Call of Duty: Modern Warfare 3

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 3

Modern Warfare 3 – gammal skåpmat eller nyskapande, vildögd uppkomling? Faktum är att det är lite av båda...

#call-of-duty-modern-warfare-3, #call-of-duty-modern-warfare-2, #infinity-ward, #battlefield-3, #call-of-duty-black-ops, #dice


Medlem
Call of Duty: Modern Warfare 3

Trevlig recension! Ska bli kul att testa Co-op.

Inaktiv

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Håller inte med alls faktiskt, Origin märker ja knappast av när de ligger där i bakgrunden och puttrar (och knappast drar speciellt mycket). Och Battlelog tycker ja fungerar över alla mina förväntningar, fenomenalt sätt att hålla direkt koll på sin statistik och att höra efter med vänner som är inne samtidigt.

Medlem

Håller definitivt med om att Origin (framförallt, fem dagar efter release fick Origin för sig att sluta fungera som tänkt - ingen felsökning har hjälpt hittills, och med tanke på att EA väljer att slänga ut den i ett så skarpt läge som BF3-releasen trots att den är i ett beta-stadie känns riktigt vrickat. Till viss del även Battlelog, att använda ett webbaserat interface för att starta och hantera ett spel i såväl singelspelar- som multispelarläge har sina svagheter och begränsningar.) drar ner BF3, precis som att en tjänst för 400 riksdaler per år (hur fungerande den än må vara) drar ner ett spel som redan kostar fullpris (och lite till). Hade det kostat hälften av vad det gör i inköp (eller gärna något mindre ändå), så visst.

För övrigt förtjänar inte MW3 en femma, bara p.g.a. spelmotorn - förväntade mig nästan två avdragna poäng bara för det. I övrigt blir det säkert småtrevligt i MP (DM i MW2 var sanslöst kul), och är co-opläget minst lika bra som BF3s (gärna lite mer kvantitetsmässigt) kan det också bli ett stort plus.

Men spelmotorn... jävla stenålderssmörja, det räcker med den nu.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

En (1) post hann passera sen började argumenterandet om BF3 vs MW3...


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Håller inte med alls. Origin påminner mycket om steam och jag har inte haft några problem med det. Jag har inte heller haft några problem med Battlelog som är en jävligt bra stat tracker.

Medlem
Skrivet av Soothsayer:
Skrivet av showerguy:

Hellre betalar jag 400 kronor per år för en bra och stabil tjänst än att behöva använda Origin och Battlelog som kan vara det sämsta som har hänt spelindustrin under 2000-talet.

Sätter ni en fyra för att Elite kostar pengar så borde ni sätta en fyra på BF3 för att dom har Origin/battlelog.

För övrigt var det en bra recension och betyget rättvist!

Håller inte med alls faktiskt, Origin märker ja knappast av när de ligger där i bakgrunden och puttrar (och knappast drar speciellt mycket). Och Battlelog tycker ja fungerar över alla mina förväntningar, fenomenalt sätt att hålla direkt koll på sin statistik och att höra efter med vänner som är inne samtidigt.

Om MW3 får sämre betyg pga ELITE så borde ju faktiskt Battlefield få minus om inte för att origin är värdelöst, så iaf för att origin får tillåtelse att scanna din dator och all information du har. (om det är på hårddisk eller hela datorn vet jag dock inte)

Verkar trots allt vara ett lovande multiplayerlir att spela med vänner, kampanjen tror jag nog däremot att jag struntar i.

Medlem

Vilken välskriven recension. Speciellt att gå från att på ett skönt sätt såga single-player till att hylla MP såpass mycket att det blir en fyra, och man ifrågasätter inte betyget då det är väl motiverat. Jag tycker tillochmed detta med Elite låter shjysst nu!

Medlem

Lite latvarning att inte kika upp Elite-priset på andra plattformer än Xbox. Jag har inte Xbox och har ingen aning om vad 4000 microsoft-points blir i people-money.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Haha shit kollade på videon, amagad va fult det är, dessutom INGEN recoil på vapnen och hur fan kastar han granaten? Som nån jävla fjolla, så kastar man väl inte? Sjukt hur ett så stort spel kan se så uselt ut.

Medlem
Skrivet av Paddington:

En (1) post hann passera sen började argumenterandet om BF3 vs MW3...

Med tanke på att alla och dennes mormor jämfört de två sedan de utannonserades är det kanske inte så konstigt?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Grabbar...

Tänk på att få fullt ut från bf3, så kostar det inget extra, det gör det på mw3 stort -!?
Det är de, köper du bf3, så har du allt. Köper du mw3, så har du nästan allt.

Fattar inte vad folk klagar på origin, det är som steam, jag märker inte ett skit när det är igång.
Och battlelog fungerar ju fint fint.

Medlem
Skrivet av Squeek:

Om MW3 får sämre betyg pga ELITE så borde ju faktiskt Battlefield få minus om inte för att origin är värdelöst, så iaf för att origin får tillåtelse att scanna din dator och all information du har. (om det är på hårddisk eller hela datorn vet jag dock inte)

Det blir mer rättvist om du jämför Elite med Battlelog.

