ArenaNet använder sociala medier för att bemöta kritik

Medlem

Det här och hur valve handskas med fuskare är bland de 2 bästa sakerna på länge:)

Medlem

Haha snorungarna blev ägda

Inaktiv
Skrivet av Lepr:

Bra att nån lär kidsen att ord som faggot och nigger inte bör användas som meningsavslut i ALLA meningar (helst inga alls).

Kan ha fel men känns som oss lite äldre som växte upp utan bredband och dess anonymitet tänker kanske förhoppningsvis 1 gång innan man klankar ner på folk vi spelar med?
Personligen beter jag mig inte värre på internet än jag skulle göra om personen satt 2 meter bort, varför skulle jag?

Finns sedan såklart undantag men generellt sett

Det är ju inte bara småglin som har riktigt uselt beteende på nätet inom spel, till och med en drös äldre är riktigt omogna. Vet inte hur många gånger jag fått vara med om att någon 30+ mordhotat mig för jag råkade vara lite usel en match.

Inaktiv
Skrivet av jamorro:

Det är även äldre som har skitig attityd i spel så säg inte bara att barn har det.

Medlem

Ja det är väll inte mer än rätt :). Det är ju bra att man blir konfronterad så man faktiskt lär sig att man inte kan bete sig hur som helst. Även om det är ett spel så måste man ta hänsyn till att vissa kan ta illa vid, vid det man skriver =). Good job arenanet ^_^.

Medlem

Helt rätt tycker jag.
Sen kanske man inte ska stänga av konto helt men i nån vecka eller så.

edit.

som så småningom leder till permanent avstängning.

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Helt rätt tycker jag.

Stäng av dom helt, för skulle det vara en vecka då kommer dom bete sig lika illa när dom kan spela igen. Stängs dom av helt så lär om sig en läxa genom att bete sig dåligt innebär att du måste köpa spelet på nytt om du ens ska få spela.

Medlem

Någon som vet hur lång ban vi snackar om för dessa människor? Jag anser att det är kontraproduktivt att perma-banna dem, det är mer rimligt att korttidsbanna sådant folk så att de lär sig. Sen kan man ha en policy i plats som ger tyngre straff ifall det återupprepar sig.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Någon som vet hur lång ban vi snackar om för dessa människor? Jag anser att det är kontraproduktivt att perma-banna dem, det är mer rimligt att korttidsbanna sådant folk så att de lär sig. Sen kan man ha en policy i plats som ger tyngre straff ifall det återupprepar sig.

72 timmars ban är det i de flesta fallen.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Lepr:

Bra att nån lär kidsen att ord som faggot och nigger inte bör användas som meningsavslut i ALLA meningar (helst inga alls).

Kan ha fel men känns som oss lite äldre som växte upp utan bredband och dess anonymitet tänker kanske förhoppningsvis 1 gång innan man klankar ner på folk vi spelar med?
Personligen beter jag mig inte värre på internet än jag skulle göra om personen satt 2 meter bort, varför skulle jag?

Finns sedan såklart undantag men generellt sett

Det är ju inte bara småglin som har riktigt uselt beteende på nätet inom spel, till och med en drös äldre är riktigt omogna. Vet inte hur många gånger jag fått vara med om att någon 30+ mordhotat mig för jag råkade vara lite usel en match.

Ja självklart är det de, som jag skrev finns det såklart undantag som tyvärr kanske inte heller är så ovanligt men menar mer att ungdomar idag växer upp som att det är ok att bete sig som ett svin på nätet, för det funkar generellt i alla andra spel till en viss nivå, WoW har ju en mycket högre tolerans t.ex. och framför allt shooters som CS, CoD och BF där är ju det värsta som kan hända att du blir kikad från en server.

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av jamorro:

Det är även äldre som har skitig attityd i spel så säg inte bara att barn har det.

Kan garantera att snittåldern inte var mer än 20. Jepp, 20 åringar är barn i dom flesta bemärkelser.

Medlem

Tumme upp, jag är en supporter av att folk får ta konsekvenser för sina handlingar.

Medlem

Att säga "meeeeeeeeeen, min karaktär är sån bara" är en väldigt dålig ursäkt. Och i 9/10 fall är det dessutom ren lögn.

Bra gjort av ANET. Om man ser till reddit tråden, så verkar flera stycken av de som blivit temp-bannade ta det lugnt och verkar förstående. För övrigt känns det som gw2 har en något mognare community än lekstugan wow (jo, jag lirade det i 3 år har sett en del ingame och på forumet) tex.

Medlem

Paminner en del om Pendragons tradar, eller tja de han svarar pa. Alltid lika rolig lasning

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Cyberz:

Helt rätt tycker jag.

Stäng av dom helt, för skulle det vara en vecka då kommer dom bete sig lika illa när dom kan spela igen. Stängs dom av helt så lär om sig en läxa genom att bete sig dåligt innebär att du måste köpa spelet på nytt om du ens ska få spela.

men alltså. fortsätter de så kommer det leda till permanent ban så klart.

