Need for Speed: Most Wanted

Robot
Need for Speed: Most Wanted

Vad vi väntade oss var ett gammalt spel i ny kostym. Vad vi får är en nytändning för en trött gammal spelserie.

#sim-city, #need-for-speed-hot-pursuit, #need-for-speed-most-wanted, #ea, #criterion, #ea-black-box, #need-for-speed-most-wanted-2005, #burnout-paradise


Medlem
Need for Speed: Most Wanted

Hur är det med rattstöd?


signatur

Burn in the light.

Medlem

"Polis. Donut-affär. Den här Porsche-föraren kan sina motståndare." Ganska säker på att det där är en Nissan ;).

Blev bra sugen på detta, men Forza ska spelas klart först :)!

Edit. Såg att ni bytt bild nu :)!.

Trodde detta spel redan kom för ett par år sen.

Redaktör
Skrivet av Vargax:

"Polis. Donut-affär. Den här Porsche-föraren kan sina motståndare." Ganska säker på att det där är en Nissan ;).

Bildtexten funkar bättre med rätt bild. Fixat!


signatur
Medlem

oj en 4a betydligt mer än vad jag räknat med kanske blir tjöppp:)

Medlem

Vadå, är det en remake av första most wanted eller?


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kanske skulle påpeka att varje gång man byter bil så måste man göra om "samma uppdrag" för att få delarna..

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Vargax:

"Polis. Donut-affär. Den här Porsche-föraren kan sina motståndare." Ganska säker på att det där är en Nissan ;).

Bildtexten funkar bättre med rätt bild. Fixat!

Snabba puckar!

Körde du med ratt?
Hur var "feelingen" i så fall, är det vädligt arkadigt :)?

Är det värt att rigga upp G25an och köpa detta spel :D?
`

Medlem

oj, inte räknat me denna typ av recension, tur att d kanske är ngt att ha
men vill testa själv för att bilda min egen uppfattning, har ju bokat det på Origin.. med en massa DLC oxå

men det ser bra ut
hoppas det är kul oxå :

Peace Out


signatur

//Peace out

Redaktör
Skrivet av redruM:

Hur är det med rattstöd?

Skrivet av Vargax:

Körde du med ratt?
Hur var "feelingen" i så fall, är det vädligt arkadigt :)? Är det värt att rigga upp G25an och köpa detta spel :D?`

Det känns som Need for Speed brukar göra: lätt tröghet i kärrorna, de känns överlag ganska tunga, och givetvis är det arkadigt - det är ju ett arkadspel. Jag har kört med både gamepad och ratt (Logitech Driving Force GT, funkar helt ok).

Skrivet av LoyalCrystalean:

Trodde detta spel redan kom för ett par år sen.

Skrivet av Godofcheese:

Vadå, är det en remake av första most wanted eller?

Det är ett helt nytt spel, med helt ny utvecklare. Det som gamla och nya Most Wanted har gemensamt är huvudmålet, att spöa tio eller femton av stadens mest jagade busförare. Varför EA kallar dem samma sak är ett mysterium. Matt Webster förklarade det som att det var den mest självklara sak i världen. Jag fattade uppriktigt sagt inte vad han byggde det på.


signatur
Medlem

Criterion vet hur man gör roliga spel. Burnout Paradise är fortfarande en av mina favoritspel på PS3


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Är det någon form av splitscreen läge som man kan tävla mot varandra? L

Redaktör
Skrivet av B0urne:

Är det någon form av splitscreen läge som man kan tävla mot varandra? L

NIx, ingen splitscreen.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av redruM:

Hur är det med rattstöd?

Skrivet av Vargax:

Körde du med ratt?
Hur var "feelingen" i så fall, är det vädligt arkadigt :)? Är det värt att rigga upp G25an och köpa detta spel :D?`

Det känns som Need for Speed brukar göra: lätt tröghet i kärrorna, de känns överlag ganska tunga, och givetvis är det arkadigt - det är ju ett arkadspel. Jag har kört med både gamepad och ratt (Logitech Driving Force GT, funkar helt ok).

Skrivet av LoyalCrystalean:

Trodde detta spel redan kom för ett par år sen.

Skrivet av Godofcheese:

Vadå, är det en remake av första most wanted eller?

Det är ett helt nytt spel, med helt ny utvecklare. Det som gamla och nya Most Wanted har gemensamt är huvudmålet, att spöa tio eller femton av stadens mest jagade busförare. Varför EA kallar dem samma sak är ett mysterium. Matt Webster förklarade det som att det var den mest självklara sak i världen. Jag fattade uppriktigt sagt inte vad han byggde det på.

