Nytt Battlefield nästa år

Medlem

Köpte MoH:WF endast för BF4-betan, så får väl hoppas att det kommer igång snart.

Har inte ens brytt mig om att öppna plasten runt spelboxen ännu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Bangatune:

Själv tycker jag BF-serien är riktigt kul fortfarande och ser fram emot 4an. Tycker de har skött det snyggt med premium och expansionerna.
Men får man för lite sol och frisk luft så förstår jag att vissa är så ledsna.

Word. Lirar BF3 på xbox och är helnöjd. Bra variation i kartor och spellägen. Det där med fokus på CQC tycker jag är skitsnack. Testa kartorna från armored kill.

Medlem

Med tanke på hue spelmarknaden utvecklas så får vi nog inte ett 2143 som vore något att se fram emot hellre då ett BC 3.
Blir det BF4 så blir det inget köp. Tyvärr så blir det nog något med mer microtranaktioner och en jäla massa upplåsningar av vapen samt massor av outfits som man kan köpa.

Kan väl inte lova att det blir så men skulle knappast bli förvånad med ett sådant släpp.
Dagens spel blir bara sämre med tiden tyvärr


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Det gör dom. Det är bara så att den nya generationens gamers som inte inser hut dåligt Battlefield och CoD har blivit dom senaste åren. Old school gamers och veteraner vet mycket väl att spel som spelar åt en är det nischen nu.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Är väl förmodligen Bad Company 3.

Märkligt nog så var det fler som gillade BC2 än BF3.

Ska Battlefield 4 bli bra så gäller det för dom att ha mod support och dedikerade servrar. Som man INTE behöver betala för.

Annars så blir det ingen större "succé" än BF3 utan bara just another shooter.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flyawaynille:

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Fast BF3 har ju släppts 5 gånger också i samband med alla "expansioner" som borde ha varit gratis.

Och förklara gärna varför de ska vara gratis. Ska programmerare inte få betalt för sitt arbete?

Medlem
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flyawaynille:

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Fast BF3 har ju släppts 5 gånger också i samband med alla "expansioner" som borde ha varit gratis.

Och förklara gärna varför de ska vara gratis. Ska programmerare inte få betalt för sitt arbete?

"Ska dom inte få betalt för sitt arbete"

Nu är du mest löjlig (sett liknande argument mot piratkopiering). Det är klart att tillverkare ska få betalt för sitt arbete. Men frågan är om tillverkare ska få betalt upprepade ggr för SAMMA arbete?

Man kan ju säga att DLC:s till BF3 lägger till en hel del nytt, men samtidigt kan man argumentera att mycket av innehållet som dom tog extra betalt för, är innehåll som borde varit med redan från start.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av purjo:

Förstår inte hur folk inte kan tröttna på vissa genrer när spelen släpps så ofta, brukade älska shooters men nu klarar jag inte av dem längre, samma med assassins creed som också börjar bli rejält uttjatat. Tacka fan för utvecklare som bethesda och bioware som förstår att saker måste få ta lite tid (även om da 2 kändes rushat). "Variety is the spice of life." Som de säger på det mystiska språket engelska.

Håller med. BF3 fick mig helt att lämna Battlefield-serien och istället njuta av ArmA II.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flyawaynille:

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Fast BF3 har ju släppts 5 gånger också i samband med alla "expansioner" som borde ha varit gratis.

Och förklara gärna varför de ska vara gratis. Ska programmerare inte få betalt för sitt arbete?

"Ska dom inte få betalt för sitt arbete"

Nu är du mest löjlig (sett liknande argument mot piratkopiering). Det är klart att tillverkare ska få betalt för sitt arbete. Men frågan är om tillverkare ska få betalt upprepade ggr för SAMMA arbete?

Man kan ju säga att DLC:s till BF3 lägger till en hel del nytt, men samtidigt kan man argumentera att mycket av innehållet som dom tog extra betalt för, är innehåll som borde varit med redan från start.

