Missa inte gratishelgen för Red Orchestra

Medlem
Skrivet av aar88:

Jag tänkte snarare på eskort av kanonen.

Ahh..fair enough


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Katana:

argh.. de måste verkligen göra så att det räcker med 1 man för att styra tanksen, möjligt vis en driver-gunner och en som sköter MG'n.. har varit likadant i vartenda spel jag lirat där tanksen är 2-3manna.. det funkar inte! möjligtvis om man lirar med polare, men public är omöjligt..

var gunner i en tank, nån randomsnubbe var driver.. åkte slalom på banan, och när han såg en fiendetank så ist för att stanna och låta mig sikta in och döda fanskapet så börjar han åka runt runt fiendetanken och jag kunde inte få ett skit gjort

men är väl såna smällar man får ta när de ska ha gratisdagar :/

Sant - men det är coolare om det inte går att köra den med 1 man enbart. Annars kommer folk "paxa" den hela tiden och göra sin sologrej. En grej som stör mig i ww2online är att det finns plats till 3-4 personer i fordonen - men man kan max ha 2 per fordon...störigt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Tycker inte RO liknar något annat onlinespel som iaf jag testat. Köööööööp!

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sant - men det är coolare om det inte går att köra den med 1 man enbart. Annars kommer folk "paxa" den hela tiden och göra sin sologrej.

Joo, visst är det så.. men samtidigt, ur gameplay-perspektiv.. det funkar inte!

Möjligtvis i WW2Online, men inte i ett gåinpåenserverochnötlitepublic-spel som RO :/

Möjligheten att kommunicera med de andra i tanken är för dålig för att man ska kunna ha flermanna-tanks. Man hinner inte sitta och skriva i chatten, å man hinner inte sitta och fumla sig igenom ingame-menyer med voicecommand-grejer.. å man orkar inte sitta med en VOIP-funktion som får en att låta som en tornado :/

Medlem

iofs sant


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Katana:

Möjligheten att kommunicera med de andra i tanken är för dålig för att man ska kunna ha flermanna-tanks. Man hinner inte sitta och skriva i chatten, å man hinner inte sitta och fumla sig igenom ingame-menyer med voicecommand-grejer.. å man orkar inte sitta med en VOIP-funktion som får en att låta som en tornado :/

Prova tryck numpad 5 nästa gång du vill att din förare ska stanna.
Flera numpadknappar är som default bundna till olika voicecommands, och du kan ju även gå in i config och ändra det precis som du vill ha det. Ser du någon med (TT) efter sitt namn (står för Team Tanking) så kan du vara säker på att personen i fråga är beredd att använda teamwork. För övrigt så är det inte riktigt såhär illa annars, men eftersom det är gratisvecka så finns det ovanligt många som inte vet hur man bäst ska styra en stridsvagn.

Ser du mig i spelet (finns oftast på DBDUK-servern) så får du även gärna hoppa in i samma vagn.

Medlem

Ingen som har lust och lira lite, typ samlas på en ventrilo eller TS server och nöta lite ?


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Jo men självklart jag bangar inte Allt ro folk är välkomna in på ip : spectrum7.no-ip.org version 2.1 port: 3784

Medlem

Spelade precis, grymt bra... Dock förstår jag inte folk som tycker det är svårt? Är ju bara sikta och trycka av. Tanks är lite knepigare speciellt om man inte spelar med folk man känner. Men att kuta runt som infanteri var ju enkelt att panga folk, speciellt om man lutar sig mot ett fönster eller dylikt.

Grymt bra spel, nästan så man borde köpa...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Vadå nästan? Ett så bra spel för en så liten penning är väl knappast något att fundera över?

Medlem
Medlem

det är roligt att leka wittman på tankbanor...sprängde upp till ca 20 st ryska vagnar innan min tiger flög åt helvete

Medlem

Jag letade febrilt efter en karta att leka doktor mengele på..men underligt nog fanns det inga..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Katana:

argh.. de måste verkligen göra så att det räcker med 1 man för att styra tanksen, möjligt vis en driver-gunner och en som sköter MG'n.. har varit likadant i vartenda spel jag lirat där tanksen är 2-3manna.. det funkar inte! möjligtvis om man lirar med polare, men public är omöjligt..

var gunner i en tank, nån randomsnubbe var driver.. åkte slalom på banan, och när han såg en fiendetank så ist för att stanna och låta mig sikta in och döda fanskapet så börjar han åka runt runt fiendetanken och jag kunde inte få ett skit gjort

men är väl såna smällar man får ta när de ska ha gratisdagar :/

Nej! Jag vet hur frustrerande det är med en förare som är helt jävla dum i huvudet, men det är få saker som slår adrenalinkicken när man hittat någon att samarbeta med. Om folk envisas med att jävlas kan man alltid spela en annan klass så länge, men frustrationsmomenten public är helt klart värda de stunder man hittar en Panther tillsammans med en polare

För övrigt så går det alldeles utmärkt att kommunicera. Har lyckats ha befälet över en pv IV där vi skövlade genom halva ryska laget på Arad. Detta utan mikrofon. Föraren visste vad han höll på med, varför det räckte med ett minimum av order från min sida. Mer komplicerade saker hann jag plita ner mellan omladdningarna.

Medlem

vissa förare verkar ju dock tro att det är en taxi de kör, det kan försvåra det hela

Medlem
Skrivet av Katana:

vissa förare verkar ju dock tro att det är en taxi de kör, det kan försvåra det hela

Jag vet vad du menar, den ena startade taxametern när jag blev crew


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Katana:

vissa förare verkar ju dock tro att det är en taxi de kör, det kan försvåra det hela

Jag vet vad du menar, den ena startade taxametern när jag blev crew

mm, har varit med om det också.. de brukar köra iväg en bakom fiendens linjer, sen tvingas man hoppa ur och måste betala med livet :/

Medlem

Ja precis - skit jobbigt. Och han snor väskorna också (och min fina handgjorda vattenpipa som jag köpte på Kanarie öarna)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

har, har lirat i princip hela kvällen.. jävlar vilket flyt man hade ibland kutade runt med semi-automaten å pangade på som bara den.. sjukt härligt när man fått upp farten lite. samt kuta omkring på krasnyi oktiabr med mp40 och pangat från höften, jävligt härligt

Medlem

Inte blivit så mycket för min del ännu - men den stunden jag har lirat tyckte jag var helt superbt Fick ett X antal nice kills


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

argh, segt när ens lag beter sig som puckon :/
trial-perioden får RO att bli som camperstrike ett tag.. mitt lag pressade fram hela vägen till tornet som allierade på Odessa.. sen satt de bara där.. ensam rushade jag tornet, gång på gång, med smokescreens å hela köret.. tog mig in i tornet ett par gånger.. men de andra bara satt där.. campa campa campa..

Medlem

Det går tyvärr inte komma ifrån när man spelar ett spel online, och det är extra illa nu under trialperioden som sagt. Det finns dock flera servrar där samarbetet brukar vara bra annars, men några rötägg kommer det alltid finnas ändå.

12
Skriv svar