Nya bilder från retrodoftande Xcom

Robot
Nya bilder från retrodoftande Xcom

Under året släpps inte mindre än två nya Xcom-titlar: ett redan utskällt fps och ett strategispel som nyligen utannonserades. Det senare har vi färska bilder på.

#xcom-enemy-unknown, #xcom, #firaxis-games


Medlem
Nya bilder från retrodoftande Xcom

Hoppas hoppas hopppas att det blir bra!

Medlem

Den gula runda ikonen med ett "A" ser inte lovande ut. Men resten gör det, håller tummarna för en bra pc titel.

Medlem

Vill se hur interfacet till PC ser ut innan jag köper.

Medlem

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

Jag hoppas den har mycket förstörelse


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker det ser hel mysigt ut.

Medlem

Ser mycket bra ut;)

Inaktiv

Ser lovande ut men man vet ju aldrig. Får vänta på gameplay-filmer framöver för att få en bättre bild av spelet.

Har svårt att se hur man kan "dumma ned" xcom särskilt mycket. Dom kommer att ta bort vad dom anser som "tråkiga" delar av spelet, vad det nu innebär. Annars är det ju spel som gör sig väldigt bra oavsett plattform så det behövs inget konsolifierande mer än ett passande UI.

Medlem

Är stort fan av de gamla UFO spelen, och måste säga att detta ser mer än lovande ut! Hoppas Fireaxis har fattat grejen bara men ut av bilderna att döma ser det verkligen ut att vara på rätt spår. Håller tummarna...

Inaktiv

RAPE!!! RAAAAPE!!!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av SToFo:

RAPE!!! RAAAAPE!!!

Uhh...what?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Detta Spel vill jag ha Nu.. fan jag älskar deta spel

Jag är hoppfull, det kan nog bli riktigt bra så länge det inte förenklas alldeles för mycket.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Jag är hoppfull, det kan nog bli riktigt bra så länge det inte förenklas alldeles för mycket.

Samma här! Jag är även mycket mer intresserad av det här spelet än av spelets motpart fps-Xcom.

Medlem

Turordningsbaserat ftw!

Medlem
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?

Moget.

Åter till något som är relevant. Blir positivt överraskad av bilderna och hoppas inte någon plattform blir lidande t ex vad det gäller styrning eller UI:et. Finns ett par saker jag inte är direkt förtjust över, t ex att det verkar som man själv bestämmer när man ska söka efter UFO:n. Att behöva ge sig ut även om man inte hade resurser(eller soldater som inte var skadade), lediga plan eller teknologi för att ta ner vissa UFOn var ju ett av momenten som bidrog till stämningen i UFO - Enemy Unknown och Terror from the Deep. Kände sig hjälplös till och från, man förstod att vissa delar av världen skulle sluta betala för beskydd. Men får väl se.

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?

Moget.

ungefär lika moget som varje pc-kid som måste kasta skit på konsolerna i varje tråd.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Då är det bara att längta nu då...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av IceTeus:

Som sagt,får verkligen hoppas att de inte dummar ned spelet för mycket för att anpassas till "konsol kids".Ser verkligen fram emot släpp.

Kan ju bli hur bra som helst men även kalkon om det förstörs för mycket.

men tänk på alla "pc kids" ska dom inte få njuta av spelet?

När den stora majoriteten av spelare är casual/consol kids så är det tyvärr dom som de flesta speltillverkare har i tankarna när de utvecklar sina spel.

När de flesta av ovan nämnda grupp har treåringars tålamod,noll intresse av djup i spel och dessutom har behovet av "instant gratification" så brukar resultatet från spelmakarnas sida bli ett Modern Warfär 42....alltså ett fruktansvärd nerdummad och urvattnad/tjatad ursäkt till spel bara för att tillgodose/maximera profit från den största gruppen spelare.

Skulle Xcom få den behandlingen så finns inget kvar av det som gjorde spelet så bra.Dessutom skulle Firaxis skjuta sej själva i foten pga hur ner dummat det än skulle bli så tilltalar inte konceptet"konsol kidsen" iallafall.


signatur

More COOP for the masses

Medlem

När, var hur!??! GIVE ME NOW!
Ser asnice ut
Hoppas något företag gör likadant med Syndicate (alltså, som orginalet var)

Medlem

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

Det är lugnt.Han och några till här på siten blir alltid butthurt när ngn påpekar att konsolifieringen förstör mycket av spelmarknaden.Sanningen svider antar jag.

Hur som helst är han inget att bry sej om.


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

trolla du eller vafän? hehe, inga casulas på pc, vilka är dom populäraste pc spelen? låt mig gissa..the sims och framville.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Jag tycker det ser ut mer som ett third person shooter rpg, inte vad jag tänker på när jag hör ordet strategi direkt.

Off topic: Pc vinner alltid över xbox utom i försäljningssiffror, och det är ju faktiskt bevisat. Men det är ju klart, PC-spelare är ju mer hardcore iofs.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

trolla du eller vafän? hehe, inga casulas på pc, vilka är dom populäraste pc spelen? låt mig gissa..the sims och framville.

Klart det finns casual-spelare på pc, men till skillnad från konsolerna finns det även hardcore-spelare.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Grumbledock:

Tja, får väl se hur det blir
Kan ju alltid hoppas att det inte blir helt nerdummat för att passa dagens PC kids (aka "PC gamerz") vars spelintresse gäller facebook dynga, sims eller CoD. I bästa fall grinda lite WoW, det ser man ju tydligt på spelen som säljer till plattformen...

Du måste vara seriöst blåst om du tror att casuals finns på PC när de faktiskt finns på konsoler för det mesta. Å andra sidan så trollar du alltid allting kring PC, varför?

trolla du eller vafän? hehe, inga casulas på pc, vilka är dom populäraste pc spelen? låt mig gissa..the sims och framville.

Klart det finns casual-spelare på pc, men till skillnad från konsolerna finns det även hardcore-spelare.

Och det finns det alltså inte på konsol menar du? Snacka om att det finns jävligt många på den här siten som verkligen inte har någon som helst koll på hardcore/pro-scenen inom gaming oberoende plattform och ändå anser sig vara "riktiga gamers". Pinsamt killar.

Kan ju upplysa er om att det finns Halospelare inom MLG som ensam tjänar mer på att spela Halo än vad dom flesta t.ex cs-lagen gör tillsammans trots att dom ständigt vinner turneringar.

Nej, att sitta och spy galla över konsolerna och säga att det inte finns några casualspelare på PC och att det inte finns några hardcorespelare på konsol är ju bara ett bevis på att man inte är någon "riktig gamer" iom man inte har någon koll alls. Vad brukar man säga åt dom som hela tiden ska yttra sig utan att ha någon koll? Stfu.

Jag spelar både på PC och konsol så jag tar ingen sida alls men blir så jävla trött på det ständigt tjafset, främst här på FZ om PC vs konsol. Och det är alltid, alltid, alltid "PC-kidsen" som skriker högst.

Är det mindervärdeskomplex eller megalomani ni lider av? Svårt att säga ibland.

Medlem

I´ve been hurt before... please, don´t hurt me again

12
Skriv svar