hade suttit fint hemma i garaget, hade varit bra i vinter när vädret var som värst. Driftkostnaderna hade nog varit jäkliga dock (55 mil på 1200 liter :S). För att inte snacka om att försöka fickparkera "VAR det där din bil"

signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Mumma! Som gammal stridsvagnsofficer på Leo 2 kan man bara längta tillbaka!

Avstängd

Hehe, häftigt. ^^
Jag har testat sitta i några pansarvagnar, men jag har aldrig prövat köra.

Medlem

Yo Xzibit, pimp my tank!

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Yo Xzibit, pimp my tank!

Nej, do not want.

Medlem

Väl skriven artikel, kul att läsa från början till slut. Good job

Medlem

Fick vara med på en av P4s övningar och åka 90 vagn.. Sitta bak i stridsutrymmet va ingen höjdare, men att stå upp i luckan och se en hel hög vagnar storma över ett öppet fält på linje va en mäktig syn.

Medlem

Jag har aldrig åkt eller kört en stridsvargn, men däremot fick jag köra runt i våra fina "pebba" (PBV 302), vilket klassas som ett stridsfordon, eftersom det kan även transportera soldater.

Jag tillhörde inte vagnbesätting (Spaningsgruppchef på P7 Revingehed), men fick köra en stund under nån övning i Skövde i nån skog typ 10mil från alla andra. Vi var ju spanare, så höll ju oss alltid för oss själva, och ni närheten av fienden, så det var sällan befäl som höll koll på oss.

signatur
Medlem

Jag var skyttesoldat och åkte mest PBV401 vilket jag tyckte var skitskoj, dock så fick jag aldrig åka någon riktig stridsvagn, dock så kastade vi snöboll på Stridsfordon 90 och fick utskällning av befälet

Medlem

Jag var på P18 Gotland (ja, jag har hört dom flesta rosa skämten redan) som radiolänkman och bandvagnsförare och körde små sockerbitar (bv206/2068 ) vilket var enormt kul, men kan tänka mig att strf90 och strv122 är grymt mycke roligare

Vintern 2003-2004 då jag gjorde lumpen var också första året Gotland inte salta på vägarna, vilket banade väg för dm tjockt is vid korsningar, och ja.. grymt kul att sladda på isen med gummilarvfötterna

1
Skriv svar