EA säger upp folk – Need for Speed-studion omstruktureras

Robot
EA säger upp folk – Need for Speed-studion omstruktureras

EA Canada mister ett okänt antal anställda, Need for Speed-studion får nytt fokus på casual- och free-to-play-titlar.

#electronic-arts, #need-for-speed-the-run, #fifa-12, #ea-black-box


Medlem
EA säger upp folk – Need for Speed-studion omstruktureras

Ännu mer casual skräp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Usch, inte mer casual..

Medlem

EA, satsa alla era bilpengar på Criterions nästa (förhoppningsvis ett nytt Burnout) istället för nästa halvdana NFS.

Frostbite 2 + Underground 3 = Profit.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

För NFS serien har ju varit sååå hardcore på senare tid


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

NFS kan dra åt helvete. Det dog helt efter Black Wanted. Carbon var skräp, Undercover var skräp. Så har det fortsatt.

Som shadyshader skriver hade Frostbite 2 och Underground 3 (eller Most Wanted 2) varit något. Men det verkar dom verkligen inte fatta utan försöker sig på nytt skräp och nya jungler att ta sig igenom.

Gillade verkligen NFS, men efter alla fiaskon och floppar hit och dit... Nja, har förlorat hoppet. Puckon.

Kanske de borde rikta in sig på vad allmänheten vill ha så de drar in lite pengar nästa släpp?


signatur

Trust is for fools...

Medlem

hehe som om inte ea gjorde tillräckligt med överförenklade och sönderslimmade casual spel...skadar väll inte att slänga ihop några till när vi ändå är i farten... -_-


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

hoppas black box får lära sig hur man gör ett underground 3, i så fall.

Medlem
Skrivet av Jozo:

EA, satsa alla era bilpengar på Criterions nästa (förhoppningsvis ett nytt Burnout) istället för nästa halvdana NFS.

Håller med.

Vill väldigt gärna ha ett nytt Burnout paradise, det var ju urkul.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Underground 2 har man ju spelat ett antal gånger = trevligt och spelbart. Sen kom det en massa skit mellan som ignorerades ända fram till Shift. Det funkade som ett wannabe-gran turismo-men fortfarande 100% arkad-lir. Efter det, enbart bajs.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Tack, NFS The run är SKRÄP OF THE MILLENIUM.

Medlem

NFS Shift 1 och 2 kändes att det var mot rätt riktning med banracing och sånt. NFS The run var rätt så kul ändå

Inte särskilt förvånad med tanke på the run.

Medlem

har spelat the run typ halvägs på svåraste, alltså jag skriker åt spelet minst en gång varje bana det är så förbannat kuk det spelet. JAG hatar att man måste starta om om man inte klarar den exakta checkpointen varför i helvete kan man inte köra in det på nästa??!?!?!?!? varför finns det massa restarts 3 st på den svårighets grad jag kör sjukt lätt på vissa banor behöver man inte ens svänga i kurvorna, det är bara att lägga upp bilen lagom snett mot kurvans kant och glida med i 300 knyck. OCH FÖRBANNADE IS alltså jag hatar det här bilspelet och jag hatar fan den jävla kuk turbon som ska gå upp dubbelt så fort om man kör på mötande trafik så man måste göra det och så kommer man runt en krök och rakt in i en jävla lastbil. Varför kan dom inte göra ett bilspel som är precis som nfs 2 ingen jävla turbo, klarar man spelet beror det på att man har skills med bilen och inte för att man har kört på andra sidan banan och magiskt samlat upp turbo från asfalten så man kan få upp hastigheten efter man har gjort en dålig sväng.

Enda anledningen till att jag pinar mig igenom skiten är för att quick time events är lagom roliga första gången man gör dom och inte måste göra om dom på exakt samam sätt tills du klarat av dom i perfekt ordning.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

har spelat the run typ halvägs på svåraste, alltså jag skriker åt spelet minst en gång varje bana det är så förbannat kuk det spelet. JAG hatar att man måste starta om om man inte klarar den exakta checkpointen varför i helvete kan man inte köra in det på nästa??!?!?!?!? varför finns det massa restarts 3 st på den svårighets grad jag kör sjukt lätt på vissa banor behöver man inte ens svänga i kurvorna, det är bara att lägga upp bilen lagom snett mot kurvans kant och glida med i 300 knyck. OCH FÖRBANNADE IS alltså jag hatar det här bilspelet och jag hatar fan den jävla kuk turbon som ska gå upp dubbelt så fort om man kör på mötande trafik så man måste göra det och så kommer man runt en krök och rakt in i en jävla lastbil. Varför kan dom inte göra ett bilspel som är precis som nfs 2 ingen jävla turbo, klarar man spelet beror det på att man har skills med bilen och inte för att man har kört på andra sidan banan och magiskt samlat upp turbo från asfalten så man kan få upp hastigheten efter man har gjort en dålig sväng.

