Konstinblick i nya Xcom: Enemy Unknown
Missa inte när Firaxis Game snackar och har det gött i vårt filmarkiv.
#firaxis-games, #xcom-enemy-unknown
Har sett så sjukt många kommentarer här där folk få FZ (säkert rätteligen) klagar på FPS-nyversionen av Xcom.
Så nu när ni faktiskt har den där till synes perfekta motsatsen till FPS'et på G så vill jag fan se högljudda applåder i kommentarstråden.
Eller är det så att folk på FZ i allmänhet bara skriver i trådar de tänkt klaga i, t.ex. som jag? :3
Är riktigt exalterad ända sedan de annonserade ut spelet.
Har faktiskt inte spelat något spel från Firaxis så jag är lite nervös. Civ spelen har inte alls varit lockande och att de nu ger sig på Xcom är väl lite... vågat?
Att Firaxis är bra på strategispel är ju onekligen sant, men det finns ju några "remakes" av Xcom som inte hållit upp till originalet (enligt mig) som t.ex. http://www.fz.se/spel/ufo-extraterrestrials
Jag har samtliga "taktiskta" xcom spel i min ägo, fysisk och på steam. Älskar denna typ av spel och till min förvåning så tror jag och hoppas det här blir riktigt bra.
Ser bra ut och känns som en modärn twist som kommer leverera även till oss "gamla"
Någon info alls om release datum?
Är riktigt exalterad ända sedan de annonserade ut spelet.
Har faktiskt inte spelat något spel från Firaxis så jag är lite nervös. Civ spelen har inte alls varit lockande och att de nu ger sig på Xcom är väl lite... vågat?
Att Firaxis är bra på strategispel är ju onekligen sant, men det finns ju några "remakes" av Xcom som inte hållit upp till originalet (enligt mig) som t.ex. http://www.fz.se/spel/ufo-extraterrestrials
Tyvärr så har ju de fåtalet "seriösa" försöken att göra spel liknande x-com tidigare lidit av taskiga budgetar och folk som kanske inte riktigt satt sig in i vad x-com är/var. Det återstår ju att se om detta spel blir bra. Jag hoppas innerligt då ett nytt x-com är något jag velat ha i många år. De verkar ju ha rätt inställning till seriens arv osv men det är ju en så länge bara prat och fina bilder
Har sett så sjukt många kommentarer här där folk få FZ (säkert rätteligen) klagar på FPS-nyversionen av Xcom.
Så nu när ni faktiskt har den där till synes perfekta motsatsen till FPS'et på G så vill jag fan se högljudda applåder i kommentarstråden.
Eller är det så att folk på FZ i allmänhet bara skriver i trådar de tänkt klaga i, t.ex. som jag? :3
Jag applåderade rejält när man annonserade UFO aftershock, afterlight och allt vad det hette...besvikelsen var stor Är detta en värdig XCOM titel blir det myspys med fina whiskyn =p
Videon laggar dase? Tyckte jag såg en video förut och då såg jag FPS inslag? Är inte detta typ ett Jagged Alliance typ spel? Eller vad man nu ska kalla det, i den viewn iaf, så jag minns det från PSX iaf.
Ja, Jagged Alliance var ju som det ursprungliga XCom (Som kom först) fast med annan miljö och story.
Det finns ju inga XCom-kloner som har lyckats återskapa det som var bra med orginalet till dagens datum. Jag gillar UFO: Aftershock och Afterlight, men de är inte alls samma sak även om de på ytan är ganska lika.
Det fina med XCom var ju att det aldrig blev förutsägbart och därmed alltid var spännande, man hade aldrig en aning om hur omgivningen skulle se ut före ett uppdrag och inte heller vad man skulle stöta på för motstånd, vilka motståndarna var eller vart de befann sig.
Jag tror på det här, nu när man har möjlighet att göra en 'klon' utan att besväras av copyrightproblem mm. så kan det bli riktigt bra.
Va fjantigt det ser ut med småflickor med stora vapen.
Vad fjantigt det ser ut med småpojkar och stora datorer.
Var såg du dem? Eller råkade du se dig själv i spegeln?
Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).