Inaktiv

Mycket bra av ArenaNet. Bioware försökte göra samma sak med sin SW:TOR Twitter men känns inte alls som att den någonsin kommer vara lika personlig som det vi ser i reddit-tråden.

signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

phi
Medlem

En del bans var ju bara löjliga. Men generellt sett så är det ju bra att ArenaNet städar upp och bannar idioter.

Inaktiv
Skrivet av jamorro:
Skrivet av qun0:
Skrivet av jamorro:

Kan garantera att snittåldern inte var mer än 20. Jepp, 20 åringar är barn i dom flesta bemärkelser.

När jag började lira bf2 så var det en hel del 30+ som hotade mig till livet för jag inte var den bästa där i början. Du kan aldrig räkna ut en ålder på folk när dom beter sig idiotiskt, även en medelåldern kan bete sig som 15 bara så du vet.

Medlem

Hahaha så jäkla bra, vissa av dom som vart avstängda för saker dom sa är exakt såna man stöter på ibland och normalt tänker "jäkla idiot, men glöm det, dra vidare, kommer inte bli straffad ändå" va fel man har.

Avstängd

Bara dom inte inför det här i nått "moba" spel ,tex HoN. Alla skulle vara bannade då

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Helt rätt!

Fler utvecklare borde följa deras exempel, det är generellt sett aldeles för lamt med åtgärder mot de idioter som sabbar för alla andra.

Och till de som efterfrågar yttrandefrihet: Om ni väljer att köpa spelet och spela det så underkastar ni er automatiskt utvecklarens regler och de har rätt att själva välja vilka de tycker förtjänar en ban.

I min erfarenhet så är det dessutom extremt sällsynt att det sker några misstag, det brukar krävas ordentliga bevis för en banning och i 99% av fallen som jag sett så har det visat sig vara mer än välförtjänt.

Vissa tror att de får bete sig hur som helst bara för att de har sin anonymitet bakom sin dator. Om deras mamma och pappa nu inte lyckades att uppfostra dem ordentligt, så får väl utvecklare som ArenaNet göra det i deras ställe antar jag.

SE

Dessutom så "gäller inte" yttrandefriheten om du tex. beter kränkande mot en person eller folkgrupp.

signatur

"Do Protons have mass?
I didn't even know they're catholic.." - Andy, Fallout 3

Medlem
Medlem
Skrivet av Muawijhe:

jätte bra.

Sär skrivning

Medlem

Riktigt nice, fast tycker några av kommentarerna var rätt "milda" men kan vara för att jag är rätt vulgär mellan varven själv.

Medlem

A to the R to the E to the N to the A to the N to the E to the T!

Medlem

Fjollor arenanet fjollor man kunde hoppas på att de skulle ha bättre saker för sig på ungefär samma nivå som poliser som drygar sig med fart kameror 5 meter framför skyllten som höjer hastigheten

Medlem
Skrivet av Mytacism:
Skrivet av ShavedEwok:

Helt rätt!

Fler utvecklare borde följa deras exempel, det är generellt sett aldeles för lamt med åtgärder mot de idioter som sabbar för alla andra.

Och till de som efterfrågar yttrandefrihet: Om ni väljer att köpa spelet och spela det så underkastar ni er automatiskt utvecklarens regler och de har rätt att själva välja vilka de tycker förtjänar en ban.

I min erfarenhet så är det dessutom extremt sällsynt att det sker några misstag, det brukar krävas ordentliga bevis för en banning och i 99% av fallen som jag sett så har det visat sig vara mer än välförtjänt.

Vissa tror att de får bete sig hur som helst bara för att de har sin anonymitet bakom sin dator. Om deras mamma och pappa nu inte lyckades att uppfostra dem ordentligt, så får väl utvecklare som ArenaNet göra det i deras ställe antar jag.

SE

Dessutom så "gäller inte" yttrandefriheten om du tex. beter kränkande mot en person eller folkgrupp.

Exakt, det är värt att poängtera då det verkar vara många som missbrukar yttrandefriheten som något slags frikort för att hata och behandla andra illa.

Yttrandefriheten är til för att skydda alla människor, inte för att göra det "ok" att kränka vissa personer eller folkgrupper.

SE

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Tummen upp (långt upp).

Ska folk bete sig som arslen, så får dom även räkna med att dom blir uthängda för det.

+1

Helt rätt! Folk måste lära sig någon gång.

Medlem

I slutändan handlar det ju om att kunna känna av sin omgivning, bara för att din kompis inte tar illa upp om du kallar honom för retard så måste man ju förstå att många andra gör det.

Härligt initiativ! Spelbranschen är dessvärre full med omogna småbarn (och även mindre begåvade vuxna) som inte klarar av att uppföra sig, så det är skönt att de säger ifrån. Det finns så mycket att jobba med när det gäller "gamers" attityder, men det här är i alla fall ett steg på vägen.

123
Skriv svar