De tio hetaste Wii-spelen 2007

Robot
De tio hetaste Wii-spelen 2007

Trots Nintendos försäljningsframgång med Wii så finns det ett stort frågetecken och det är spelen. Det har hittills varit ont om bra spel till Wii, även om det finns undantag som bekräftar regeln, men det finns ljus i tunneln då ett antal intressanta titlar släpps under 2007. Vi har sållat agnarna från vetet och resultatet är en topplista över de tio Wii-spel som vi tror mest på i år.


Inaktiv
Vilka Wii-spel blir hetast i år?

super smash bros brawl som fyra? det e ju en säker etta... aja, men vill iaf ha min wii nu!!!


signatur

Nej, jag har inte dyslexi... Det är bara du som inte kan läsa ;)

Super Mario Galaxy är stekhett, likaså många andra av titlarna på listan. DQ Swords vettefan vad jag tycker om egentligen, det verkar rätt gimmickigt. Ni har dessutom glömt Suda 51:s nya Wii-exklusiva spel No More Heroes. Ioförsig är det svårt att se hur bra eller dåligt det kommer att bli ifrån det lilla vi vet om det, men jag är fullt övertygad om dess potential rent storymässigt sett. Med tanke på Killer 7 då

Men återigen, var fan är resten av tredjepartsutvecklarna?

Medlem

inget wii är för småbar

Inaktiv
Medlem

Alltid kul med listor :), lite tråkigt med titlar detta året för Wii även om spel som SMG och Brawl släpps..

SD Gundam Scad Hammers verkar lite smått kul ändå, en hjärndöd dungeoncrawler med gulliga Gundams

Det fattas iofs riktiga storspel från andra utvecklare än Nintendo. Problemet är också att de (Nintendo) kör med samma gamla spel hela tiden (Metroid, Mario, Zelda) - ge oss något nytt.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Har ingen för tillfället, trauma center verkar intressant dock. Bara det inte är endast pussel o dyl sen så är patienten plötsligt frisk.

Medlem

Metal Slug har jag längtat efter i flera år.
Det blir nog en wii när det är släppt (och jag har skaffat en TV)


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Inaktiv

Mario kommer väll först? tills det släpps nått annat spel till Wii i alla fall..typ never

Inaktiv

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=30907]

vad är det för deal med leksaks glasögonen


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=30907]

vad är det för deal med leksaks glasögonen

Man blir det man spelar Hur som helst så tycker jag Super Smash Bros ska ligga etta, Mario Galaxy har jag inte haft ögonen på så mycket så idag så känner jag att de verkar stört, blir väl kanske ändring på det då det släppts mer media.

Medlem

Bleach värkar skit coolt!
Om det funkar bra med
svärden...

Men det kanske inte
kommer till Europa?

Medlem

trauma center lät coolt när jag hörde om det och bilderna såg lockande ut..

men efter att ha sett flera ingame filmer från det så verkar det otroligt tråkigt och stelt...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Smash Bros hade jag placerat som 2:a


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Trauma Center har fått bra betyg i recensioner från staterna.

Medlem

cooking mama - cooking off har ni ju glömt ..cooking mama till DS är superskoj


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Medlem

Alla spel verkar bli bra men givet köp på smash bros super mario dragon quest och kanske fire emblem...

offtopic
vill ha blue dragon nu ...


signatur

Nämen!

Medlem

Kan undra om det är någon som kommer göra en ny version C64 - Sexgames


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

2007 för Xbox 360... Crackdown längre ner på listan, Halo 3 och Gears of War 2 (hoppas) högre upp. Och Assassin's Creed.

Inaktiv

Det här är tänkt att bli hans storslagna "comeback" efter det inte alltför väl mottagna Super Mario Sunshine.
Hur menar du. Spelet blev väl bra mottaget. Inte lika hyllat som Super Mario 64 kanske. Spelet är ganska kul dock sämre än Super mario 64.

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Kan undra om det är någon som kommer göra en ny version C64 - Sexgames

Är du gammal nog för att komma ihåg det spelet så är du nog gammal nog för att kunna emulera det


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Citat:

Är du gammal nog för att komma ihåg det spelet så är du nog gammal nog för att kunna emulera det

Är man gammal nog att komma ihåg det spelet är man gammal nog att klara sej utan det!

Fast, Wii's handkontroll-grejsimojs är ju onekligen som gjord för ett dylikt spel...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

FZ har inte Wii som prio ett direkt. Mario Party 8 släpps inte i mars, utan är försenat till senare i år!

Inaktiv
Skrivet av FoxeN:

FZ har inte Wii som prio ett direkt. Mario Party 8 släpps inte i mars, utan är försenat till senare i år!

Vart har du läst det? för på wiki står det att det kommer den 23'de februari till EU.

Medlem
Skrivet av Explosivo:
Skrivet av FoxeN:

FZ har inte Wii som prio ett direkt. Mario Party 8 släpps inte i mars, utan är försenat till senare i år!

Vart har du läst det? för på wiki står det att det kommer den 23'de februari till EU.

wiki =P

det är gamla uppgifter. bland annat gamecore.se har nyligen skrivit att det är försenat till andra kvartalet i USA. så til sverige kan väl bli hösten eller nåt.

Medlem

Vad är det som verkar så bra med mario? Tycker det är helt förstört sen dom införde 3d i mario. Hade det inte varit mario man styrde hade spelet säkert inte varit så hypat.

Inaktiv

Bra lista, till stora delar. Ser förutom namngivna titlar fram emot SSX Blur, Cooking Mama: Cook Off samt Disaster: Day of Crysis. Men som sagt, kul initiativ. Även om det kan vara svårt att vara totalt uppdaterade om samtliga releasedatum etc.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Som gammal Nintendonostalgiker blir man nästan lite sugen att köpa ett Wii, bara för att få lira Zelda och Metroid igen. De ser heta ut.

Medlem

längtar framförallt efter det nya zelda som utlovades


signatur

Nämen!

12
Skriv svar