Enda anledningen till att jag pinar mig igenom skiten är för att quick time events är lagom roliga första gången man gör dom och inte måste göra om dom på exakt samam sätt tills du klarat av dom i perfekt ordning.

Chill... Vi har alla varit där någon gång, men inget spel är värt förhöjt blodtryck och blödande magsår. Jag känner din smärta dock. :/

Moderator | Testpilot

Sparka gärna jävlarna som kom kom med planerna för hur The Run, nya hotpursuit skulle se ut. Usch fyfan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Skulle ha varit en bra idé om dom skulle satsa på att göra en HD-Remake av Underground och Underground 2. Det skulle sälja som smör.

Medlem

Efter underground och most wanted har det mesta bara varit skit förutom Hot Pursuit som var dock roligt.

Medlem

Så med andra ord så säger dom upp dom mest kunniga utvecklarna?

Medlem

Underground 3 plz.

Inaktiv
Skrivet av Insanity:

NFS kan dra åt helvete. Det dog helt efter Black Wanted. Carbon var skräp, Undercover var skräp. Så har det fortsatt.

Som shadyshader skriver hade Frostbite 2 och Underground 3 (eller Most Wanted 2) varit något. Men det verkar dom verkligen inte fatta utan försöker sig på nytt skräp och nya jungler att ta sig igenom.

Gillade verkligen NFS, men efter alla fiaskon och floppar hit och dit... Nja, har förlorat hoppet. Puckon.

Kanske de borde rikta in sig på vad allmänheten vill ha så de drar in lite pengar nästa släpp?

dock finns det inget nfs spel som heter black wanted. Sen för det andra tycker det dog efter första underground eller möjligtvis efter andra. Men dock var nfs hot pursuit bäst och klår alla liren

Medlem

Släpps ju 1 NFS spel i veckan känns det som. De flesta av dem hör man aldrig talas om heller, de dyker inte upp på steam etc. Så det blir inte av att jag provar dem.

Medlem

EA kan helt gå över på casual, och sälja sina seriösa IP till vettiga utvecklare/utgivare, istället för att förnedra oss alla med att förvandla dem till extrema casual-titlar med lika mycket identitet som ett tvättmedelpaket. Medal of CoD, CoDfield, Need for CoD, Command and CoD etc :/

Medlem

Lika bra. Black Box gjorde jävligt bra ifrån sig med Underground 1 och 2 samt Most Wanted, men sen har det bara gått utför. Synd att de inte kunde lyssna på vad fansen ville ha, och nu får de betala priset.

Medlem

Att satsa på The Run var ju feltänk av höjdarna som tar besluten - det finns ju dussin snarlika arkadspel förut.
Missad möjlighet att nyttja spelidén till fullo kan jag tycka.

Felaktiga beslut högt upp drabbar tyvärr alla hela vägen ned till golvet.

Medlem

Fattar inte att EA inte fortsatte köra på carbon/underground conceptet. Vore som om DICE skulle göre en konstig parkour icke-shooter som floppar istället för ett nytt battlefield, oh wait

Medlem

Eller så går man till attack som de med Assassin's Creed och förekommer alla som klagar över fantasiöst mjölkande som brukar leda mot casualisering och säger "Vi tänker mjölka så mycket mjölk att ni kommer drunkna i det och mjölken kommer rinna in i hjärnan på er så ni inte förstår skillnaden på vad som är bra spel och vad som är hypnos och det något som är POSITIVT ska ni veta och vi är STOLTA över det".

*alla som klagat över mjölkande står med hakan nere och en paralyserande tystnad råder*


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Eller så går man till attack som de med Assassin's Creed och förekommer alla som klagar över fantasiöst mjölkande som brukar leda mot casualisering och säger "Vi tänker mjölka så mycket mjölk att ni kommer drunkna i det och mjölken kommer rinna in i hjärnan på er så ni inte förstår skillnaden på vad som är bra spel och vad som är hypnos och det något som är POSITIVT ska ni veta och vi är STOLTA över det".

*alla som klagat över mjölkande står med hakan nere och en paralyserande tystnad råder*

mjölk mjölk.. Finns dock ingen som slår EA när det kommer till j****** mjölkande, inte ens microsoft eller activision har en chans

1
Skriv svar