I de flesta yrken gör man samma arbete upprepade gånger och jag tror de flesta arbetare hade blivit ganska sura om de inte fick betalt för det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

hoppas att de gör ett BF med mindre grötig grafik som tex BC2

Medlem
Skrivet av Dunder:

I de flesta yrken gör man samma arbete upprepade gånger och jag tror de flesta arbetare hade blivit ganska sura om de inte fick betalt för det.

Gör du exakt samma arbete dagligen? Skurar du exakt samma golv, med exakt samma smuts dagligen? Tömmer du exakt samma papperskorg, med exakt samma innehåll? Mina exempel är precis lika löjliga, som ditt försök att riva isär mitt argument.

Har du en gång gjort ett arbete, och fått betalt för det arbetet, så är det ganska självklart att du inte ska få betalt igen för det. Det är endast inom "kultur-industrin" där det anses korrekt att man ska få betalt om och om igen för arbete som man redan gjort sen flera ÅR tillbaka. En författare som skriver en bok, förväntar sig att få betalt för boken om och om igen resten av sitt liv (plus 75 år). Likadant med musiker som släpper musik, eller filmmakare som gör filmer.

DLC:s är just vad det låter som; Nedladdningsbart extra-innehåll. Om innehållet i sig tillför något nytt, så kan jag tänka mig mycket väl att det är rimligt att ta betalt för det. Om innehållet fillför funktioner till spelet, som borde varit med från början, så tycker jag INTE det ska kosta. Du har ju redan betalat för själva spelet EN gång, varför ska du betala för SAMMA spel om och om igen?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av darkthunder:

Jag spelar gärna nytt Battlefield-spel, om/när dom någonsin återfår "Battlefield"-känslan som jag anser saknats i BF3. Är dessutom förbannat trött på alla "Modern Warfare" FPS spel. Det var skönare spelkänsla i BF1942/BFV med dess propellerplan, men jag vette tusan om ett nytt WW2-spel är lösningen. Skulle hellre se en annan speltid, eller komma på något helt originellt.

Napolion krigen

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Newklear:

I de flesta yrken gör man samma arbete upprepade gånger och jag tror de flesta arbetare hade blivit ganska sura om de inte fick betalt för det.

Gör du exakt samma arbete dagligen? Skurar du exakt samma golv, med exakt samma smuts dagligen? Tömmer du exakt samma papperskorg, med exakt samma innehåll? Mina exempel är precis lika löjliga, som ditt försök att riva isär mitt argument.

Inte jag personligen, men det är vad folk gör, ja.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av flyawaynille:

Då blir det minst 2,5 år efter bf3, det är ju inte direkt "mjölk"ofta.

Fast BF3 har ju släppts 5 gånger också i samband med alla "expansioner" som borde ha varit gratis.

Och förklara gärna varför de ska vara gratis. Ska programmerare inte få betalt för sitt arbete?

"Ska dom inte få betalt för sitt arbete"

Nu är du mest löjlig (sett liknande argument mot piratkopiering). Det är klart att tillverkare ska få betalt för sitt arbete. Men frågan är om tillverkare ska få betalt upprepade ggr för SAMMA arbete?

Man kan ju säga att DLC:s till BF3 lägger till en hel del nytt, men samtidigt kan man argumentera att mycket av innehållet som dom tog extra betalt för, är innehåll som borde varit med redan från start.

Vadå 'för samma arbete'? Om du tror att programmerare i vanliga fall inte återanvänder kod så kan du inte mycket om yrket. Man kan inte skapa allt från grunden varje gång, det är förbannat ineffektivt.

Medlem

Stör mig på att alla populära spelserier nu för tiden tycks pumpas ut årligen i samma stil som alla sportspel.
Men jag kanskei nte ska gnälla som inte spelat en seriös shooter sedan GRAW 2.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hoppas att dom gör det balanserat nu ilf för bf3 var m416,m16 och aek för op.