Jadu, det är ju inte heller det första need for speed spelet som jag precis lika som most wanted, de som släpptes till psx t.ex.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Hm. Kanske det blir ett köp för min del ändå

Medlem

Den här gummibandseffekten gör tyvärr att jag hoppar över dessa spelen.
Tycker att det är en tråkig implementering som i min mening mest gör att målet med en bättre och snabbare bil blir näst intill överflödigt när man kan köra samma bil hela tiden utan uppgraderingar och ändå köra igenom spelet.

Men utöver det så är det ett roligt tidsfördriv.

ELF
Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Trodde detta spel redan kom för ett par år sen.

Jo, men utvecklare börjar ju bli senila nu för tiden. Så de återanvänder en tidigare titel. Utvecklarna av Alien vs Predator har ju också gått och blivit senila. De har ju döpt tredje spelet i serien till bara Alien vs Predator...

Hur eller hur så är NFS:MW ett bra spel, men jag tycker att NFS:MW2 ser trökigt ut


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Inaktiv

yay ett nfs som inte suger, det var på tiden!

Medlem

Instant-köp. Criterion, gör mig inte besviken nu

Medlem

Detta spel skulle bli en 5.a för mig om staden inte varit så död. Man känner sig lite ensam.

Inaktiv

Ledsen, men er recension av det nya Most Wanted liret är ett skämt, då spelet saknar flertalet kameravinklar, manuell växellåda, manuell koppling och inte bjuder på mer än halvt hjärndöda botar (vilket passar mig perfekt) som spawnar hejdlöst snett (efter en kollision).

Sedan att jag inte är mycket för att spela mina spel via EAs Origin eller koppla upp mig mot deras autenticitet servers (DRM), det är en annan historia.

Er recensent borde se till att dumpa Amigan i närmsta papperskorg, klippa bort hästsvansen (vilket han redan tycks ha gjort på bilden) och istället testa på att lira ett par riktiga rally/ -racingspel, vilket skämt!

Medlem

kan ni skriva lite om vad för grafik m.m man måste ha på datorn för att spela detta

Moderator | Testpilot
Skrivet av morgan:

kan ni skriva lite om vad för grafik m.m man måste ha på datorn för att spela detta

http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=1654

Nu vet ju itne jag hr legit det där är men.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Får prova demot för flera av dom senaste Nfs spelen har haft konstig körkänsla, lite småryckigt, kantigt, inte skönt alls.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Citat:

Då tycker spelet att det är en bra idé att fylla synfältet med en berömmande text om något jag just gjort. Det tycker inte jag, och hade inte tyckt ens om jag lyckats undvika att göra väggmålning av den tyska ingenjörskonsten.

Citat:

Så många och så täta race får mig att nästan glömma den allt annat än diskreta gummibandseffekten (ai-förarna anpassar farten efter dig), även om den blir närmast övertydlig i en mot en-lopp.

Dessa två saker dödar i princip direkt det lilla intresse jag hade för detta spel (sitter fortfarande och hoppas på en värdig NFS uppföljare). Har dom fortfarande samma störande "mini cuts-cenes" som fanns i Hot Pursuit (remaken), såg inget om det i recensionen?

Antar också att spelet kommer kräva Origin, eller går det att spela utan detta? Kanske kan vara något att införskaffa på en rea annars och försöka intala sig själv att det egentligen heter Burnout.

Redaktör
Skrivet av psiko:

Dessa två saker dödar i princip direkt det lilla intresse jag hade för detta spel (sitter fortfarande och hoppas på en värdig NFS uppföljare). Har dom fortfarande samma störande "mini cuts-cenes" som fanns i Hot Pursuit (remaken), såg inget om det i recensionen?

Antar också att spelet kommer kräva Origin, eller går det att spela utan detta? Kanske kan vara något att införskaffa på en rea annars och försöka intala sig själv att det egentligen heter Burnout.

Need for Speed har förändrats rätt mycket genom åren, så det där med värdig uppföljare är väldigt väldigt subjektivt. Filmklippen är kvar, ja, och de irriterar fortfarande. Och Origin krävs.

Jag tycker det är en blandning av NFS (körkänslan, bling-blinget) och Burnout (hela upplägget är ju väldigt mycket Paradise).

Skrivet av morgan:

kan ni skriva lite om vad för grafik m.m man måste ha på datorn för att spela detta

De officiella minimumkraven nedan. Som alltid bör man nog ha lite bättre prylar i datorn om det ska bli njutbart.
- Windows Vista, 7 eller 8 (ej Win XP)
- Core 2 Duo 2,4 GHz eller Athlon X2 2,7 GHz
- 2 GB internminne
- 3d-grafikkort med 512 MB minne (Radeon HD 3870 eller Geforce 8800 GT)


signatur
Medlem
Medlem

Hur är grafiken jämfört med Hot Pursuit?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

förvånande betyg för att vara need for speed som totalt misslyckas med minst varannan release ungefär som CoD! men är det lika kul som most wanted 1 så borde betyget stämma ändå för det var det bästa av alla NFS enda tills shift kom.


signatur

//monster

12
Skriv svar