När jag läste recensionen så trodde jag inte det skulle få mer än en 3'a, och det var inte pga det som skrevs om Elite, utan mer angående singleplayer upplevelsen som jag tyckt vart bra i tidigare spel (utom black ops). Får även känslan att spelet kommer kännas som ett MP map pack med några extra MP funktioner. Tyvärr...

Medlem

gött. blir spela ikväl

Medlem

Jag gillar battlelog angående BF3, men ingen kan tycka om Origin.

Ni som tycker om origin ska kolla upp länken som finns i forum på bf3, var det står att Origin scannar din dator (inte bara vad du surfat, utan precis allt på din dator) och skickar det till EA.

Så sluta jämföra Origin med Steam.

Medlem

Förstår inte varför ni envisas med att jmf CoD med Battlefield. Det är två helt olika spel.

Medlem
Skrivet av Jonrei:

Mamma!!! MW3 fick sämre betyg än BF3 wääähhh! Snälla du sluta gnäll.

jo det verkar juh inte vara bättre

håller med om att elite värkar vara som en battle log fast med en inbygd "noobs guide to the game"

nåt annat som störde migh fruktansvärt var att launch trailen på tredje sidan så står det "the most anticipated game in history"

jag skulle vilja påstå att spel som Starcraft 2, diablo 3, duke nukem forever och half-life 2 episode 3 är/var fan så mycket mer efterlänktade än det här årets cod release

Redaktör
Skrivet av Preed:

Lite latvarning att inte kika upp Elite-priset på andra plattformer än Xbox. Jag har inte Xbox och har ingen aning om vad 4000 microsoft-points blir i people-money.

Det ungefärliga priset står i plus/minus i slutet av recensionen, men det borde förstås ha stått i texten också. Fixat nu, tack för feedback!


signatur
Medlem

Tack för en bra recension!

Men shitt.. Fan det ser ju ut som LEGO jämfört med BF3 (förlåt kan inte hjälpa att jämföra). Men ingen recoil eller bullet-drop, känns bara löjligt. Hade jag inte sett eller spelat BF3 hade detta säkert känts lockade, men nu? näe...

Medlem

haha! 4/5! ja, herregud....


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Håller mig fortfarande på BF3's sida om "slaget" så att säga.
Jag förstår inte hur folk kan klaga på Origins, det fungerar - som många före har sagt - som Steam i princip. Det ligger och puttrar i bakgrunden och drar vad? Inget som jag märker av på långa vägar.

Däremot så hade jag gärna sett en utveckling av Battlelogen, och snälla; ge mig ett menysystem. Battlelogen social - JA!
Battlelogen som spelhanterare - NEJ!

Jag har älskat alla campaigns i CoD serien, sedan MW, så även om den där "korridors-shootern" är där, och gör sig så gott som ständigt påmind, så har CoD lyckats levera en bra story.

Multiplayern däremot har varit likadan sedan Q3-motorn släpptes, för ungefär 10 år sedan. Exakt likadan. Våga göra något nytt för fan, se på DICE.
Att spränga väggar - vackra högupplösta väggar - och se stenraset ramla ner på en stackars snubbe som råkar springa under det, eller ligga på 1km avstånd och blåsa skallen av någon med en M98B sniper, det känns jävligt bra rent ut sagt.

Så båda har bra och dåliga kvalitéer, men DICE kör på nytt, nästan vartenda gång, och lyckas.
CoD-serien behöver en rejäl reboot. Gör om, gör nytt, våga satsa.

Medlem

" Loggar genast in på Origin och kör lite BF3"

Medlem

Låter trevligt. Blir nog till att spela. så småning om ...

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Jonrei:

Mamma!!! MW3 fick sämre betyg än BF3 wääähhh! Snälla du sluta gnäll.

jo det verkar juh inte vara bättre

håller med om att elite värkar vara som en battle log fast med en inbygd "noobs guide to the game"

nåt annat som störde migh fruktansvärt var att launch trailen på tredje sidan så står det "the most anticipated game in history"

jag skulle vilja påstå att spel som Starcraft 2, diablo 3, duke nukem forever och half-life 2 episode 3 är/var fan så mycket mer efterlänktade än det här årets cod release

StarCraft 2 hade folk väntat på i evigheter, och alla seriösa RPG'are längtar sönder sig efter Diablo 3 (jag är en av dem), och har gjort sedan de spelat igenom D2 med alla karaktärer.
MW3 är P12'ornas GOTY, jag menar, kön på Gamex ljuger inte, eller?

Medlem

dedikerade servrar på pc?? eller är det samma skitsystem som i mw2??!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Singleplayer delen var ingen höjdare alls.. Michael Bay skräp! Känns overkligt och som om man såg rambo III x100.

Medlem

Känns vettigt att påminna er redan nu om att hålla diskussionen saklig. Personangrepp raderas på direkten.


signatur

Have a good time!

Skriv svar