Medlem

om ni gillar gamla Battlfield känslan så rekommenderar jag Ravaged från 2 dawn game. grymt hålig game play i post apokalyptisk värd

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

EA mjölkar sönder BF för att "konkurrera" med CoD, istället för att låta serien få göra det den gör bäst (massiva strider, mycket folk). CQC är inte Battlefield, one man army är inte balltefield, det är CoD!

Fast om det hade varit vad folk vill ha så hade MAG varit populärt. Det är klart att det finns de som gillar spela stora kartor i lag men inte så många som vill vara Rambo och äga andra. Därför tror jag inte man kan förvänta en BF2 typ av titel idag för samma utvecklingspengar som storsäljarna. Men en mindre kostsam produktion borde kanske kunna bli av. Då gäller det iofs att storkartelagspelarna köper och spelar det också och inte rynkar på näsan.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Battlefield 4.


signatur

Nämen!

Medlem

Ett Bad Company med hollywood-action och skön humor igen hade jag inte tackat nej till, gärna med 64 spelare!

Skulle vilja se dynamisk väder och dag-o-natt-cykel också!
Skulle ge en riktigt grym variation på banorna om det ibland var t.ex natt och ösregn ute i djungeln eller något annat.
En av de största bristerna idag är att miljöerna är extremt stela!

Men skulle tippa på att det blir Betafield 4, med galet mycket krimskrams i form av färger på vapen och achievements!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Meanwhile, BF3 gav mig migrän igår.

Ett nyinstallerat Battlefield 3 är som en chokladask, man vet aldrig om eller vad man får för buggar. Igår installerades Windows på nytt & denna gången fick jag en spännande blandning:

Ljudbuggar, ljudet försvann & loopade spökljud ifrån tomma fordon
Grafikbuggar, extremt lågupplösta texturer som ändrade kvalité lite hursom
Stuttering, icke spikes, blev bättre med 4x SMAA (wtf?)
Ett ständigt guppande när man stod stilla efter spawn
Inget vapen eller några vapenikoner, kunde inte ens skjuta

Sist men inte minst, en spelvärld som fysiskt var helt fubar, vi snackar tanks som svävade upp i luften, vattennivå som bröt sig genom marken, stupade spelare som fastnade överallt i lustiga ställningar, jag hann även trycka huvudet rakt igenom en container på den korta tiden jag spelade.

Så jag installerade om det idag, nu är alla buggar borta men nu får jag istället ett återbesök av "Disconnected from EA online (1)" crashen...

Inte en chans att jag tänker hypa mig för deras fokus på nytt när 3an är så horribelt instabilt.

Medlem

För mig slutade battlefield att svara efter 5-20 min, oftast i samband med att man blev dödad.. Lite besvärande att bli knivad och disconnected som följd............... Jag har ett Asus 580 gtx DirectCu II.. vilket är överklockat hela 10 MHz från fabrik.. Klockade ner detta dessa 10 MHz och sedan dess har det fungerat "klockrent",,.. klockade ner det via GPU-Tweak, någon gång glömmer jag att klocka ner och då flyger jag ur som nämnt ovan..

ELF
Medlem

Jag vill se både ett nytt BF1942 och BF2142.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ett Battlefield med ranking system som gör det svårare att komma till högre rank och därmed samarbetet blir mycket mer viktigare och inga upplåsningar, ha de vapenen som t ex marines har och mer verklighetstrogen vapen t ex rekyl, och tyngden av vapnet och hur långt man orkar springa med en t ex M240 eller M95 Barret.

Eller så Battlefield 1776 bajonett mot bajonett och den som är snabbast på att ladda sin musket och träffar först vinner, går upp i rank och får en bättre bajonett.

Medlem

Får se om skiten är optimerad till pc den här gången eller om flera tusen Nvidia användare kommer uppleva krascher var 5e minut som med 3an.


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar